Poslední trest

Poslední trest

Anotace: Trest smrti je stále v některých zemích legální. Souhlasíte s tímto nemorálním potrestáním zločinu?

Po shlédnutí reportáže o trestu smrti v nedělních Střepinách jsem si položila otázku, na kterou, ať přemýšlím jak přemýšlím, stále nenalézám odpověď: Jak je možné, že v dnešní době, v 21. století, stále existuje něco tak krutého a nemorálního, jako je trest smrti?
Je snad opravdu možné, aby se nějaký člověk provinil tak, aby mu byl odebrán život? Každý si přeci zaslouží další šanci a nikdy nemůže být úplně jasné, co člověka ke spáchání zločinu, ať už byl jakýkoli, vedlo. Tím, že člověka zabijí ho zbaví možnosti, aby své činy jakkoli odškodnil. Vím, že je to v některých případech složité. Rozhodně se zde nezastávám masových vrahů a psychopatických zabijáků. Ale co popravy téměř nevinných lidí? V asijských státech jsou takříkajíc běžné. Nikoho tam nepřekvapuje, že ukamenují ženu jen kvůli drobné krádeži či cizoložství. Popravy jsou brány jako veřejné "divadlo".
Co je však ještě více překvapující – i tak vyspělá země, jako jsou Spojené státy, má stále legalizovaný trest smrti. Není trošku zarážející, že země, která se prohlašuje za velmi vyspělou, provádí legální vraždy? Nevypovídá to něco o americké společnosti? Jak si mohou být soudy jisty vinou odsouzených? Co když se prokáže, že byl odsouzený nevinný? A bude pozdě, protože už bude po smrti.
Proč se zachovává tento trest, který patří tak možná do středověku? Nechce se mi věřit, že na tomto světě je tolik lidí lhostejných k tomuto zločinu.
A to si říkáme civilizovaný svět.
Autor Alžběta., 21.04.2008
Přečteno 560x
Tipy 2
Poslední tipující: Varda
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Martine, děkuji za komentář, i když i k němu mám trošičku výhrady, ale nechci to moc rozmazávat. Chtěla bych se jenom vyjádřit k té poslední větě: Promiň Alžbětko,ale ve 14 tohle jěště nemůžeš rozsoudit,věř mi. Předem bych řekla, že je mi 15, ale to je tak celkem jedno. Já se hlavně nepokoušela nic rozsoudit! Mým cílem bylo sdělit svůj názor a čekat na odezvu. Trošičku mě překvapilo, že se mnou souhlasí jen Varda, ale to bylo nic proti tomu, jak na to zareagovali někteří lidé v mém okolí. Bylo mi řečeno, že ve svém věku NIČEMU takovému rozumět nemůžu a ať si radši hledím těch svých pohádek. Není mým zájmem dělat jakákoli rozhodnutí, co je špatné a co dobré. Na tohle jsem chtěla akorát upozornit. Jinak za všechny komentáře děkuji.

07.06.2008 21:19:00 | Alžběta.

Ctěla jsem přidat komentář, ale jak sednu ke klávesnici, tak nevím kdy přestat... Takže jsem nakonec z komentáře udělala vlastní fejeton. Jmenuje se - Co je LIDSKÁ spravedlnost- Koho to téma zajímá, tak se může juknout. Moc děkuju Alžbětko za skvělé téma k zamyšlení a zůstaň taková, jaká jsi. Kéž by měl každý tak čisté srdíčko a moudrou hlavu, jako ty :-)

27.04.2008 07:50:00 | Varda

Diskutovat o trestu smrti se podobá pohybování se na tenkém ledu. Já pro trest smrti jsem, pokud je prokázáno, že obviněný si vraždu plánoval, měl ji přichystanou, tak je doživotí málo a je nejlepší řídit se metodou "oko za oko, zub za zub". V některých zemích jsou tyto tresty udělovány za směšný prohřešek(nevěru atp.), hranice jsou opravdu jen pomyslné...

26.04.2008 21:14:00 | Simísek

Fuj, trest smrti je něco strašného. Všichni máme právo na život, i když ti, kterým toto právo zákon odpírá, by si to nejspíš zasloužili ale na druhou stranu taky ne ... je to složitý.

25.04.2008 21:53:00 | Grafomanická MIA

To je velmi složitá otázka.Nechci abys někdy byla pozůstalou trestného činu,to co říkáš je pravda,ale vcítíš se do myšlení matky,které zabili syna nebo znásilnili dceru?Až to svoje maličké jednou podržíš v náruči určitě pochopíš. Nechtěj prožít chvíle kdy ti někdo veme toho,koho miluješ a my nemáme právo soudit lidi,kteří se prostě nechcou smířít s tím,že člověk,který jim sebral blízkého,bude sedět 15 let v bufetu a potom se jim bude smát do očí.Za vrahy zůstávají pozůstali,kteří jsou do smrti mrzáky na duši a mnohdy jejich smysl života skončil.Já tuhle otázku nemám zodpovězenou a proto se nezastávám žádné strany.
Promiň Alžbětko,ale ve 14 tohle jěště nemůžeš rozsoudit,věř mi.

21.04.2008 22:22:00 | Martin Šimeček

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí