Fenomén odhalování se na sociálních sítích

Fenomén odhalování se na sociálních sítích

Anotace: Dříve byla sociální síť posledním místem, kde bychom vyhledávali polonahé fotky svých známých i cizích lidí. Dnes je místem, kde horko těžko nacházíme příspěvky a konverzace na úrovni. Proč je v dnešní době nahota na internetu tak přeceňovaná?

Tématem, nad kterým už dlouhodoběji rozmýšlím, je fenomén odhalování se na sociálních sítích. Proč mají někteří jedinci (ve větší míře se jedná o dívky a ženy, ale ani mužské pohlaví se sdílením vlastní nahoty problémy nemá) potřebu vystavovat jejich nahou kůži svému okolí na obdiv a proč valná většina jedinců opačného pohlaví tyhle tendence masově podporuje? V současné době prázdnin a situace, kdy denně vyšplhá teplota nad 30°C, je vcelku ještě pochopitelné, že nám na obrazovkách počítačů/mobilů/tabletů, apod. běží jeden takový příspěvek za druhým. Plavky u vody jsou běžná věc a voda v tomhle počasí téměř nutnost, ale proč se nikdo nespokojí s fotkou ženy ležící v klasických plavkách na osušce u vody? Proč jste v dnešní době považováni za „divný“ jen proto, že nejdete s kůží na trh? Smutnou pravdou dnešní doby je fakt, že bez nahoty nejste středem pozornosti. Nestačí už být jen hezká holka k tomu, aby vám kluk polichotil? Stačí, ale většinou se vám takové lichotky dostane od vašeho přítele, který stejně během dne zhlédnul řadu polonahých slečen, které podle všeobecně panující teorie přidávají podobné příspěvky, aby tak získaly popularitu na sociálních sítích.
Nějak se mi stále nechce věřit, že všechno, co je potřeba udělat, abyste měli úspěch, je vyfotit se v co nejlechtivější pozici s co nejmenším množstvím látky na sobě, ale postupně zjišťuji, že tato teorie se stává smutnou skutečností. Kde jsou časy, kdy ženy nosily podvlíkačky a dlouhé saténové košilky a vrcholem erotiky byly poodhalené kotníky. Aniž bych byla puritánka a zastánce tehdejšího stylu života v tomhle směru, i když to tak z textu může působit, nebyla ta doba přece jenom něčím zajímavá? Něčím přitažlivá? Muži zapojovali více fantazie a ženy si svoji kůži chránily, aby nebyly nešťastnou náhodou označeny za nevěstky.
Nyní žijeme v době přesného opaku. Z nahoty se stala jakási soutěž a mnoho žen by rádo dosáhlo na první místo v pomyslném žebříčku popularity, a tak pro to dělají možné i nemožné. Samozřejmě každý se rád podívá na krásnou, mladou ženu, oblečenou v něčem sexy. A je jedno, jestli se jedná o muže či o ženy, i já se ráda podívám a pojem „něco sexy“ přece jen pro každého znamená něco jiného, a to je na tom to vzrušující. Ale když otevřeme sociální sítě, kde na nás vyskočí na šesti příspěvcích z deseti polonahá dívka, vyfocená v krkolomné pozici jen tak, aby fotografie poskytovala co nejlepší výhled na výstřih nebo rosolovitý zadek v tangách, není už to lehce přes čáru? Není to přece jen trochu laciné a velmi jednoduché škemrání o pozornost?
Možná jsem stará škola a vlastní sebeúcta je pro mě stále větší hodnotou než stovky a tisíce sledujících na mém instagramovém účtu, ale troufám si tvrdit, že naštěstí stále ještě nejsem jediná, kdo dává přednost tradičním dovolenkovým fotkám a klasickému reálnému přátelství. A nebude to přehnaná sebechvála, když budu tvrdit, že nepatřím mezi sortu žen, které by na podobné věci negativně reagovaly jen proto, že ony samy se v tomto duchu prezentovat nemohou.
Autor AnnO, 31.07.2018
Přečteno 845x
Tipy 3
Poslední tipující: Jort
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

„Reputace dříve něco znamenala. V dnešní době veřejné mínění nemravné chování oslavuje.“(The Girl with Dragon Tatoo)

11.08.2018 14:05:32 | Lesan

Já s tebou souhlasím, lidé už si dnes neváží svého soukromí a intimity

06.08.2018 14:37:40 | Marry31

Bulvární popularita úspěšně prodává. Děvky lidi se rádi za virtuálními výlohami ukazují a zvyšují tak svou prodejnost. :-)) Tak to vypni a nepoužívej a bude vše hned normálnější.

01.08.2018 13:05:08 | Lighter

Jsou to obyčejné kurvy.

31.07.2018 22:54:48 | Isabella Monvoisin

hele a no a? to máš přece jedno, není přece vůbec špatné vystavit veřejně svou nahou fotku. když to chci udělat. lidi dělají jen to, co vidí u jiných lidí. tenhle fenomén za nějakou dobu vystřídá další fenomén a tak pořád dokola až do důchodu a pak zhebnem a už nám bude všechno jedno :)

31.07.2018 19:23:00 | CoT

To: CoT - jasně, já jsem se nesnažila moralizovat..jen je to věc, která mě dlouhodobě nutí k přemýšlení, a tak jsem se o to chtěla podělit - nikomu veřejné vystavování se neberu :) a slovy "no a" a "až zhebnem, bude nám všechno jedno" se dá komentovat téměř cokoliv, ale to mi někdy nestačí :)

01.08.2018 09:30:45 | AnnO

vyjma těchto slov jsou tam i nějaká jiná, řekl bych :D

03.08.2018 19:58:16 | CoT

...letí to vše moc rychle a na fantazii není čas...:)

31.07.2018 18:23:03 | Jort

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí