Jako ve filmu...

Jako ve filmu...

Anotace: Každá holka chce být postavou ve filmu, ale postavy, které znázorňuje se postupem času mění.

Sbírka: Úvahy, fejetony, záblesky života

Jako malá jsem si asi jako každá malá holčička představovala, že jsem herečka a hraji v nějakém filmu. Ze začátku mě uchvacovaly dlaně, jakoby jemně přivřené a nutno dodat, že roztomilé blondýnce v bílém svetříku a ve stejně milých šatičkách tato role seděla. Vždy se to odehrávalo k večeru a v těchto okamžicích jsem byla opravdu krásná. Nebo jsem se tak aspoň cítila.

Jak jsem rostla a má roztomilost postupně mizela, naopak se přidávalo akné, abnormální výška, brýle a prapodivný účes, měla jsem představu začátků filmu. Že jen tak sedím v autě, či v autobuse a koukám se na ubíhající krajinu. A vyprávím o sobě, na svůj věk dost cynicky, kriticky, ale pravdivě.

Teď jsem v bodě neutichající puberty, která se u mě mimo příšernou vzdorovitost nijak výrazněji neprojevuje. Už nejsem abnormálně vysoká, mám pěkných sto sedmdesát pět centimetrů, blond vlasy, čočky a jsem schopna na sobě vykouzlit výraz králíčka. Králíčka, co čeká na lišku a pak ji rozmetá argumenty.

Teď už mám jiné sny. O filmech sním stále, ale spíš tak, že si říkám „Tohle by byla hezká scéna v nějakém filmu.“ A abych toho docílila najdu i odpovídající hudbu, kterou bych k dané situaci přidala.

Po rozchodu s klukem, kterého jsem měla vážně ráda, jsem seděla v tramvaji a měla jsem být zdrcená. Nejen, že jsem nebyla. Ba co víc, brala jsem to s rozkošným nadhledem a ironicky se pousmála nad komickou tragičností celé té situace. Pak jsem si vzpomněla, jak jsem kvůli němu plakala při jedné, jediné písničce. A tak jsem vzala empétrojku, písničku nalistovala, zavřela oči, nechávala na sebe dopadat světlo zapadajícího slunce a říkala si, jaká je to krásná scéna.

I když ji nikdo netočí.
Autor tecka.miska, 01.01.2008
Přečteno 839x
Tipy 6
Poslední tipující: Vampyrella, dablik007, SWEET13
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teda, nejsem dvakrát odborník ve fajetonech, ale tohle mě opravdu dojalo. Vtáhlo mě to do deje až do samého konce. Krásně se to čte a prostě je to moc povedené dílko :) smekám.

13.03.2008 22:18:00 | SWEET13

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí