Jak přečíst co nejvíce knih co nejrychleji

Jak přečíst co nejvíce knih co nejrychleji

Anotace: Abych byla upřímná, myslím, že v tomto fejetonu se mnoho z nás zhlédne. Je to stručný popis toho, jak někteří lidé vnímají při četbě knihy...

Kniha – přítel člověka. Nejsem si jistá, zda tato fráze platí i v dnešní době. Nicméně kniha by skutečně měla být naším přítelem a duševně nás obohacovat. Ale nebudeme si nic nalhávat. Mnoho „zapálených čtenářů“ čte knihy ne pro potěšení, ale především proto, aby se pak mohli pochlubit svým dlouhým seznamem přečtených titulů (což vím mimo jiné ze své vlastní zkušenosti?). A na tento styl četby je třeba zvolit správný druh knihy.
Při výběru knihy je samozřejmě v prvé řadě nejdůležitější, jak je tlustá. My si pochopitelně vybereme tu nejtenčí, v rámci možností. Dále bychom měli zvážit velikost písmen. Čím větší písmena, tím lépe. To pak stránečky jinak ubývají. Neméně důležitá je také tloušťka listů, tedy z jakého papíru jsou listy vyrobeny. Toto je často při výběru knihy kámen úrazu. Vždy musíte zkontrolovat i obsah a materiál! Knížečka může vypadat sebevíc teňounká, ale pokud jsou i listy v ní tenké, tedy něco ve stylu toaletního papíru, tak věřte tomu nebo ne, nakonec se z toho vyklube bichlisko o minimálně pětseti stranách a to většinou ještě s extrémně drobným písmem. Takže tady pozor!!
Ideální jsou knihy ilustrované. Nejlépe samozřejmě, když jsou v celé knize jen obrázky, ale to už bychom asi nemohli tvrdit, že jsme něco přečetli, nýbrž pouze bychom si knihu prohlédli. Ale sem tam nějaká ta ilustrace četbu velmi urychluje. Obvykle totiž strana, která následuje po obrázku, bývá prázdná, což je jak jinak, než velká výhoda.
Nesmíme zapomenout zkontrolovat ani to, od které strany začíná obsah. Výhodné jsou pro nás rozsáhlé informace o autorovi, vydavatelství, překladu, tedy bibliografie, dále například ne příliš důležitý úvod, duchaplný citát a tak dále. Na konci knihy potom doslov, poděkování, shrnutí a nejlépe také ještě nějaká ta ilustrace na závěr. Ono se to nezdá, ale to je hned dvacet stran k dobru. A nedej bože, aby byl obsah číslovaný už od strany jedna. S takovými knihami pryč!
Tak snad jsem na nic nezapomněla a alespoň trochu poradila této speciální skupině čtenářů, jak si zvolit knihu co nejvýhodněji. A spolehněte se, že s tímto návodem vám budou přibývat přečtené tituly minimálně desetkrát rychleji a všichni kolem vám budou závidět, jak rychle dokážete číst.
Autor suzík, 09.09.2009
Přečteno 1450x
Tipy 8
Poslední tipující: Okřídlená Lištička, Katashi, M.i.š.k.a., enigman, Jessi.L, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Oprava: SNAD mi pomohou!

19.10.2011 14:15:00 | RU 82

Vážená a milá. Váš fejeton jsem četl až dnes. Podle počtu čtenářů má mimořádný ohlas. Já jsem jím přímo nadšený. Je to i můj styl. Nalákat čtenáře, popsat něco tak zajímavě a vyčerpávajícím způsobem, když nakonec slibovaného je jen virtualita. Tak to je mistrovství a já, naivní spisovatel povídkář, za dobu důchodu 322 x publikovaný, smekám. A doplním rýmem ze své básně. "Klečím vám u nohou, vstát, nad mi pomohou." Zdravím!

19.10.2011 14:14:00 | RU 82

někde jsem četl že nejrychleji se čte když se vynechají písmena a stačí jen listovat...

22.09.2009 08:37:00 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí