Gympl

Gympl

Anotace: Tak vám přemýšlím, jestli by náš gympl (Dašák) obstál ve filmu...? (Zabejvám se filmem Gympl, naší školou, ale taky rubrikou MF DNES - "studenti čtou a píší noviny"...)

Gympl – obstál by Dašák ve filmu?

Pinďa sprejuje na zeď nápis „CHCEME VÍC PÍSEMEK!“, načež z dálky rázně přichází Muškát, který hraje profesora:
„To nemůžete jít studovat asopň za roh?“
„Já jsem jen upřímný.“
„Tak si ty moudrosti nechejte na doma, tady jste ve škole!“

Čtyři studenti natáčeli o podzimním víkendu recesivní parodii na film Gympl. Na otázku, zda se obrazu mladých lidí dneška vzdaluje víc Vorlův snímek nebo naše škola, ať si každý odpoví dle potřeby svého svědomí. Avšak naši amatérští filmaři o reflexi aktuálních témat diskutovali vskutku odhodlaně a elegantně za podpory adolescentní naděje i prázdných lahví.

REŽISÉR: „Sjedeme znova tu scénu s košem. Akce!“ plácnul do flašky.
Pinďa se s mandarinkou v ruce přibližuje k velkému odpaďáku, na kterém bije do očí plachta s nápisem „POUZE PAPÍR!!!“ Dramaticky zdvihá Pinďa víko malé popelnice a v tom zevnitř zařve ožralý kameraman:

KAMERAMAN: „Ááááá! Obsazeno!! Potřebuju ňákej papír…“ vykouknul, švihnul kamerou o zem a spadnul zpátky. Muškát po něm hází vydáním MFD.

MUŠKÁT: „Posluž si, je to jemnější než Metro.“

REŽISÉR: „Sakra! Já ho zabiju, to byla naše poslední kamera! Měli jsme jich ze školy vzít víc, kolárna už je stejně prázdná.“

PINĎA: „Právě jsi dal dohromady nejduchaplnější komentář k eutanázii, co jsem za poslední měsíce zaregistroval. Měli bychom to přidat do scénáře.

REŽISÉR: „My nemáme scénář. Já už jsem tak zblblej, že ani neumím napsat smyslupnej proslov.“

MUŠKÁT: „Dobrý, to už je pátá narážka v tomhle článku. Ale jestli budeme takhle pokračovat, nebudeme už mít co pít.“ Pak si znova přihnul, mrknul, škytnul a zjistil, že kamera funguje.

PINĎA: „No, jelikož sanitku asi fakt neseženeme, tak můžeme scénu s jídelnou vynechat. Zkusíme udělat to přepadení kantýny.
Režisér popadl kameru, Muškát se postavil za stůl a hraje prodavače. Pinďa opět drží v ruce mandarinku, přibližuje se a mrskne jí Muškátovi po hlavě. Muškát se složí na zem, je v bezvědomí a slintá. Pinďa vezme rohlík a utíká, ale vráží do popelnice.

REŽISÉR: „Krucinál, to je horší než hokej. Má to bejt absurdní, ale ne ubohý.“

KAMERAMAN mumlá z odpaďáku: „Tys asi zapomněl, o čem točíme…“

Dašák by neobstál ani v parodii pro diváky v bezvědomí, protože by pod tlakem pudu sebezáchovy museli umřít. Ale Vorlův Gympl na naši generaci hází špínu stejně nevybíravě jako životní styl Dašáku může idealizovat mladé „tam jinde“. Známe to všichni – interně i s odstupem –, a tak tedy i výstižné škatulkování mladé generace je dalším tématem, v němž s ohledem na diplomacii, toleranci, korektnost a práva čínských nudlí nemůžete zaujmout vlastní stanovisko.
Napište o tom do novin.
Autor Koci, 09.04.2008
Přečteno 1134x
Tipy 2
Poslední tipující: kryndy, prostě Zuzana
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máš pravdu, ale jako správná špínou zaházená příslušnice už nemám sílu se k tomu vyjadřovat - snad jen k těm čínským nudlím - glutamát je metla lidstva.,.!

10.04.2008 19:15:00 | prostě Zuzana

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí