Moralistka

Moralistka

Anotace: Nemá to uměleckou hodnotu. Není to ani úvaha a celé je to velké nic. Jen krátké pocity jednoho debila.

Liter je jako zpovědnice, jen jsou tu lidé slušní.

Slušní tak, jak se na jiných webech slušně chovat nedokážou, protože internet je nejlepší způsob jak urážet.

Řekla jsem, že moje tělo je neúplatné a má hrdost větší než touha po penězích. A byla jsem nazvána krávou. Všechno se může změnit a moje hrdost se stane úplatnou stejně jako vládní úředník, ale jakou radost by mi v době relativního štěstí mohly činit peníze získané zcela nečistým způsobem…?

Nejsem věřící, avšak jsem vychována v postupných prioritách a ne v prioritních penězích a věřím v sílu tradičního manželství. Neodsuzuji náboženství i přesto, že je nechápu, stejně jako nechápu evropskou mentalitu, zasahující do jiných kultur. Ať už se jedná o asijskou nebo africkou.

Řekla jsem, že Láska dokáže lidi změnit a že s Láskou by byl svět méně krutý. A byla jsem nazvána naivkou.

Ale co je špatného na tom upřednostnit čest před falší, považovat náhodné sexuální zkušenosti za zneuctění vlastního těla?

Nemám lesbické zážitky, neopíjím se každý víkend, miluji jen jednu osobu a přeju si mít vlastní rodinu.

Jsem naivní, kašlu z kouře z cigarety a lidi mají od prvního dojmu pocit, že mě nenávidí. Jediný pocit, který mi to dává, jsou chvilky prázdna s apatií. Jako být opilý vínem, ale stále vnímat skutečnost, že jste někde, odkud se chcete dostat, ale ta opilost vám to nedovolí, protože je vám to z části jedno.

Brečím při zprávách na Nově, neboť je to stejně strašné jako číst knížku o týrání žen či zvířat.

Nedokážu vyjádřit emoce jinak než šeptem nebo psaním a tak raději mlčím. Mlčím u stolu se spoustou lidí a nepatrně se usmívám, když slyším názory, co mě iritují. Je lepší držet vlastní názor potichu, neboť je to jediný způsob jak si jej udržet.

Snažím se neodsuzovat i přesto, že odsoudím muže, který podvádí svou přítelkyni s jednou z mých nejlepších kamarádek. Jsem moralistka, co mlčí a názory říká jen na neutrálním území.

Snažím se být lepší, ale nejde to, i přesto, že se to tak jednoduše řekne člověku se silnou vůlí, který je v mých očích dokonalý. A tenhle člověk mi nikdy neřekne „neměň se“, protože je přece tak jednoduché být lepší.

Zní to jako rouhání, taková pravdivá blasfemie bez konce, která jenom vysvětluje mojí složitou a nepochopenou osobnost, která chce být lepší, ale na druhou stranu nechce opustit svou pohodlnost, která si věčně stěžuje a volá po hlásání svého názoru. Názoru, který nikdy neřekne, a když ano, vzbuzuje u jiných nepochopení.

Nevím, proč to sem píšu a nevím, co čekám. Možná chci jenom vědět, že v tomhle světě nejsem sama. Možná si jen dělám starosti s věcmi, jež si ostatní neuvědomují. Možná jenom moje srdce volá po pochopení.

Autor Philosophic Theory, 29.06.2013
Přečteno 785x
Tipy 4
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Inna M., Lucy Susan
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavě napsané.No, možná by to chělo nějakého koníčka co Tě odvede od splínu.Na Novu nekoukej, bude Ti spíše hůř, mám to již odzkoušené.:-)

03.04.2016 13:36:41 | Jeněcovevzduchukrásného

Jsi velmi chytrá,v tom nejlepším slova významu,to je vše,co Ti řeknu.

22.11.2013 12:13:48 | Íá

Třeba nejsem chytrá, jen přehnaně přemýšlivá a přecitlivělá. Těžko říci, ale děkuju :-).

23.11.2013 23:02:29 | Philosophic Theory

Když jsem to po sobě četla po zveřejnění, vlastně jsem dospěla k závěru, že je to jenom nadhození toho, co mě nějak vnitřně trápí a dotýká se mě to. Taky mě napadlo, to trošku upravit a rozebrat, ale to už by možná nebyla až taková charakterová klasifikace mojí osoby :-). Ale v jedné věci jsem se nemýlila - Liter je opravdu web slušných lidí, a to je ten důvod proč miluju publikování na tuhle stránku :-). Rozhodně děkuji za komentář :-).

01.07.2013 02:26:38 | Philosophic Theory

Chápu tvoje pocity, možná máme trochu podobnou povahu (např.taky někdy brečím při zprávách), ikdyž některé vývody (myšleno duševně)mám malinko jiné. Nanesla jsi poměrně dost témat, která by chtěla trošku rozebrat. Někdy se tu vedou dlouhé debaty v komentářích, i toho lze využít.
Ale aspoň jsme tě lépe poznali:)

30.06.2013 12:31:52 | Inna M.

Myslím,že právě tvoje Moralistka má v sobě sílu a to je víc než umělecká hodnota :) .ST

29.06.2013 10:21:55 | Lucy Susan

Děkuji. Psáno v noci, ve stavu pocitů absolutní beznaděje. Ale úvod je pravda, Liter je jediná stránka, kde jsou k sobě lidé ještě slušní a zdvořilí. Kéž by to tak chodilo všude, i v reálném životě. A za Liter děkuji.

29.06.2013 10:45:40 | Philosophic Theory

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí