Jak vytvořit filmový trhák v americkém stylu

Jak vytvořit filmový trhák v americkém stylu

Anotace: Pro budoucí režiséry - jak udělat úspěch za velikou louží!

Dlouho jsem přemýšlela nad tím, jaké téma zvolit pro můj vůbec první fejeton. Uvažovala jsem vsedě, vestoje i vleže, ale nic z toho mé literární múze nepomohlo rozhodnout se. Nabízela mi probírat politickou situaci v naší vládě, slovenské faux pas s písemnou maturitou, aprílové počasí či blížící se první máj, ten lásky čas. Najednou však přišlo něco lepšího! Na nejmenované komerční televizi totiž zrovna probíhala upoutávka na megahit Pearl Harbor, z americké filmové dílny, který jsem měla již to potěšení vidět, když v tom mě to napadlo! Já znám recept na výrobu zaručeného kasovního trháku v americkém stylu. Nejprve si připravíme ingredience:
1 kladný hrdina – charakterově výjimečný, pohledný, ale ne příliš (nejlépe kdyby měl například nějakou drobnou jizvu na čele. Dodává to mužnosti, zvlášť v těžkých situacích, když kapky potu stékají kolem té jeho drobné vady na kráse. To jsou přesně ty chvíle, kdy si ženy slastně povzdechnou a muži vyvrátí oči v sloup.) A pokud jsou na to peníze, je samozřejmě nejlepší mít hvězdné herecké obsazení.
1 hrdinův přítel – tady si můžeme vybrat ze dvou typů. Ten první je přítel nešika, kterého hlavní hrdina po celou dobu filmu brání pod vlivem svých ochranitelských pudů. Tento přítel většinou na konci umírá (bývá to jedna z nejdojemnějších scén). Ten druhý je přítel záchranář. Objeví se totiž vždy, když je hlavní hrdina v ohrožení života, a snaží se mu pomoci. Umírá-li hlavní hrdina, má přítel záchranář právo stát se na těch posledních pár minut filmu hlavním hrdinou.
1 svůdná žena – ta většinou podléhá jak hlavnímu hrdinovi, tak jeho příteli, aby navodila správné romantické napětí a zčeřila vody přátelství. Není nutno, aby na konci umírala.
prostředí – zde se celý příběh bude odehrávat
záporná postava – a tady se můžeme vyřádit. Nesmíme zapomenout, že hlavní hrdina je frajer, je tedy pouze na nás, postavíme-li proti němu jednu osobu, gang, armádu či celý svět. Hlavní hrdina totiž zvládá řešit i takto zapeklité situace.
Poslední ingrediencí, a ne nepodstatnou, je poutavý hudební podklad. Nesmí chybět melodie pro bojové i romantické scény. Nejlepším tahem je nechat si nazpívat hlavní píseň nějakým mediálně známým zpěvákem. V případě náhodného neúspěchu filmu by se tak alespoň soundtrack dobře prodával.
Již máme všechny důležité složky do receptu a můžeme tedy začít s natáčením. Tady bych ovšem nechala prostor pro fantazii samotného tvůrce. Jen na pár maličkostí bych ještě upozornila. Ve filmu by nemělo chybět: několik scén s odhaleným, vypracovaným, snědým hrudníkem hlavního hrdiny, vzdouvající se ňadra svůdné ženy, zpomalené záběry stěžejních scén, podbarvené vzrušující hudbou, hluboké dialogy (jako např.: - Došel mi toaletní papír... - To je mi líto. A nechceš si o tom promluvit?), tratoliště krve, scéna se sexuální zápletkou a nakonec snad ještě několik záběrů s dlouhými pohledy hlavního hrdiny kamsi do dálky, opět za přispění notné dávky jímavé hudby (diváka to naprosto odzbrojí a možná neudrží slzy).
V závěrečných titulcích bychom neměli zapomenout ani na pátého asistenta třetího asistenta asistenta režie, náhradního řidiče zásobovacího auta, náhodně kolem pobíhajícího psa a další. Titulky by neměly být kratší než sedm a půl minuty.
Konečně stačí popřát jen hodně štěstí a těšit se na shledání na Oscarech!
Autor dragonfly, 12.05.2005
Přečteno 875x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

božský moc mě to pobavilo :)

22.11.2005 22:32:00 | drew

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí