Mladí - staří, staří - mladí

Mladí - staří, staří - mladí

Anotace: Nabrala jsem si písek do dlaně a viděla jak proklouzl mezi prsty?

Mladí – staří, staří – mladí

Je možné aby si člověk, konkrétně žena uvědomila takřka z minuty na minutu jak se změnila? Nabrala jsem písek do dlaně a viděla jak proklouzl mezi prsty? Procházím kolem zrcadla a oči se mi na chvíli pozastaví udiveně v odrazu. Jsem to já? Já jsem jiná! Taková nějaká stará! Já nechci být stará! Proč vypadám tak divně, tak nějak přísněji než snad před …minutou, jsem jiná. Možná jsem nezestárla, ale stala se ženou, ale co když jsem ženou už dávno a teď se začínám měnit – stárnout. Myšlenka se zdržela docela dlouho a donutila uvažovat hlouběji a dopátrat se závažnosti , najít červa a rozdrtit jej.
Po několika dnech a nocích mne zoufalost dohání svěřit se. Pečlivě vybírám osobu, která mi pomůže. V tomto případě je zbytečné přemýšlet o ženě, ta totiž může vše ještě zhoršit, buď to mi řekne, že má totéž a že je to pravda, že stárneme – což bych nemusela unést nebo mi řekne že to pravda není – čemuž bych nevěřila a žena by se mě nejspíš nesnažila uklidňovat a lichotit takovým tím mužským způsobem. Vybírám tedy muže, muži jsou zde přece proto, aby nám byli oporou a bezednou studnou lichotek, když je tolik potřebujeme. Rozhoduji se tedy svěřit dospělému muži, který nebude mít postpubertální nutkání se pochechtávat a případně něco přidat, pod dojmem, že je nesmírně vtipný a že se budu smát také.
Popíjím kávu a konverzuji s otcem a v jemném podání, jako by nic samozřejmě, lehce nadhazuji téma stáří, konkrétně mé stáří. NE nevěřím svým očím! Jindy tolik uvědomělý, konzervativní a hlavně citlivý otec se uchechtne, ano uchechtl se viděla jsem to! S ledovým klidem a křečovitým úsměvem, pod dojmem, že se mi to zkrátka muselo zdát, zlehka narážím znova na svůj problém, nevěřím tomu, on se znova uchechtl a neřekl skoro nic, NIC! Pak se napije kávy a prohodí nějakou „vtipnou“ poznámku o dívání se do zrcadla ráno nebo tak něco, asi očekával, že ho doprovodím v uchechtávání. Neslyšela jsem že nejsem přece stará, že jsem ještě moc mladá na to, abych vůbec přemýšlela nad tím, že jsem stará.
Přesto jsem víceméně spokojenější než jsem byla, mimo to že jsem zjistila, že jsem asi v nějaké fázi měnění se, tak jsem zjistila, že můj otec je muž mladý – starý muž.
Rozhodnu se tedy nebýt starou – mladou ženou, přestanu stárnout a začnu se pouze měnit.
Autor Ebigail, 25.02.2010
Přečteno 703x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hmmmm.zajímavoučké

23.04.2010 17:04:00 | Jiřina Švéda

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí