Harlekýni

Harlekýni

Anotace: ..no, nevím je-li to o literataře ...i když možná ano ....

V poslední době jsem byla náhodně přítomná několika rozhovorů na téma Harlekýni.

Je to hodnotná literatura nebo není ?
Je to jen na placení účtů ?
Nebo si autoři (většinou autorky )něco kompenzují?
Je to žánr pro bezduché ženy? Jedny to píší,druhé čtou ?
Musím říct sama za sebe, že bych jich v hlavě taky pár měla...ale stud mi nedovoluje hodit je na papír.
Na účty ještě mám.

Každopádně musím se opět přiznat, že tuto literaturu čítám.
Ano, jsem tak zvrhlá, že to skutečně čtu.
Začala jsem jako dvanáctiletá dívenka, hledající smysl života. ……zde by měl následovat hlasitý smích …

Moje babička měla plnou polici knih z edice Červená knihovna.

Byly to neuvěřitelné skvosty.
On bohatý a vlivný muž, často předstíraje ubohého chudáka. Ona, nic nepředstíraje, chudá ale inteligentní, krásná, čistá duše.
Láska na první pohled, následná katastrofa. Jeho rodina vztahu nepřeje, hrozí vyděděním. A ona aby ho uchránila od života v bídě (s ní ) ho opouští.
(V těchto místech jsem vždy plakala a na případné muže kolem mě jsem nahlížela jako na sebestředné, bezohledné a rozmazlené synáčky).
Jenže on je On s velkým O, zavrhne rodinu a jde za láskou ( v těchto místech jsem na muže ve svém okolí nazírala jako na božské bytosti).
Nakonec vše dobře dopadne, vše se vyjasní a oni jsou spolu šťastní až do smrti.
Pamatuji si jednu kde byla zápletka dotažena k naprosté dokonalosti. On onemocněl infekční nemocí a ona přestože ji jeho rodina nařkla, že to dělá jen kvůli penězům, se o něho starala. Byla u jeho lože když na tom byl nejhůř a dokonce potom napsala jeho matce, když ta dorazila (nemoc již byla na ústupu )s pláčem odjela......a snažila se zapomenout. Leč onemocněla stejnou chorobou. A o ní se nikdo nestaral,málem zemřela.Našel ji však omdlenou na ulici starý lékař (to byla klika )a léčil ji. Blouznila v horečkách a stále opakovala jméno svého milovaného muže(zřejmě i s příjmením). Dobrák starý lékař ho vyhledal a napsal mu o její lásce. Když se ubohá dívka probrala k vědomí byl u jejího lože ON i s matkou, která se hluboce omlouvala, že chtěla poničit tak ryzí cit.
O tom , že si to potom matka užila se starším lékařem už kniha mlčela.

Dnešní moderní červená knihovna už není tak pomalá a kromě polibků a vzdechů je tam i erotika.
Ale kostra je stejná.
Ona miluje jeho. On miluje ji, ale osud tomu nepřeje.
Nakonec se to poddá...

Někdy je příběh oživen tím, že ona ho nemiluje, ale ON je tak skvělý, že se nakonec stejně zamiluje. Nebo naopak ona se zamiluje okamžitě a on ji nevnímá. Ovšem dokonalými taktickými triky ho nakonec udolá. Nakonec to vždy skončí opravdovou velkou nekonečnou a zejména pak, nehynoucí láskou.

Také problémy, které se jim staví do cesty jsou jiné.
Jednou je to neprosperující firma, jednou je on ženatý. Ale zde pozor! Jeho žena je obvykle mrcha a uteče mu s jiným, nebo umře(prameny neuvádí,čí rukou). A jednou jsem dokonce četla, že ona utekla od oltáře, v tomto případě na jachtě, protože její nastávající byl podvodník. Zjistila to samozřejmě těsně před oddáním. Skočila do moře a světe div se, neutonula v krajkách, ale zachránil ji ten pravý. Po několikero nedorozumnění, pochopil a zamiloval se ...
Svatební šaty jen usušila.

Tak nevím …
Mám známou (promovaná právnička), která tento typ literatury miluje. Na deseti denní dovolenou jezdí vybavena minimálně 50ti svazky a všecky je zdolá. Překvapivě není mimo realitu všedního života.Naopak .
Já podle jejího vzoru s sebou beru jen deset knih (ráda mi je půjčí) a taky je úspěšně zdolám. Mají výhodu v tom, že se nemusíte tolik soustředit na dějovou linii.
Hrdinové to mají rozdáno předem a naprosto jasně.
Padouch je prostě padouch, kráska je krásná , božský je božský, zlo je zlé , bílé je bílé a černé je černé.
Nic mezi. Žádná šedivá. Můžete mít vypnutý mozek a přesto tvrdit, že si čtete....

Takže poučení na závěr?

Pamatujte si holky, když ho chcete - vždycky ho dostanete!
A miluje Vás až do konce života(podle knihy,toho jeho)
To, že realita se trochu vymyká bych teď asi neřešila.....

Až budete mít špatnou náladu, sáhněte po Červéné knihovně.
Úžasně si odpočinete. A ještě budete rády, že jste na tom tak, jak na tom jste.

Příjemné počteníčko .
Autor kuskus pruhovaná, 30.10.2009
Přečteno 1208x
Tipy 7
Poslední tipující: Divoženka1, sobý hnusec, susana načeva, vodnař, Bíša, enigman
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-)))já zase čtu Monyovou nemusí se nad ní přemýšlet :-)))

29.10.2010 14:53:00 | Divoženka1

:-E kluci?? no protože si většinou libujou v jiných žánrech, tak asi kapavku.... :) já si to čtla u venkovský tety na zahradě. jahody, jabka, pes podvraťák a Modrý vrabec nebo Annejet to tak nenechá---- /:) ale kdyby mne zabili.... o čem to jenom bylo..../

29.12.2009 18:06:00 | pamp_elka

a co dostanou kluci?...

31.10.2009 13:54:00 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí