Vánoce

Vánoce

Anotace: Mé pocity a střípky vzpomínek

Krásná vonná svíčka na svátečně prostřeném stole, výrazná vůně kapra linoucí se z trouby, po večeři bohatě oděný stromek v obývacím pokoji a na závěr rozbalování spoustu pečlivě zabalených dárků nakupených kolem stromku jako noční obloha posetá hvězdami.

Tak nějak asi vypadají kousky vzpomínek na Vánoce v mém bezstarostném dětství obklopeným těšením se na Ježíška.

Ačkoli můžu na tyto krásné vzpomínky spíš z části vzpomínat, přesto i dnes si uvědomuji výjimečnost tohoto dne, který vás odtrhne od každodenního ruchu. Přestože jste v životě naplněni láskou a jste spokojeni, tento den pro vás má jinou hodnotu, a mnohdy ještě větší, když ho trávíte se svými blízkými.

Pokud se ohlédnu do naší rodiny, i tady najdu lásku, tu rodinnou, jež se projevuje radostí z nás všech sešlých a v neposlední řadě klidnou pohodovou náladou.

I když v dětství bylo na štědrý večer schováno i víc, a že to nebylo jen dětsky krásně naivní čekání na Ježíška, s roky to šlo trošku jinou cestou. Začal se slavit spíše z nutnosti, alespoň tak se mi to začalo jevit. Lhala bych, pokud bych tvrdila, že mi to nevadí. A ani nedávám vinu rodičům, jež jsou vlastně hlavními aktéry, co mají vybarvit Vánoce do patřičných barev. Sice si zvolili náročnou práci, která je časově hodně náročná, ale já už vím, že to dělají proto, abychom se měli minimálně po jedné stránce dobře. Věřím, že překonat únavu a vzchopit se, je náročné. Právě proto se budu snažit v nadcházejících letech pomoci víc. Vánoce pro mě byly, jsou a budou svátky pohody, ať už budou v jakékoliv podobě. Za ty krásné vzpomínky rodičům děkuji a do dalšího roku jim přeji co nejméně shonu a zdraví, které je bude dlouho doprovázet.
Autor Pešulka, 24.12.2008
Přečteno 685x
Tipy 3
Poslední tipující: ilona, losscar
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vánoce - svátky shonu v dnešní době, bohužel ta rodinná pohoda a pospolitost se vytratila během několika málo let z rodinných kruhů jako pára nad hrncem, neříkám že u všech rodin je tomu tak. Pravý smysl Vánoc se čím dál tím více vytrací, vem si třeba zvyky, které k Vánocům bezpodmínečně patří, zkus se zeptat lidí kolem, kolik těchto zvyků ještě dodržují. Souhlasím s Tebou že atmosféru Vánoc nedělají jenom rodiče, zvláště u starších dětí, všichni bychom se měli snažit vyjít si vstříc, napadá mě další otázka, proč se k sobě lidé snaží najít cestu jen o Vánocích případně jiných svátcích, proč tomu tak není každým dnem. Není to potom tak trochu pokrytecké? ale to by bylo zřejmě na celou další úvahu, nebp alespoň přemýšlení. :) líbilo se mi to moc protože mě to dovedlo k zamyšlení, a taková díla ať už jakéhokoli formátu se mi líbí.
přeji Ti hodně zdaru

25.05.2009 14:52:00 | losscar

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí