Muž na promenádě

Muž na promenádě

Anotace: Když zavřu oči, uvidím před sebou muže s kloboukem, který na promenádě potká ženu

Taky jste si všimli, jak ze světa pomalu vymizelo všechno, co naši předci považovali za nejdůležitější hodnoty života?
Když zavřu oči, uvidím před sebou muže s kloboukem, který na promenádě potká ženu, decentně pokyne, případně pozdraví tak, že smekne klobouk.
Když zavřu oči ještě jednou a půjdu ještě dál do historie, uvidím neandrtálce, který se hrabe v nose, ale okamžitě zbystří, jen co se někdo přiblíží k jeho teritoriu. Neandrtálec začne divoce poskakovat a vydávat příšerné zvuky, aby každého upozornil na to, že se nachází v jeho blízkosti. Ale abych zůstala v dnešním století, vlezu tedy v myšlenkách do chlíva plného smradu. Sotva mě zmerčí první kráva, spustí se ohromný hluk a všechny krávy začnou zvesela bučet. Taky projev.
Ovšem co je projevem dnešních lidí? Když vstupuji do nejmodernější budovy světa z roku 2012 tak pokaždé přemýšlím, kde jsem se to octla.
To že jsem se rozhodla ignorovat povinnosti bontonu a pozdravím každého muže kterého po cestě potkám první, na to jsem si už zvykla a netrápí mě to. Ovšem to že mě, ženě, ani ti muži neodpoví na pozdrav je to skutečná realita. Někdo by mohl namítat, že to my ženy volaly po emancipaci a tady jí máme.
Závěr je krátký. Zvířata mají své vychování, protože je k tomu nutí vůdce. Jejich král. Lidé již nemají žádné vychování, protože jim chybí vzor. Pokud se toto nezmění, ani společnost se nezmění a já, jedinec, to také neovlivním. Snaha nestačí.
Autor Mia Hencl, 25.08.2013
Přečteno 1122x
Tipy 4
Poslední tipující: Mathiesz, Hančí
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

"zvířata mají vychování, protože je k tomu nutí vůdce"...a kdo to naučil toho vůdce?
spíše...
Zvířata mají různé formy vychování, protože jsou instinktivně moudrá, jelikož tak byla stvořena

26.08.2013 11:55:06 | Robin Marnolli

Z mého pohledu děláš z komára velblouda. Proč bych měl zdravit každou ženu, co potkám, jen proto, že je to žena, když ji neznám? Jednak bych asi neříkal nic jiného, než "dobrý den" a každá druhá by na mě koukala jak na pitomce, co na ni vůbec mluvím.

Možná trávíš moc času mezi arogantními, do sebe zahleděnými lidí. Mě osobně trápí v dnešním světě mnohem větší problémy, než to, zda mě někdo pozdraví, nebo ne.

Když jsem v přeplněném autobuse, tak vždy pustím starší osobu, a také to stále vidím kolem sebe. Když jsem u pokladny, stále slyším "dobrý den" a "nashledanou". Myslím si, že to není z naší společností tak špatné, jak tu líčíš.

25.08.2013 17:29:32 | Miro Sparkus

Ovšem neříkám, že se nenajdou výjimky.

25.08.2013 17:30:36 | Miro Sparkus

Žena dnes a žena tehdy, to opravdu není totéž a muži se rádi přizpůsobí pohodlí.

25.08.2013 16:15:35 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí