Flaška

Flaška

Anotace: Důkaz toho, že fejeton se dá psát absolutně na jakýkoliv téma

Všimli jste si už někdy jak v poslední době z našeho okolí mizí skleněné flašky a nahrazují je jiné materiály? Že ne? Já tedy ano. A začíná mi to pořádně vrtat hlavou. Dovedete si představit svět ve kterém by žádné flašky neexistovaly? Vždyť v době bez mobilních telefonů to byl jediný prostředek jak se mohl trosečník na pustém ostrově spojit s okolním světem. A co teprve než pár takových lahvinek kořalky (či jiného elixíru života) vyprázdnil. To bylo hned po starostech. Nebo jejich úloha v akčních filmech. Jistě to všichni znáte – hlavní hrdina obklíčen ve slepé ulici bandou nelítostných hrdlořezů a opodál ležící hromada prázdných lahví. Pár jich rozbije o tupé hlavy ostře vyhlížejících gaunerů a s rozbitými hrdly lahví v rukou se probojuje až na druhou stranu, aby si to definitivně vyříkal s hlavním bossem z očí do očí. Těžko si představit tuto situaci s plastovými lahvemi nebo dokonce kartonovými obaly TETRA PAK. Já sám mám pár docela zajímavých zážitků z dob, kdy jsem se svými přáteli hrával stejnojmennou hru – flašku. A další kladná vlastnost – takzvaný samočistící efekt. Častokrát jsem viděl jak v následujících dnech pivních slavností a jiných státem neuznaných svátcích se na místě konání potulují děti (dnes spíše bezdomovci) a sbírají prázdné flašky, aby je následně vrátili v obchodech a něco málo si přivydělali. Co se dá dělat. Tato doba již pomalu ale jistě mizí. A nejspíš s tím nic nenadělá ani Svěrákův film – Vratné lahve.
Autor Eiffel, 22.10.2007
Přečteno 1940x
Tipy 2
Poslední tipující: Alžběta., Fade_to_black
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Perfektní!

22.02.2008 14:00:00 | Majketka Pietraszová

Opět skvělé...přestože studuji obalovou techniku a design, kde nám neustále cpou plastové obaly a nejrůznější druhy vrstvených kartonů, naprosto souhlasím... :)) Ať žijí lahve, vratné i nevratné...

29.12.2007 17:48:00 | Bláznivá Markéta

:-D to máš recht :-D zajímavá, nak se mi tento styl psaní začíná líbit...

25.12.2007 23:15:00 | FETKA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí