Ach, ta přestávka

Ach, ta přestávka

Anotace: Krátké zamyšlení nad různými význami slova přestávka. Co vše si pod tímto slovem studenti i jiní vybaví a jak tráví tento čas? To jsem se krátce pokusila vystihnout...

Když slyšíme toto slovo vybaví si většina z nás přestávky ve škole. Nejsou sice moc dlouhé, ale mezi studenty jsou velmi oblíbené. Je to čas, kdy mají možnost dopsat úkoly, pořádně se občerstvit, probrat se sousedem co, jak, kde, s kým a proč o víkendu dělali. Dostanou možnost posoudit jak to spolužákům, co sedí před nimi, sluší nebo ne, že ta holka co právě prošla kolem je fakt kočka a podobně. Další se chtějí sejít se svým protějškem z jiné třídy, se kterým se už celých dlouhých 45 minut neviděli, což je pro ně děsivé zjištění. Jiní žáci hned po zazvonění na přestávku vytahují sešity na hodinu, která následuje a začínají se ještě učit, co kdyby je náhodou učitel vyvolal a oni neznali odpověď. Vždyť to by bylo strašné, ach ta potupa.
Toto je však jen zlomek toho co se o přestávkách opravdu děje. Proto po mě, prosím, nechtějte, abych se pokusila vystihnou vše co toto slovo pro studenty znamená. Jak strašný je to pro ně však pocit, když slyší zvonění na hodinu a musí se svou oblíbenou „přestávkovou“ zábavou rozloučit. Proto je necháme se v klidu učit a popojedeme.
Dalším typem přestávky je mezi kuřáky oblíbená, tzv. „cigárpauza“. Tak deset minut před touto pauzou se začínají již jmenovaní „přestávkáři“ ošívat, potit, a nervózně sledují hodinky, aby se náhodou nepřipravili o to uklidnění jejich nervů, které jim škodí více než si dokáží představit.
Jim podobných „přestávkářů“ je mnoho dalších druhů. Jsou to například protivní a upocení řidiči autobusů, kteří se těší až tu „pakáž“ odvezou a budou se moct jít pořádně „nadlábnout“ a jít na pokec s jim podobnými. A co teprve sekretářky, které si o přestávce půjdou v minisukýnce a přiléhavém tílečku s velkým výstřihem, popovídat se svými šéfy o zvýšení jejich platu. A to tím stylem, že na slova ani nestačí dojít.
Když jsem psala tento fejeton a přemýšlela jsem nad dalším zajímavým významem slova přestávka. Napadlo mě jak tuto pauzu berou například pornohvězdy. Zdali se na přestávku těší, či naopak. Toto dilema však nevyřeším, s tímto druhem obživy nemám zkušenosti a nikoho kdo by je měl neznám. Nad slovem přestávka snad raději přestanu uvažovat, děsím se toho kam až bych se ve svých myšlenkách mohla dopracovat. A jestli jsem vás nudila nebo snad vám ukrátila část vaší přestávky, velice se za to omlouvám.
Autor black.clod, 02.04.2008
Přečteno 955x
Tipy 1
Poslední tipující: anti-HERO
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí