Čím vlastne človek ľúbi, keď srdce je len sval?

Čím vlastne človek ľúbi, keď srdce je len sval?

Anotace: Nikdy do anotace nepchám odkazy, které mě inspirovaly, ale tentokrát si to odpustit nemůžu, sorry;) http://www.youtube.com/watch?v=Sr_D7nq2v20

Sbírka: Večery na téma

Lidi se scházejí a rozcházejí. Někdo takové rozcházení bere v klidu, někdo si z celé citové bitvy odnáší tzv. zlomené v srdce. Dočteme se o tom v každé druhé básni, shlédneme v divadelní hře, ale - v lékařském slovníku se pojem "zlomené srdce" nenachází a mě by zajímalo, který průkopník anatomie si něco takového vybájil.
Nehučet mi do sluchátek Igor Timko, čím prej ľúbim, keď srdce je len sval, nejspíš bych tohle téma zasunula někam do nevědomí a radši dál řešila, jestli je fronta v bufetu existující. Jenže srdce je fakticky jen kus tepajícího krvavého cucku, takže čím milujeme?

Kdyby se srdce opravdu dalo zlomit tak jednoduše jako vaz, dovedu si představit napraskané čekárny kardiochirurgie a ministra zdravotnictví, jak si mne ruce nad poplatky u lékaře.
Teď si možná někdo řekne aha, slečna ještě nikdy nebyla zklamaná láskou - naopak, slečna už byla zklamaná tolikrát, že má na celou věc docela střízlivý pohled. Já nevím jak vás, ale když se nad tím zamyslím, v citoidních karambolech jsem nikdy nezaznamenala žádné infarktové stavy nebo bolest vystřelující z pravé komory, v těchto případech mě vždycky doběhla akurát rýma a syndrom uřvaných očí, nanejvýš tak klubající se žaludeční vředy.
Zlomené srdce sice může znít poeticky, ale jen někomu, kdo žije v hlubokém středověku před objevením autopsie a neví, že srdce ve skutečnosti není roztomilý geometrický útvar, ale že je ještě nevábnější než střeva.
V zadní části mezimozku se prý nachází součást Thalamus, která prý je zodpovědná za emoce. Milujeme snad zadní částí mezimozku? Nebo za to může nervová soustava? Tak proč mě vždycky bolí žaludek? Proč některým lidem skutečně z nešťastné lásky selhalo srdce?

No, jelikož to přestává zavánět fejetonem, který má být vtipný (což tenhle opravdu není, s prepáčením) a začíná zapáchat esencí nemocničních chodeb, navrhuji editorům zavést sekci "Filozoficko-lékařské bludy":D
Každopádně, případné připomínky odborníků i naprostých laiků jsou vřele vítány, kdo ví, třeba se jednou vypátrá, jak to s tou láskou a neláskou vlastně je... a není.
Autor Grafomanická MIA, 19.09.2009
Přečteno 1089x
Tipy 32
Poslední tipující: trhla.marketka, Isquieasuus, Veverushka, batůžek na motorku, Nergal, Simísek, Kristine Clary-Aldringen, Myghael - the Lord of Absurdity, Alex Foster, Kira Haulie, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hormóny, hormóny, a něco dělaj nejen s nervama...... no a to prej se ještě někde motá duše, možná.....:) a není to na NAŠÍ úrovni vnímání jedno?? ---- :( já naposled natrefila na jednoho, co se v tom porád šťoural vědeckochemicky.... :( a ten karambol jsem si přivodila, nechala způsobit ... hm, behaviorálně?

01.01.2010 22:37:00 | pamp_elka

To je prvni fejeton co jsem zde na Literu cetl a musim rict, ze nelituju :) Ovsem odpovedi na otazky ti nedam, kazdy ma na to jiny uhel pohledu a vnima jinak... ale pekne to mas.

08.10.2009 15:38:00 | Nergal

láska je děvka:D
Jak si s náma hraje, sviňa malá, a ničí nám mozek, srdce, žaludek, střeva, všechno!

03.10.2009 09:11:00 | Simísek

já ty tvoje fejetony prostě žeru =D

28.09.2009 20:42:00 | Alex Foster

něco podobného mě už napadlo, ale že bych to sepsala na "kus papíru" mě v životě nenapadlo, protože vím, že bych to zmrvila tak jak to já vždycky umím...ale ty ne. Díky za velmi pěkné dílko! :)

27.09.2009 19:25:00 | Kira Haulie

Nejsem lékař a ani nikdy nebudu, ale slyšel jsem, že se může stát, že někomu pukne srdce. (Tzn. že ten krvavý cucek se může roztrhnout) Pokud to bude ze šoku z lásky, tak se básníci nemýlili.

Srdce bylo asi zvoleno z toho důvodu, že "mám poškozený Thalamus" nezní tak krásně jako to zlomené srdce. U mě osobně to prochází vždycky tím srdcem.

25.09.2009 20:06:00 | J.U. Ray

Já cítím nepříjemné křeče v okolí žaludku, když jsem zklamaná láskou. Takže ten krvavej cucek je v otázce lásky možná přeceňován. Ale holt je to symbol, s tím už nic nenaděláme. Jinak moc povedené dílko, Mio :)

25.09.2009 16:09:00 | Sushino

je to mezi tím...

22.09.2009 00:31:00 | enigman

Ty ses neměla dívat na tu pitvu srdce!:-D

21.09.2009 18:57:00 | Isabella Monvoisin

"Milujeme snad zadní částí mezimozku?"
Tak tahle věta mě dorazila. :) Právem tě mám mezi oblíbenými.
Ale k tématu - jakkoliv to může znít poeticky, musím říct, že když mám nějaké trable s láskou, skutečně cítím tíhu někde v srdeční oblasti. Kdo ví, čím to bude. :-)

20.09.2009 22:29:00 | Tracy Beakerová

Ať za city může srdce nebo kus mezimozku, vyjde to přeci na stejno, ne? :-)

19.09.2009 19:34:00 | Alasea

:D No jo, souhlasím. A ta sekce filozoficko lékařské bludy není špatný nápad :D.

19.09.2009 18:21:00 | suzík

Sval, píšeš. Pravda. Zbytek je axiomatický..

19.09.2009 17:21:00 | Sleepwalker

Sval, píšeš. Pravda. Zbytek je axiomatický..

19.09.2009 17:20:00 | Sleepwalker

Pravda, pravda :P ale na druhou stranu, já si raději ponechám své představy o roztomilém geometrickém tvaru (který sice tak jako tak nenávidím, ale nevadí), protože vybavovat si pokaždé při slově "láska" nějaký krvavý cucek.. No, budu se vymlouvat na přecitlivělost vázající se k vnitřnostem a morbidním úkazům (vem si, že by ti někdo ten tepající sval ještě podstrkoval) :)

19.09.2009 16:55:00 | ONEwithoutFACE

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí