Vojenská přehlídka na Letné - Recenze :)

Vojenská přehlídka na Letné - Recenze :)

Anotace: I uvolil jsem se jít na vojenskou přehlídku a oslavit tak 60 let od konce 2. světové války. Tož bylo to zajímavé ...

Normálně davové mega-akce moc nemusím, ale kamarád sliboval spoustu zajímavých věcí k vidění, takže jsem nakonec v neděli 8. šel na Letnou skouknout vojenskou přehlídku.

K vidění toho bylo opravdu spousta, dokonce i před oficiálním začátkem.

Kráčím si takhle davem a co nevidím - čtyři metry proti mně - Paroubek (nikdy jsem o něm neslyšel, ale nějakou shodou náhod se prý stal naším premiérem nebo co...), následován Sobotkou a ještě jedním ústavním čičmundou, na jehož jméno si nevzpomenu. Je fakt, že zprvu mě zaujali spíš bodyguardi a jejich machrácké náušní vysílačky a lá matrix, ale síla politických osobností nakonec stočila můj pohled správným směrem.

Potěšen faktem, že jsem poprvé viděl 3 ústavní čičmundy v jeden den, vstoupil jsem (i když spíš omylem) do cesty prezidentské koloně. Chtěl jsem si pana prezidenta prohlédnout naživo a pěkně zblízka, leč zaparkoval ode mě poměrně daleko a než jsem k němu stačil dojít, byl v tahu. Běžet se mi nechtělo, jednak jsem o něj nestál zas tak moc, druhak bych nerad dostal brokovkou do zátylku od nějaké hyperaktivní gorily.

I samotná přehlídka byla vcelku zajímavá. Spousta pochodujících vojáků, jeepů a tanků z 1. i druhé světové války (měl být jakýsi průřez historií), záchranné vozy s pohlednými sestřičkami (při pohledu na ně by se člověk nechával postřelit často a rád) i všeliké přerozličné pomocné síly vojenské.

Větší sranda nastala při prezentaci současné bojové techniky armády ČR. Zatímco 60 let staré tanky, které prošly i žárem bitvy, neměly jediný problém, jedno z novodobých aut kikslo přímo uprostřed silnice. Ostatní vozidla a tanky ho pak musely objíždět. Hned se mi klidněji usíná, když vím, že se na techniku naší armády mohu spolehnout v každém čase...(zejména za jasného, bezvětrného počasí)

Tak nějak se mi vybavily české obrněné transportéry (které mimochodem projížděly chvilku na to), které jsou světově unikátní v tom, že jim cesta ze Slezska do Prahy trvá celé tři dny. Což je doba, za kterou česká armáda s přehledem stihla vždy kapitulovat bez jediného výstřelu.

Přehlídku vyrušil přelet několika letadel, tři MEGA-vrtulníky (moc pěkné, ale byly tak velké, že se do nich trefíte i prakem. Ale možná to je schválně, já se v tom nevyznám), nějaká eLka a Migy, a konvoj uzavíraly dva grippeny.

Z davu se ozvalo uštěpačné "všechny dva", což nebylo tak úplně přesné, protože máme ještě jednoho, který kroužil opodál pro případ, že by jeden z těch dvou nějakou náhodou například spadnul.

Když mě kamarád na akci zval se slovy "a budou tam i grippeny", povídám mu "Ježíšmarjáá!". Na to odvětil jen "Přesně to jsem si taky říkal..." Důvěra v ozbrojené složky je krásná věc.

Na konci průvodu se objevili vysloužilí veteráni a současné speciální jednotky (oběma se dostalo vřelého potlesku), Policie ČR (těm o něco menšího) a poté jednotka městské policie (lidé přestali tleskat trousíce blbé poznámky o botičkách nebo co... Taková neúcta před zákonem!)

Celkově shrnuto: zajímavě a příjemně strávené dvě hodinky, o čemž svědčí i návštěvnost hodně přes sto tisíc. Zaujalo mě to a ač se to na první poslech možná nezdá tak i líbilo. Škoda jen, že rekonstrukce bitvy byla až v Ostravě, kterážto jsouc příliš daleko, nachází se mimo můj akční rádius :-)
Autor Láďa Rejpal, 12.05.2005
Přečteno 751x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí