Cestování s MHD

Cestování s MHD

Anotace: Cestovat s MHD je skutečně někdy velký zážitek. Možná toto není ani tak fejeton, jako krutý popis každodenní reality.

Cestování domů z práce nebo ze školy může mít své kouzlo. Obzvlášť, využíváte -li hromadnou městskou dopravu. Netušíte, kolik zajímavých příhod vás může na nádraží nebo například v autobuse potkat.
Už při čekání v řadě na autobus se často setkávám s velmi zajímavými lidmi. Úplně stačí, když potkám jednoho starého známého, který mi není zrovna nejsympatičtější a dá se se mnou do hovoru. Pokud si mě tedy všimne. Ale on si mě všimne pokaždé. I když stojí na začátku řady a já na konci, obětuje svou vedoucí pozici a přesune se za mnou. Nasadí svůj velice inteligentní výraz, až z něho přímo sálá duševní vyspělost a člověk z něj musí mít respekt. A pak to začne:,,Co ty, jak to s tebou vypadá? Sem tě neviděl ani nepamatuju. Valíš ze školy? Já dneska makám od rána a su fakt hotový. Máme toho hrozně moc. Kámoš mi sehnal nové místo a tož nevím kde dřív skočit. Chystáš se teď o víkendu na zábavu? Já musím ještě zařídit nejaké důležité záležitosti, ale jestli mi to vyjde, tak se tam stavím.“ A jeho hlasitý projev doprovází samozřejmě zkušeně výraznou gestikulací rukou. V autobuse bych si pochopitelně měla sednout vedle něj, ale raději bych počkala na další. Jenže on mi vždycky drží místo vedle sebe. A jistě mě každý pochopí, že vedle zpoceného člověka, který vás zahltí svými pracovními problémy, se mi sedět nechce. Ale co nadělám, nic jiného nezbývá. No, a hned je cestování o něco pestřejší.
Jestliže se čas od času vyhnu společnosti svého „kamaráda“, neznamená to, že mě v autobuse nepotkají už žádné zajímavé příhody. Protože v MHD cestují opravdu zvláštní jedinci, musíte počítat se vším. Třeba i s opilcem, který si vybere jak jinak, než místo přímo vedle vás, i přesto, že by se tam našlo ještě spoustu volných míst. Pokud vás neobtěžuje klasickými řečmi opilých zoufalců, tak se spolehněte, že vám usne na rameni. A ten „příjemný vzduch“ kolem vás… není, nač si stěžovat. Zkrátka příjemná cesta domů.
Tyto případy se snažím brát s nadhledem a říkám si, že mi alespoň dneska nevynadal pan řidič kvůli tomu, že nemám peníze na kartě, že bych si měla pořídit novou kartu, že nemá drobné na vrácení, že jedu na studentskou kartičku, když je víkend, že jedu na studentskou kartičku o prázdninách a tak dále…
Další typické výstupy, se kterými se setkávám v MHD téměř každý den, jsou například zvonící mobil na celý autobus a majitelka hledající ho minutu v tašce. Následuje desetiminutový hovor stylem řvi do telefonu co nejvíc, aby všichni věděli o tvých starostech a všimli si, jak úžasně dokážeš se svým ještě úžasnějším mobilem zacházet a jak pohotově a operativně umíš vyřešit všechny problémy.
Asi je zbytečné zmiňovat uječené puberťačky, mp3jkové maniaky kývající hlavou do rytmu – mp3 samozřejmě na nejvyšší možné volume, nervózní rozklepané důchodce, zamilované páry olizující se celou cestu s hlasitými mlaskavými zvuky, borci rozvalení přes celý sedák, základní škola jedoucí na výlet a způsobující nadměrné přeplnění a hluk, mladé maminky s kočárky přes celou uličku, obézní ženy s přeplněnými nákupními taškami a zkaženými zuby, skupinka skautů s obrovskými bágly a někdy také s obrovskými psy a s tím vším související zarosená špinavá okna, rozvrzané a zadrobené sedáky, zápach zkaženého jídla, zápach potu, sem tam vosa na okně, zkrátka velmi příjemná atmosféra.
No není to nádhera cestovat s MHD? Někdy se to skutečně vydaří. A proto tento druh dopravy upřednostňuji celý život.
Autor suzík, 10.09.2009
Přečteno 2484x
Tipy 4
Poslední tipující: Lili Holiday, Grafomanická MIA, Myghael - the Lord of Absurdity
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jojojojo, známe, víme:D ČSAD aneb Městská Hromadná Poprava:D Taky jezdím, taky mám veledůležitého zpoceného známého a řidiče, co pyskuje kvůli studentské kartičce:D A ve čtvrtek mi důchodkyně rozsekla berlí prst:(
Pěkné:)

19.09.2009 16:58:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí