Výběr prezidenta

Výběr prezidenta

Představte si, že byste si chtěli koupit novou televizi, ale vaším hlavním rozhodovacím kritériem by zde nebyla ani velikost úhlopříčky obrazovky, ani cena, ani kvalita obrazu, ale to zda Vám ji prodá muž nebo žena.

Představte si, že byste si potřebovali nechat opravit protékající toaletu, ale nezajímala by Vás ani cena opravy, ani fakt, kdy instalatér přijede, ale jakého bude pohlaví.

Představte si, že byste si chtěli objednat jídlo z rozvážkové služby, ale nezajímalo by Vás, ani kolik to bude stát, ani za jak dlouho Vám objednávku přivezou, ani zda rozváží českou, asijskou nebo italskou kuchyni, ale zda Vám pokrm doveze muž, žena nebo dokonce osoba nebinární.

Absurdní, že? Pro pět ran do Hradu, tak proč je v nadcházející prezidentské volbě tolik akcentováno, zejména u jedné kandidátky, jakého jest údajně pohlaví, tedy že je žena? Cui bono? Může to být rozhodující kritérium pro nějakého jen trochu rozumného voliče?

Druhý point. Představte si, že si budete chtít nechat operovat kyčel. A Vaším nejdůležitějším kritériem tady bude, aby to byla ortopedova skutečně první operace v životě.

Nebo si budete chtít nechat navrhnout hezkou novou zahradu u zděděného domku. A budete převelice lpět na tom, aby to byla první zakázka v životě pro vybraného zahradního architekta. Šílené uvažování, že?

Proč tedy mají údajní ne-politici, takový sexy lesk v očích voličů? Rozumíte tomu? Ano, pokud někdo ještě nikdy neoperoval, tak nikdy žádnou operaci nemohl logicky zkazit. Stejně tak „nepolitik“  ještě v politice nic nezkazil. Nicméně nezdá se Vám to takové celé absurdní? Autorovi této glosy tedy určitě.

Sečteno a podtrženo - skutečně by bylo dobré mít v čele našeho státu někoho, kdo nikdy nebyl nejen poslancem, ministrem ale ani krajským či obecním zastupitelem? A proč je zde pro mnohá média a voliče tak žuloprdně důležité pohlaví kandidující osoby?   

 

(modifikovaně publikováno v MF Dnes, 21.11.2022)

Autor Medved23, 07.12.2022
Přečteno 173x
Tipy 6
Poslední tipující: lesan-3, Fialový metal, mkinka, Lighter
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...tedy že je žena? Cui bono?"...
...takový sexy lesk v očích voličů? Rozumíte tomu?...
Si to představ Medvěde! Na moři jachtička, u stolečku Finka, Češka, Italka , francouzská "Le Peňofka" a přilítá vrtulníček s Petrou.
"Co ty tady?"
Co by, zapaříme, člověk už dneska nenarazí ani na sexy mozek!

08.12.2022 11:51:56 | lesan-3

Na pěknou ženu je lepší pohled než na škaredého muže. Jiný genderový důvod mě nenapadá. :-)

Přímá volba totiž není záležitost rozumu, ale populismu. :-) A na každém hradě má být šašek, aby bylo v království trochu veselo, když vládce je vážný panák. Předchozí presidenti si svoje šaškování taky naplno užili...:-))

Zrušit přímou volbu, protože je protiústavní. Zavádí presidentský a ne náš parlamentní systém demokracie. Byla velká chyba tohle zavést. A chyby je dobré napravovat.

Otázka je také, proč si ještě nadále vydržovat zbytnou funkci presidenta(dělanou kdysi pro Masaryka), když vládne parlament a jím volený premiér/vláda? Všechny jeho pravomoce (v případě jeho třeba onemocnění, jak jsme viděli naživo) zvládnou proporcionálně jiní představitelé: předseda senátu, premiér, ministři, náčelník generálního štábu a tak dále...

07.12.2022 11:51:21 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí