Mariánské Lázně

Mariánské Lázně

Anotace: ...kdo by je neznal :-) Napadl mě tam letos tento fejeton.

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ

Od místa, kde bydlím, mám do celé České republiky daleko, ale když chci navštívit nějaké to klidné a nic nevadící místo, obětuji i svůj volný čas, kterého mám o letních prázdninách stejně až dost a někdy se i začínám nudit. Proto jsem okamžitě uvítal právě Mariánské Lázně, protože si tam většinou rekreant velmi kvalitně odpočine, nabere nových sil pro další dny a poslední cestu domů a nakonec si také neplete pojmy s dojmy a přibere alespoň pět kilo.
V Mariánských Lázních jsem byl s jednou přestávkou už sedm let a od roku 2000 skoro pravidelně jezdím. Nejvíce sluníčka je tam samozřejmě v létě, tedy v červnu a v červenci, protože srpen třeba už tak teplý po půlce nebývá. A já tam právě nejčastěji jezdím na přelomu června a července, podle toho, kdy je volný hotel a kdy máme čas zase my. Samozřejmě, už že hned po příjezdu cítím, že mi tam bude dobře, že si odpočinu a zpestřím prázdniny, protože sedět doma někdy opravdu nemá takovou cenu, jako sice unaven cestovat, ale někam se vůbec podívat a tak dále.
Mariánské Lázně se nachází v západních Čechách až skoro u německých hranic, ovšem trochu blíž hranicím jsou Františkovy Lázně. „Mariánky“, jak jim důvěrně už sedm let říkám, mi tenkrát učarovaly a už se jich nepustím. Hotel slouží jen k uložení věcí, k noclehu a ke špatnému počasí venku, ale když si tak můžete doslova „trajdat“ Kolonádou, jíst oplatky, stejně jako to dělal i Fryderyk Chopin zde tři roky, poslouchat hrající fontánu – ta, když se to povede, dokáže svými tryskami udělat nádhernou podívanou a někdy i duhu. Nebo se může zajít ke světoznámým pramenům, jako jsou Lesní, Medvědí, Antoníčkův, Rudolfův, Karolínin, Ferdinandův a Křížový pramen a cítit jejich nádhernou čistotu a to, že Vám zajisté také pomůžou. Lékaři je většinou předepíšou jako takového pomocníka při různých chorobách, ale do lázní lidé většinou jezdí právě na dovolenou, na bahenní lázně a nebo dokonce i v zimě. V zimě Mariánské Lázně jsou nejsmutnější. Fontána nehraje, lavičky jsou zrušené, padá sníh a všude je tak pusto a prázdno. Vánoce jsou tam jistě krásné, ne – li lázeňsky nádherné, jenže na léto zima opravdu nesahá. Ale už na podzim je tady velmi smutno. Listí padá se stromů, chodníky máčí první plískanice a lavičky tu nejsou stejně. Fontána je, jak jsem se dozvěděl, aktivně hrající od května do srpna a hraje a hraje a hraje každý den po dvou hodinách.
Z hotelů se mi nejvíce líbí velmi luxusní hotel Crystal, dále pak Bohemia, Pacifik a Excelsior. Nejsmutnější část okraje Mariánských Lázní jsou asi Hamrníky, kde byla dříve kasárna a po Sametové revoluci v roce 1989 je zrušili. Ještěže se nemusí už dnes na vojnu.
Jezdí zde už pěkných pár let také Městská hromadná doprava. Trolejbusy a autobusy zde mají velmi těžko schůdnou trasu, protože se rozjedou a vzápětí se musí hodně točit do zatáčky, aby nenabouraly do patníku.
Kdybych Vám chtěl dát ještě tip, kam jet na výlet s autem nebo autobusem, doporučuji svést se na golfové hřiště, nahoru k hotelu Krakonoš, kde je velká socha Krakonoše a kdo si mu sáhne na pupík, bude mít štěstí. Můžete jet autem nebo zájezdovým autobusem však i do Německa nebo do Karlových Varů, kde letos 12. července 2008 skončil Mezinárodní filmový festival spolu s například známým Robertem De Nirem.
Nejtěžší okamžiky jsou pro mě jako rekreanta ovšem ty chvíle, kdy člověk jede trolejbusem na nádraží, projde halou, koupí si jízdenky a jede vlakem domů, nebo samozřejmě také autem. Kolonáda mizí, holubi už nechodí za lidskými krmiči a ani oplatky už nezavoní v puse a pod nosem.
A tak Vám přeju, aby každý výlet, i ten sebemenší, Vám dopadl dobře a Vám se líbil.

Standy
Autor Zasněný básník, 13.07.2008
Přečteno 903x
Tipy 8
Poslední tipující: Memento, Bíša, adida, Bžunda, W.O.K.O.
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

*propracované

16.07.2008 11:04:00 | Memento

Hezky ropracované.Vcítěné.Dávam za dva;))

16.07.2008 11:03:00 | Memento

a toto je moc povedené, myslím, že se tam někdy podívám :o)

13.07.2008 16:59:00 | W.O.K.O.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí