U nás

U nás

Anotace: Jen tak.....

Sbírka: Básničky

Pod našimi okny teče vodička. Když prší. Jinak ale teče za chalupou dosti široký a průzračný potok. Když je velká voda, valí se mezi balvany a temně hučí. Jindy si jen tak šumí a poskakuje. Ledový a přesto lákající svými tůňkami, kterými je vidět až na dno. V zimě se mění na ledové království - místo proudu vody přes jezy visí rampouchy. A kolem temný les, občas pruhovaný sluncem. Na podzim vystlaný zlatohnědým listím, v zimě jiskřivým sněhem. Před našimi okny roste javor. Za chalupou roste větší javor a kousek dál celý les, převážně bukový. Z jara se světle zelená, v létě tvoří vysokou klenbu nad potokem. Z našich oken koukáme přes zahradu na hory, dříve porostlé smrky, které zčásti zahynuly, teď pomalu zarůstají smíšenými lesy. Vršky hor jsou skalnaté. Během roku se mění a různě zbarvují a někdy se přes ně valí mraky jako vodopády.
Jsme tu sami, jen se psem a kočkami a pár sousedy kolem. Teď právě koukám oknem do zimou zpustlé zahrady, stromy jsou holé, ohýbají se větrem a na protějších stráních mezi černými lesy bělá sníh. Šedé mraky visí nad krajinou. Na holé větvi javoru usedla sýkorka, snad včas uletí, než si jí všimne náš kocour - lovec. Jinak je to mazlíček a krasavec. Je bílý s tmavými fleky, jako jeho sestřička, která je víc plachá a něžná. Jejich máma - krásná, velká, tříbarevná kočka je porodila loni v létě v chatové osadě, kde ji někdo zanechal opuštěnou. Všechny tři teď žijí s námi. Náš milovaný pejsek, zlatá Ambra, je opravdu zlatíčko, před dvěma roky si mě přivolala do útulku, kde jako ztracené, či vyhozené štěně strávila několik dní, než zakotvila u nás.
Za našimi okny se šeří, začínají se snášet vločky sněhu. Ráno bude zahrada slavnostně bílá. Blíží se vánoce...
Autor Kapka, 09.12.2008
Přečteno 1195x
Tipy 32
Poslední tipující: piťura, Kyška, poetická ilona, hezule, Radiii, Veracub, Aurora., divoska_jaja, kutílek, Lady L, ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kapko, to je krásné jako obrázek... :) P.

20.06.2017 10:12:59 | piťura

To mě moc potěšilo, děkuji.

20.06.2017 10:46:00 | Kapka

Teda Kapko, to je nádherný popis. Jako namalované a ještě něco navíc.

10.07.2012 00:43:14 | Kyška

Znovu si to čtu-a vzpomínám na vaši chalupu...už se nemůžu dočkat jarních prázdnin až tam opět pojedu! Popsala si to opravdu krásně! Jako bych tam byla s vámi a pozorovala co se děje kolem. Hladila vaše vrnící kočky a cítila tu příjemnou vůni křížal co vždy byly pro nás připravené na stole. Tohle dílo bych mohla číst znovu a znovu a nikdy mne neomrzí!

05.01.2010 00:23:00 | Veracub

Tak tohle je moc pěknýý--moc se mi to líbí--jsem ráda že jsem si to přečetla!!!

18.06.2009 13:40:00 | Veracub

úplná idila jen slyšet praskat v krbu oheň a je to dokonalé, kočky jsou přátelé na úrovni, hrdé a jejich ladné pohyby jak královsky a důstojně dokáží se usadit
Gratuluji k povedeným dětem a že svým rodičům dělají radost přeji pohodu a radost z každého dne
chybí mi příroda tak si ji pěstuji aspoň za okny

22.02.2009 21:59:00 | Lady L

Kdo se dívá, vidí... hezké

14.02.2009 19:09:00 | zzlatý

Kse dívá, vidí... hezké

14.02.2009 19:08:00 | zzlatý

Nádhera jako bych tam už byl a viděl to stejně. to musela psát ryba...

15.01.2009 14:45:00 | Archymil

Máte to tam určitě krásné :)

23.12.2008 14:05:00 | Alžběta.

Tvé psaní Ti jde z dobrého srdce...

22.12.2008 23:27:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí