Ne silou ani mocí, ale mým Duchem

Ne silou ani mocí, ale mým Duchem

Anotace: V Berlíně tehdy neměl vyhrát jediný Čech!

. . ."Tak tu svoji olympijskou medaili přineste.
Už nebudete muset hladovět, nakupovat jídlo na lístky.
Dám vám za ni 75 000,-Kč.
Po válce beztak vyhrajete jinou..."
 
Mami, a jaký je kurz Kčs. a Kč.?
Víš, tehdy měly peníze jinou hodnotu než dnes, ta měna již vlastně zanikla s rozdělením republiky.
Měly by tě zajímat jiné věci než peníze, ty nikomu charakter ještě nezlepšily, ba právě naopak.
 
A kolik dostala Kratochvílová za světový rekord?
Nevím, nějakou směšnou částku, zeptej se strýčka googla, když tě to tak zajímá, ale na zakoupení parcely a postavení vily by to dnes rozhodně nestačilo.
Nedostávalo se jí ani fin. prostředků na letenku na olympiádu do Pekingu, kam ji Český atletický svaz nepozval.
 
A prodal nakonec tu svou olympijskou medaili?
Jeden čas již byl na pokraji svých sil, zoufalý, vyčerpaný, zklamaný, že o tom vážně uvažoval.
Představ si, že např. v neděli nastoupil na závod ve Vídni a druhý den ráno o šesté již musel stát ve fabrice u soustruhu.
Když se pak stal v Praze podúředníkem denně pracoval a cvičil běžně šestnáct hodin.
Při tom stále závodil, bral často tišící léky na bolest i během závodu.
S oboustrannou kýlou jel třetí třídou do Jugoslávie. V Budapešti vyhrál titul mistra světa na kruzích s natrženým svalem.
 
V Berlíně tehdy neměl vyhrát jediný Čech!
"Už nikdy neuvidíme výkon, jaký předvedl Hudec v Berlíně. Takový zázrak se podává v boji, kdy jde o čest(*), kdy se člověk bije a ví, že jenom nadlidské úsilí může spasit."
Psali tehdejší novináři.
 
Mami, proč dnes čeští sportovci nemají takové úspěchy?
Netuším? Vše přichází a odchází ve vlnách. I to tvoje učení. Písmenko k písmenku, krůček ke krůčku. Osvojit si techniku, jak dlouho to jen tobě trvalo a bude trvat.
Vrcholový sport je dnes obrovská dřina, to ti řekne každý. Obrovská bolest a aby ji člověk vydržel, potřebuje nezměrnou lásku ke sportu, mít ji na prvním místě, zůstat ji věrný, i když se zrovna nedaří, je to podobné jako ve spojení dvou lidí, ve vztahu, který má vydržet, musíš tomu druhému něco ze sebe obětovat, někdy ani to však nestačí...
Kde není láska, je jenom dunící kov.
1Kor 13, 1-8
 
Autor klokotá, 14.08.2018
Přečteno 700x
Tipy 10
Poslední tipující: mkinka, kudlankaW, Jort, bogen, Frr, Lighter
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

https://sport.idnes.cz/alois-hudec-pribeh-sportovni-legenda-dsz-/sporty.aspx?c=A161222_001547_sporty_mt2

14.08.2018 12:58:21 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí