za to může Q...

za to může Q...

Anotace: výpíchnutque z nepravidelného občasníkque...

začal jsem sbírat porcelánové želvy…taková záliba vás doslova strhne a vezme půdu pod nohama…
prakticky jako mouše co sedí na stěně přehrady právě ve chvíli když zdivo začíná praskat…
a zrovna když jsem v jemně vysoustruženém tichu přerušovaném jen bzučením tseque /tvor podobný mouše/přepisoval katalog své sbírky,
překvapila mne jakási dívka vpadnuvši světlíkem doprostřed místnosti…

tělo jí obepínala tunika z velice zvláštní nepopsatelné tkaniny z kovově rozmanitých vláken slitých v žhnoucím jiskření,
kde se barvy kvílivě zabodávaly nebo svištivě tryskaly v hvězdokupách odlesků takže takřka šílely…
mezi oky pleteniny prosvítala její nahá pleť, zlatě se špičatily hroty ňader,
vlasy nedbale stočené protkané drahým kamením a na paží se do sebe zahryzávali smaragdoví hádci…
prostě dráždivá postava svíjející se touhy a celé její tělo v modravém přítmí vydechovalo aroma platinové neřesti…
ležérně zastrčila do deštníku rukavičky a pokračovala konstatováním ,,rozbilo se vám okno,,
a následně otázkou ,,co jste vůbec zač?,,

poupravil jsem si noční košili nabídl jí orechque /plody bantamu ořechového/ a odvětil klidně ,,jsem sběratelský cestovatel,,…
to však na ni valný dojem neudělalo...,,che takoví mne nechávají chladnou,,…
,,obyčejně se totiž projevují temnýma očima ošlehanou pletí šlachovitou postavou a pevnou čelistí kdežto vy jste spíš výplod skleníkové civilizace…
navíc jejich těžkosti bývají značně zveličovány a většinou je zveličují sami…
když se vydáte na cestu třeba po Americe vždycky někam dorazíte ale zkuste si zajít v Praze na Můstek a ponořit se do lůna země..
nic neříkejte mne nepřesvědčíte ani když se budete vychloubat,
třeba jak jste skolil posledním nábojem bizona druhu bonque když všichni jonque /indiáni/ zmizeli v donque neboli v pralese…

nu uvidíme pomyslel jsem si a pravil
víte milá Evenšetijahque jedno velmi prozíravé přísloví kmene wakonque říká že kdo si přivede do své krralaque ženu spadne do slanque…
což je vývar z bylin malaque a kostí chobaque podobný naší polévce…a když to řeknete jazykem domorodců z pakonque zní to ještě lépe…
všiml jsem si jak se jí zajiskřilo v očích a ve tváři se jí objevil takový ten umanutý výraz jaký muži dobře znají…
vzápětí zase zmizel ale ne dost rychle na to abych měl o čem přemýšlet…
totiž jedna rada laponských inuitů kterou si předávají z generace na generaci pouliční prodavači ryb říká
nikdy se neseznamuj s dívkou co je emoque…v tom je obsažena celá moudrost věků…

ona však nedala na sobě nic znát…,,z toho jsem celá perpleque…co mi povíte dál?,,

kdysi jsem nedobrovolně trávil čas u velmi nepřístupných lidí zarveque
kteří mne zavedli k řece na jedno místo kde se rozlévá v tounque tady zvané tůň,
kde pobýval bájný kramkque - něco mezi krokodýlem mřenkou a papouškem…dlouhý asi 5 metrů,
který se živil lehkovážnými pitonqui co se neustále pokoušeli bláhově přebrodit divoké peřonque a strhával je proud…
řekli mi že pokud je toho netvora zbavím projeví mi úctu při slavnosti majaque a obdarují miloque…

,,a co jste udělal?,,

inu co jsem měl dělat…mohl jsem ho zastřelit z 300 metrů speciální zbraní flusque
jenže to bych riskoval že ho nezasáhnu na nejzranitelnějším místě,
tak jsem přeplaval řeku a plácl ho přes uschque…málokdy by jste viděla tak překvapeného kramkqueho..

začínala se rozpalovat…,,to muselo být pěkně nebezpečné,,

víte člověk si zvykne tu a tam trochu riskovat…
tohle ještě nic nebylo, nebezpečí mi opravdu hrozilo když jsem na útěku pronikal úzkou skullique
kde mne přepadl raněný gogrque a já měl u sebe jen kapesní nůž se zlomenou střenkou, pilníčkem a vývrtkou…
ještě že jsem duchapřítomně zareagoval ránu ošetřil zašpuntoval a umně vypiloval…

to už ji rozjařilo tak jako by ji uštkla jedovatá vossque…skočila mi do náruče
a začala blouznivě hovořit o něčem co je podobné nářečí lidí kmene Melo-Me-loque z východní Qimaretique
do kterého upadají ve chvílích krajního rozrušení z vášnivého onemocnění obávanou laque-laque metlou vnitřní Amazonie…

ovšem já si v tu chvíli připadal jako tvůrce co se do jejích rozkošných úst a zmítaného těla chystá vdechnout život…

vidíte tak tomu bývá když je cestování zveličované…někdy ani nemusíte vyjít z pokoje…
Autor enigman, 24.09.2016
Přečteno 861x
Tipy 25
Poslední tipující: zelená víla, střelkyně1, AndreaM, Jort, Iva Husárková, Joe Vai, MARKO, Luky-33, Frr, Malá mořská víla, ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-D
slavila jsem s přáteli narozeniny v roubence, ta roubenka je nádherná, svou lásku k těmto stavbám netutlám a jako vánoční dárek mi byla věnována, vlastní ji pán jménem Werner, úžasný to muž i s jeho ženou, ten dům má duši, má minulost v každém kousku a pak jsme tam vyrazili i s přáteli oslavit narozeniny mé... ten večer byl luxusní, trval do rána a tanec se zpěvem byl velkej...kdo mě kdy slyšel zpívat, chápe... má drahá přítelkyně jeden můj tanec a zpěv nahrála, když mi to druhý den pustila, tak jsem jí šeptala, že tohle je naše velký tajemství a jestli to někomu pustí uříznu ji oba palce u nohou... hned první den po návratu mi volala její dcera, když jsem vzala telefon slyšela jsem jen její chechtot... bylo mi jasno... když se dosmála a byla schopna mluvy jsem ji vzápětí začala vyhrožovat, sesmilním pokud se s tím někomu svěří a přizná že něco takového existuje... druhý den se telefon opakoval, jen s kamarádem, který sice v domě byl, ale ne při tomhle... tomu jsem po pár taktech smíchu položila telefon a úpěla večer na měsíc... když volal podruhé, jen jsem zahřměla do telefonu že sesmilním a zabiju je všechny tři...

vidíte tak tomu bývá když je cestování zveličované…někdy ani nemusíte vyjít z pokoje…

ne nemusíte, opravdu ne...:-)))

15.10.2016 00:40:37 | zelená víla

:)I queued for your opaque quintessence
quaintly...

27.09.2016 08:10:05 | maryshka

Sqěle jsem se bavila, díkec! :-)

26.09.2016 22:08:33 | AndreaM

Valila jsem oque a hledala slovníque cizích sloque - bohužel nalezla jen předhvězdný výtisk z dob ministra sloque Qua Que, který "Q" pod tresguem smrti zaquazál. Souhlasím, orechque má nepopsatelně lahodnou chuťque a při opatrném pojídání ještě zeleně světélquje. Nedovolila bych si s Tebou polemizovat ohledně přísloví kmene wakonque, ale jiné jejich přísloví zase říká: qassimodo qaternio terminorum quetzal, což jak jistě chápeš staví výše uvedené přísloví do úplně jiného světla. Jinak su naprostoque spoquojená... a que que - krásný den. :-)

25.09.2016 06:38:23 | Iva Husárková

jsi chytrá Ivi :-))) qecal to qje, ale sqenzační ;-)

25.09.2016 11:29:10 | Malá mořská víla

He, Gábi, že squenzační? Quecal moc, trochu querulanstky, ale ta quenština má hodně quegračních quotipů ať se tím myslí co quoliv. Já su chytrá jako stádo quopic, to jo. A - quo vadis - kam kráčíš quopice? Po-quo-moc... rozmotejte mi jazýque.... que... que... :-)

25.09.2016 12:00:42 | Iva Husárková

z titulu mi spadlého vám proquazatelně uděluji quo warranto...

26.09.2016 02:42:32 | enigman

Krásáááá! Děkuji a přijímám s dojetím spadlý titul quo warranto proquazatelně mi udělený a slibuju na svoji quest, že ze všech sil se budu snažit... teď mi vypadlo quo se budu snažit... to naskočí a hele - nekousne mě to? Sláva velkému E! Navrhuji postavit quatedrálu velkému E a quategoricky prohlašuji, že budu chodit qempovat na trávník před quatedrálou, aby mě osvítil duch. Konec quetzání. Que Que. :-)

26.09.2016 04:10:37 | Iva Husárková

když tě neosvítí duch určitě to bude lampa z Quetzala...

29.09.2016 19:19:33 | enigman

:-) to zvládneš Ivi i sama ;-)

25.09.2016 22:05:01 | Malá mořská víla

na šťastný návrat Qin Qin ;-)

24.09.2016 05:18:31 | Malá mořská víla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí