Kam s ním?

Kam s ním?

Anotace: moje školní práce :o)

Poslední týden procházím městem s pocitem, že jsem asi jediný nezamilovaný člověk na světě. Srdíčka a roztomilé propriety se na mne valí ze všech výkladních skříní. Dokonce i v konzumu mi usměvavá prodavačka k loveckému salámu ochotně přibalí čokoládové srdce. Její spiklenecké mrkání mě uvádí do rozpaků.
Chtěl jsem si k večeři dát chleba se salámem a ona nevkusná pitomost mi poněkud zhatila plán. Místo fotbalového utkání jsem musel přemýšlet, kam s ním. Jistě, mohl jsem ho prostě vzít a zahodit, ale copak jsem cynik? Při pohledu do kalendáře jsem si uvědomil, že svátek slaví svatý Valentýn. Ačkoliv jsem od přírody založení spíše realistického, toho, že tento den je svátkem zamilovaných, jsem si byl vědom i já. A zahodit o svátku zamilovaných srdce, to by mi asi moc lásky nepřineslo? Sám jsem se musel pousmát nad vlastní bezmocností. Společnost je pohlcena rudým celofánem, růžemi a plyšovými nesmysly, partneři jsou dnes na sebe až neupřímně milí a já, muž takřka dospělý, si nevím rady s jedním hloupým červeným srdíčkem. Přemýšlel jsem o všech těch zamilovaných, kteří si dnes dokazují lásku symboly, usmívají se na sebe a milují se na počest komerčního svátku. A najednou mi nebylo líto sebe, ale těch kteří neodolali a podlehli. Podlehli komerci a koupili nevkusnou rudou kartičku, do které vepsali romantický verš.
Jestli vám čokoláda, kterou jste spolu s "valentýnkou" dostali od svého protějšku hořkne
v puse, omlouvám se. Láska se nedá koupit. Dá se dokázat. Dokázat spíše činy než dárky. Nenechte se mýlit, neradí vám renomovaný manželský poradce, jsem jenom člověk, který je už příliš dlouho sám. A tak jsem rozvážně, se zvláštně svátečním pocitem, rozbalil celofán a sladké srdíčko si nechal docela pomalu rozpustit na jazyku. Prostě jen tak, pro jistotu :o)
Autor michala, 13.11.2005
Přečteno 1716x
Tipy 1
Poslední tipující: Sammael
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím s předřečníkem. Moc pěkný...

28.04.2007 11:28:00 | Aťan

Tak to je jeden z mála textů, které se mezi fejetony v této sekci opravdu řadí... pěkné:)

28.01.2007 19:14:00 | Neferehathor

odkdy není dar výrazem lásky? samozřejmě je možné obdarovat s neupřímností, ale pokud někdo obdarovává láskou i během roku, proč nejít s dobou a nepodlehnout komerci:) jinak oceňuji tvůj autorský styl, líbí se mi

27.01.2007 13:43:00 | ely

tohle se mi hodně líbí...co dodat...

snad jen...co takhle zrušit Valentýn...jen tak pro jistotu...kdyby něco...kdyby to náhodou zase nevyšlo...

moc hezké..:)

20.12.2006 19:29:00 | Favi

jj...osamělej Valentýn je krize...na druhou stranu, jestli je Valentýn od toho, aby člověk udělal radost tomu, koho má rád, tak proč ne sobě, že:o))

04.11.2006 16:37:00 | Darwin

moc hezké, sice tomu trošku něco do fejetonu chybí, ale stejně je to dobré

12.06.2006 12:28:00 | snilekbasnik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí