Chaos je těžké pochopit

Chaos je těžké pochopit

Anotace: Rozumět politice? Mission impossible! (aneb konečně mám článek v MF Dnes :))

Řeknu vám to na rovinu. Politice vlastně nerozumím. Ne snad že bych se o to nesnažila, ale víte, jsem celkem pořádkumilovný člověk. A to se na mě nezlobte, já se v tom chaosu, co u nás vládne, vážně nevyznám.
Samozřejmě, že nás ve škole učili, co je to politika a jak má vypadat. Základem jsou prý politické subjekty jako třeba politické strany, které společně činí důležitá rozhodnutí týkající se celé země. A že to těm našim politikům pěkně jde, viďte... Jak oni se dokážou dohodnout, to se jen tak nevidí! Ten chce to, druhý zas ono, třetí ani jedno, čtvrtý by se nejradši zbavil prvního, pátý na schůzi spí, šestý se ani nedostavil a sedmého nikdo neposlouchá. Tomu říkám demokracie!
Pokud zabrouzdám na Wikipedii, dovídám se, že politika je uměním řídit stát. Nadšeně přikyvuji – i tohle čeští politici splňují. Ti „tam nahoře“ jsou totiž vyloženě umělci. Řečnické umění, to jim jde. Žvanit, žvanit a dohromady nic neříct. Nebo ještě lépe – žvanit, naslibovat hory doly a nic z toho nesplnit. Že nic nesplní, o to tady nejde. Hlavní je slibovat, naše chamtivá česká povaha na to slyší. Nestačí nám pouze ty hory doly, vítězí ten, kdo nás opije slovy o zlatých horách, stříbrných dolech a my abychom nejlépe nemuseli hnout ani malíčkem levé nohy.
Teď vážně, čím to vlastně je, že nás zastupují jenom samí šašci? Zřejmě tou českou politikou. Na začátku možná stojí inteligentní, vzdělaný člověk, který měl snahu zlepšit poměry v našem státě, jakmile se ovšem dočká nějaké té vysoké funkce a začne řečnit, už se to s ním veze, až se nakonec úplně ztratí v politickém bahně a podílí se s ostatními na chaosu. Ať tam nahoře stojí kdokoliv, je to jedno, stejně ho lidé nebudou mít rádi.
Nevadí, oni se ve Sněmovně nemají rádi navzájem. Jeden druhého uráží, pomlouvají se, skáčou si do řeči, předhánějí se, kdo koho více zesměšní, a respekt nebo tolerance jim nic neříkají. (Je vidět, že jsou dobrým vzorem pro české občany, kteří si s nějakým respektem také netykají – když se jejich politické hvězdy ukážou na veřejnosti, směle je bombardují vajíčky.)
Volby se budou konat dřív. Volby odložíme. Předvolební kampaň byla zbytečná, kdo nám ji zaplatí? Aha, občané! Prezident pořád ne a ne podepsat Lisabonskou smlouvu? Budeme ho žalovat. Zákon to snad neumožňuje? Nevadí, změníme ústavu! Nechceme být považováni za rasisty, budeme tedy menšiny zvýhodňovat! Nebudou pracovat, uživí je poctiví občané, náš nevyčerpatelný zdroj financí! Státní maturity. Státní maturity nebudou. Státní maturity odložíme. O rok. O dva. Státní maturity jsou připravené. Státní maturity nebudou...
Jak jsem řekla, politice nerozumím, ale poznám, že je něco špatně. Jak to, že ti povolaní to nevidí? Zřejmě nemají rádi pořádek. Český chaos jim vyhovuje.
Autor M.i.š.k.a., 04.10.2009
Přečteno 519x
Tipy 4
Poslední tipující: ewon, Eiffel, Bíša, Doki
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díík :D ono to bylo v rámci projektu Studenti čtou a píší noviny, ne že bych jim tam něco posílala jen tak :D

01.11.2009 21:07:00 | M.i.š.k.a.

Dobřéé:D Zatím nejlépe vystižená situace z politické scény, co jsem kdy viděla, konat se revoluce, nejspíš stojíš v čele se svými pamflety:D
A vidíš, napsat něco do novin, to mě v životě ani nenapadlo...

01.11.2009 09:41:00 | Grafomanická MIA

Děkuju :) A ty neházej flintu do žita, věřím tomu, že se taky jednou dočkáš - i kdyby to třeba nebylo v MF Dnes, člověk to musí zkoušet... všude a pořád. Budu držet palce ;)

14.10.2009 22:19:00 | M.i.š.k.a.

Gratuluji k prvnímu fejetonu v MF... O tom si já můžu nechat tak jen zdát :-)

14.10.2009 19:31:00 | Eiffel

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí