Vidění, tušení a jiné podivnosti :-)

Vidění, tušení a jiné podivnosti :-)

Anotace: Promiňte, ale fakt za to nemůžu . . . :-)

Vidění, tušení . . .

a jiné podivnosti . . . :-)

 

     Tak jsem měla zase jednou pravdu. Jsem divná. Opravdu ne vždycky mám z toho zjištění radost. Ne, naopak někdy mě fakt mrzí, že jsem tu pravdu zase měla. Bohužel se s tím nedá nic dělat. Uměly to moje babička i moje maminka, takže je jasné, po kom tenhle gen vlastním. O co se jedná? No, jedná se o to, že vidím některé věci, než se stanou, slyším věty, které někdo v budoucnu teprve vysloví a tak. Sama pro sebe jsem si na to vymyslela takový pracovní název. Říkám tomu „vidění za roh“. No, prostě nic zvláštního. Vím, že to sice v dnešní době není zas tolik obvyklé, ale jak říkám, sama jsem si to nevybrala a nic s tím už nenadělám. Prostě s tím žiju. Leckdo je ale přesvědčen o tom, že bych se měla léčit . . .

     Jak říkám, já už jsem se s tím tak nějak srovnala, ale horší je to s mým okolím. Moje okolí je z mých předpovědí a roztodivných předtuch tak trochu na nervy. Fakt se snažím, někdy si něco pomyslím, a mlčím. Mlčím a vydržím to dost dlouhou dobu. Jenže  - nakonec mi to zase nedá a něco plácnu – jen tak něco, nic závažného. Například - dneska bude pršet, nebo tak něco. A okolí, které už zapomnělo, co jsem zač, mrkne na tu krásnou modrozlatou oblohu. Nikde ani mráček ba ani obláček. A jako dobrému vtipu se tomu zasměje. Do večera tu máme liják a povodně, že se nestačíme divit. Tedy já se ani tak nedivím, jak říkám, už jsem si sama na sebe zvykla, ale lidi kolem mne jsou na prášky.

     Nebo zrovna tuhle, říkám nebude hovězí polévka, protože nebudou hovězí kosti. Ale, prosím tě, zajeď do toho supermarketu a kup je tam. Dobrá, když jinak nedáte, zajedu tam, a co myslíte? Prodavačka mi s lítostí oznamuje, že hovězí kosti nejsou, je výpadek. No, i bramboračka je dobrá. Nebo třeba jdu kolem našeho plotu a v plotu je díra. Díra je malá, náš pes je velký. Jen tak mimochodem prohodím, tou dírou nám uteče pes. Manžel na to pobaveně: chacha! Druhý den hledáme psa po celé vesnici. Jindy ráno povídám manželovi, který právě dokončil ohradu pro ovce. To proto aby nám nežraly úrodu na zahrádce. Ty ovce tu ohradu podlezou. Cha, to určitě! Odpoledne vidím ovce, jak se pasou v zahrádce a v jejich tlamičkách mizí moje nádherné jahody!

      Jo, jo a když si vzpomínám, co mi vyprávěla maminka o mé babičce! . . . Babička prý stála u okna a koukala ven. Venku šly ženský. A babička na to: ta, jde tam a tam a bude tam dělat to a to, ta druhá zase jde támhle a s tamtou si bude vykládat o tom, no, a ta třetí, tak ta se za chvíli obrátí a půjde zpátky. A co myslíte, že se stalo? Sotva to dořekla, tak se ta třetí ženská otočila a mazala zpátky. A moje maminka – tak ta zase věděla, co si kdo myslí, jen se mu podívala do očí! A navíc každému viděla – až do žaludku. Samozřejmě, že se nejednalo o to, co kdo měl k večeři, ale prostě poznala dobrého člověka od šmejda.  Ach, tak to je přece vážně užitečný!

      Když tedy teď nad tím znovu přemýšlím, tak se musím přiznat, že si už nějak neumím představit svůj život jiný. Rozumějte, tedy beze všech těch předtuch a vidění. Asi bych to pak už nebyla já! Pardon, jen musím jít otevřít manželovi, ráno si zapomněl klíče. Jestli jsem to věděla? Samozřejmě :-). Takže, kde jsme to byli? Aha, u toho, jestli by nebylo lepší se té „divnosti“ zbavit. Tak jsem se vám tu dneska svěřila, opravdu si myslíte, že by se to dalo vyléčit? Jestli potřebujete nějakou tu chvilku na přemýšlení, klidně i dvě chvilky. Já si zatím skočím do sklepa . Tedy vždycky jsem ho nechávala před domem, ale tuhle ostatní holky říkaly, ať neprovokuju, ať si to koště uklízím do sklepa. A vážně to není žádný problém, když si potřebuju někam zaletět, tak si pro to koště prostě do toho sklepa skočím, no! . . . Tak už jste si tu věc, o které jsme předtím mluvili, promysleli? . . . :-).

     

Autor Fany, 27.05.2016
Přečteno 968x
Tipy 8
Poslední tipující: A42, Sanneke, hanele m.
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobrý, znám. Já už manželovi podávám klíče, mobil nebo flašku vody dřív než zazvoní. Přijde ke dveřím a už z nich trčí moje ruka, pak se oba rozchechtáme. Apropó to koště. Mě už se skoro vzlétnout podařilo, jenom jsem na něm neseděla. Používám systém neustále se zrychlující rotace. Prostě koště do jedné ruky, natáhnout a roztočit se. Aifr už mám slušný, moc nechybí k odlepení od země. Pracuju na tom s radostí a pravidelně. Jo, vtip je v tom mít to koště jenom jedno, tedy jednokřídlý, jakoby invalidní model. Se dvěma to nefunguje, to je po aifru, mám vyzkoušený. :oD

28.05.2016 11:02:19 | Tichá meluzína

No, koukám, že jsi s tím koštětem dál než já, budu se nad tím muset vážně :-) zamyslet :-), a propó jak jsou si ti manželé podobní :-)!

28.05.2016 11:09:58 | Fany

Fany díky za tento text

28.05.2016 10:32:33 | xoxoxo

Pro mě je to hezké vyprávění, co má nápad a švih, závěr s koštětem pak zvlášť, to je super pointa. Ovšem omlouvám se, ne k uvěření. Myslím, že naše mysl nějak chce ty jistoty a předvídatelnost a zpětně si do minulých událostí vkládá náznaky, že to a ono jsme předem věděli, tušili a tak.

27.05.2016 19:52:57 | A42

Děkuji za pochvalu fejetonu :-)!

27.05.2016 20:31:02 | Fany

Věřím, že existují "věci mezi nebem a zemí". Kdyby se mi jich nepřihodilo docela dost, a to tak, že se přihodili až po té, co jsem řekla dopředu, že se stanou, na což mám svědky, tak bych si zřejmě myslela totéž co Vy :-).

27.05.2016 20:28:17 | Fany

Dobře, ponechme si své názory, já řekla ten svůj. To nic ale nemění na tom, že ten text je svěží a čtivý, líbil se mi.
A myslím, že si fakt na literu lidi tykají, tak to taky zkusme. :-)

27.05.2016 20:33:22 | A42

Možná člověk uvěří až to sám zažije ...něco co změní navyklej způsob vidění.Tyhle věci se druhým lidem těžko dokazují a navíc je spousta falešných žvanilů co se jen snaží o senzaci a vytřískat prachy za něco co neovládají ..tak je to i s léčiteli apod.deset z nich šarlatáni co ohrožují důvěřivé nemocné a pakují se na jejich beznaději a pak jeden dva dobří co opravdu ten dar mají ..svět chce být klamán.Ale je fajn poukazovat na to že né vše se dá logicky a vědecky vysvětlit ...jsou zážitky na které rozum nestačí.Co si lidi nedokážou vysvětlit jednoduše odsoudí...dřív když člověk zažil něco jako nadpřirozeno byl šoupnut do blázince.Pak lidi raději mlčí hlavně ti co něco opravdu viděli nebo zažili.Kdo by jim bláznum věřil ;)

28.05.2016 10:30:47 | xoxoxo

Milá Xo, prostě jsem uvedla svůj názor, které vysvětlení je mi bližší. Myslím, že o odsuzování nebyla řeč. A máš pravdu, že aktuálně věděcké vysvětlení pro všechno nemáme. To přece nemáme nikdy, vždyť co bychom pak zítra objevovali. Byly taky časy, kdy nikdo netušil o teorii relavitity, gravitačních vlnách anebo jen to, že v atomu je spousta menších drobností. Tak kdoví na co přijdeme dál. Objevovat je krásné.

28.05.2016 15:41:24 | A42

Ano to je pravda.Na druhou stranu pořád bude něco co tu bude po tisíciletí zůstávat neodhaleno a máš pravdu to je na tom jak krásné tak i mrazivé ...jo to miluju.Jinak kdysi jsem byla tak skeptická a netolerantní k těmto věcem že se nakonec asi muselo stát něco co se stalo co mě totálně vykolejilo i dalo jinej úhel pohledu Taky je pravda že věda se dnes už na spoustu věcí nedívá tak suchopárně a to je úžasné...škoda že jsem nikdy neměla buňky pro vědu ;)díky za tvůj názor Zajímá mě vše okolo těchto věcí i názory Proto mě tento autorčin text zaujal. Hezký den A. ;)

29.05.2016 13:43:38 | xoxoxo

Myslím, že to vidíme podobně. Tady na fejetonu se mi líbilo, že ta zkušenost je podaná vtipně a jako nemysticky. :-) A teď mi napadlo vysvětlení, co by bylo hezké, kdy jednou věda objevila - třeba to jsou problesky z jiného časoprostoru, kde bylo už to, co se tu teprve stane.

30.05.2016 09:10:43 | A42

hehe, přesně. Můj táta mě vždycky okřikoval, ať už mlčím a nic neříkám, a jeden chlápek mi řekl, že za ty věci můžu, protože si je přeju :)

28.05.2016 11:23:15 | tall&curly

Chytrý táta ;)

29.05.2016 13:46:58 | xoxoxo

Líp bych to nenapsala . . . :-).

28.05.2016 11:01:06 | Fany

Ale napsala jen se nepodceňuj ;)))

29.05.2016 13:47:44 | xoxoxo

A já ještě jednou dík, tvoje pochvala mě opravdu potěšila :-). Jinak jsem tu pět dní starý nováček :-), tak za to "Vy" se omlouvám, nebyl v tom žádný záměr.

27.05.2016 20:39:07 | Fany

já mívám "prorocké" sny, takže to znám - i ve dne za bdělého stavu se občas mihnou "jasnozřivé" myšlenky, takže rozumím :o)

27.05.2016 18:17:08 | hanele m.

Ono nás jistě bude víc a to je fajn :-), teda až na to koště v závěru, tak s tím umím zatím opravdu jen zametat, ale třeba jednou . . . :-)

27.05.2016 18:50:55 | Fany

Super! Konečně "poznávám" někoho, kdo to má taky! Jak zvládáte ty smutný události, jakože někdo umře, něco šíleného se stane?

27.05.2016 19:17:28 | tall&curly

Blbě :-)

27.05.2016 19:20:40 | Fany

Když teda můžeme vědět, co se stane, znamená to, že osud existuje? Že jsou věci, které jsou jednoznačně dané a na které nemáme vliv? Já jsem se téhle myšlence vždy bránila, ale nevím...

27.05.2016 19:26:52 | tall&curly

Netrapme se tím a plujme si životem, jak můžeme a umíme . . . :-).

28.05.2016 11:03:50 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí