Buď pochváleno léto

Buď pochváleno léto

Anotace: jak to může jednoho krásného léta dopadnout.

Jsem velice rád, že jsi lidem umožnilo strávit toto léto. Díky tobě si hlavně uvědomili spoustu věcí, které je doposud nezajímali.
Celé to začalo těmi „parádními“ vedry, kdy člověk ani nedoplivl na zem. Všichni říkali, že taková vedra nepamatují, dokonce i ti nejstarší pamětníci. Ve stínu se dali smažit palačinky a na slunci se dalo upéct sele, škoda jen že toho nikdo nevyužil. Obchodníci s klimatizacemi měli jistě velké zisky a na koupalištích bylo narváno.
Ovšem za chvíli to z čista jasna pominulo a začalo pršet. Pršelo tak moc a tak vydatně, že i lidé v Africe by si stěžovali. No a co teprve mi. Řeky se začali velice rychle vylévat z koryt a přes silnice se dalo jezdit leda na kánoi nebo vodním skútru, takže malé děti měli o zábavu postaráno, škoda jen že těm dospělým se to nelíbilo. Nejhorší ale bylo to ochlazení po dnech tak vysokých teplot. Ordinace u doktorů byly napěchovány pacienty, kteří pokašlávali, jakoby tu byla nějaká epidemie. Ochlazení začalo nabývat takového rozměru, že se lidé začali zabalovat do kabátů a zimních bund. Jednu chvíli to dokonce vypadalo, že začne i sněžit.
Ale v tom to rázem přestalo, deště pominuli, teplota stoupla na obvyklých dvacet osm stupňů a řeky se vrátily do koryt. Lidé konečně schovali své kánoe a vodní skútry.
Všichni začali uvažovat proč to? Proč se počasí zbláznilo? Proč uprostřed léta byla taková zima a tolik vody? Proč taková vedra? Po chvíli přemýšlení zjistili, že největší vinu na tom nesou oni sami. Ano, lidé za to mohou, příroda, ta mocná čarodějka, jim jen ukázala to, jak se oni doposud chovali k ní, jak ji ničili, bezohledně týrali a neměli k ní úctu.
Od té doby, od toho léta, lidé děkovali přírodě a snažili se jí chránit a neničit. Buď tedy pochváleno toto léto.
Autor grohy, 22.11.2008
Přečteno 548x
Tipy 2
Poslední tipující: Cristinne, Tomáš Marný
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Taky bych to zařadila spíš do povídek. Jinak se mi to líbilo, mělo to nápad, myšlenku i trochu vtipu... ale taky pár pravopisných chyb v "íčkách", tak na to jeste zkus kouknou :)

26.11.2008 13:07:00 | Cristinne

Tohle dílo bych spíše zařadil do povídek. Každopádně bych uvítal, kdyby tato povídka nebyla jen povídkou, ale abychom se o ní mohli učit v dějepise v našem krásném a rozumném světě...

25.11.2008 19:32:00 | Tomáš Marný

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí