O reklamě

O reklamě

Anotace: Můj 2. fejeton

Reklama je pro spoustu lidí otravné blábolení rušící jejich pořad v televizi, rádiu, nebo jízdu autem. Pro mě je to ale námět na zamyšlení. Tímhle fejetonem se pokusím tak nějak přiblížit účinek a dopad reklamy na masy lidí, pro které je určena.
Představte si, jak jedete vozem poklidnou krajinou, krásnou scenérií, všude samá zeleň a pod vámi hladká, nová vozovka. Užíváte si jízdu a cítíte jen lehký vánek ovávající váš nový kabriolet, a najednou bum! Jak blesk z čistého nebe billboard s dalšími zaručenými slevami do supermarketu.
„Co to je?! To už neexistuje kousek člověkem nezohyzděné krajiny?!!“ říkáte si. A téměř máte pravdu. Je těžké najít alespoň kilometr čtvereční, kde byste nenašli jediný poutač. Proto si většina lidí řekne: „Reklama je hrozná, pryč s ní!“. Nechci vyznívat jako příznivec reklamy, to v žádném případě. Měly by být limity, kolik a kam billboardy umístit, ale jako zlo bych to rozhodně neviděl. Nezpůsobíte-li dopravní nehodu (ke které by policie podle nové vyhlášky stejně nepřijela) věnováním více pozornosti reklamám, než vozovce, můžete přijít i na, světe div se, užitečné informace. I mně se několikrát stalo, že jsem projížděl dálnicí a zaujala mě reklama na novou restauraci nedaleko a když jsem se tam s přáteli stavil na jídlo, byli jsme příjemně překvapeni jak obsluhou, tak pokrmy.
Co se týče reklam televizních, jsem velice skeptický. Nesouhlasím s těmi, kteří hlásají zrušení reklam v televizi, ale byl bych pro jejich omezení. Není přece v pořádku, aby se po deseti minutách pořadu objevila reklama! S tím se znovu objevují lidé, kteří by reklamu nejraději zakázali. Chápu jejich rozhořčení, zde bych také reguloval množství reklam, ale rozhodně je zcestné je rušit. Mnohdy příjdou vhod. Například když cítíte, jak žaludek z hladu už požírá sám sebe, nebo naopak, když žaludek už nestačí požrat, co jste do něj nasypali, je taková reklama velice vhodná. Vy si odběhnete do míst, kam i král chodí sám a nic vám v televizi neuteče.
Vyjma televizí a billboardů u silnic se objevují i v rádiích či časopisech. Vím, že dokáže pěkně naštvat, když čtete zajímavý článek ve Vašem oblíbeném deníku a stane se toto: „Sešel jsem po schodech očekávajíc vraha hned za dveřmi“ otočíte stránku a: „Nový Ford Mondeo za neuvěřitelných…“, to dokáže pekelně rozčílit. Veškerá atmosféra je tatam a vy musíte shlédnout o půl stránky dolů, kde se konečně dozvíte konec napínavého článku. Naštěstí se v některých výtiscích začaly vydávat extra stránky s reklamami, které výrazně eliminují takovéto situace. Ale přeci jenom by to mohlo být ještě lepší.
V rádiích je taky vydatně přereklamováno, ale mě osobně to tolik nevadí. Pakliže nevrazí reklamu do poloviny písničky, bude to snesitelné.
Co napsat na závěr? Snad jen to, že každá věc má rub i líc, a tak se nedá jednoznačně říci, že jsou reklamy zlo. Tento fejeton neměl vyřešit problém, zda reklamy zrušit, či nikoliv, jen jsem se snažil na tolik nenáviděné reklamě najít i svá pozitiva, aby se necítila ukřivděná. Jestli se mi to podařilo ví bůh a ten, kdo právě dočítá tyto poslední řádky…
Autor Morion, 16.03.2009
Přečteno 764x
Tipy 8
Poslední tipující: Bíša, M.i.š.k.a., Grafomanická MIA, B.a.r.b.a.r, Tracy Beakerová
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

nevím, chvílema mi přišlo, že to má blíž spíš k úvaze... ale nebudu kritizovat, mně fejetony zatím taky moc nejdou ;)

05.04.2009 17:11:00 | M.i.š.k.a.

Tak to je teda sranda:D

18.03.2009 20:36:00 | Grafomanická MIA

Zajímavé zamyšlení a hlavně vtipné. :-)

17.03.2009 17:16:00 | Tracy Beakerová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí