VZÁCNÁ CHOROBA

VZÁCNÁ CHOROBA

Anotace: Další důkaz o tom, že nejsem tak úplně v pořádku.

Jelikož jsem člověk posedlý jednou zvláštní nemocí zvanou NHO – náhlé hokejové onemocnění, pokusím se vám vysvětlit, co tahle nemoc obnáší.

Příčiny nejsou tak úplně známé. Spouštěčem může být start mistrovství světa, nebo ZOH. Potom nějaké videa na youtube o minulých vítězstvích např. Nagano, hattrick atd. Velkým přenašečem je česká televize, 2. kanál a taky internet. Pokud se máte nakazit, tak se nakazíte…pokud jste imunní, máte štěstí. Dá se vyléčit, ale je k tomu potřeba pevná vůle, trochu větší množství alkoholu a absolutní separace od sportovních novin. Jak ji dostanete, jste v háji vy i vaše okolí. Hlavně v období, kdy se její příznaky projevují nejvíce. Bývá to každý rok na jaře, někdy kolem dubna a května. Ale jsou i roky, kdy to začne dokonce už i začátkem února.

Nakaženého poznáte podle svítících očí a otevřené huby, jak hledí na cokoliv, co se pojí s hokejem. Pokud mu pustíte film Hokejový zázrak…minimálně 8 hodin ho neodtrhnete od televize. Radši se o přerušení toho filmu ani nepokoušejte, i kdyby ho sledoval už po 3. za sebou.

Jakékoliv čísla a data si spojuje s hokejovými událostmi. Pokud slyší slovo Kanada, vybaví si hokej, pokud slyší slovo Sovětský svaz, vybaví si rok 1969, ale ne okupaci…tehdy jsme totiž porazili SSSR dvakrát za sebou. Pro nakaženého je to neskutečná událost.

Číslo 21…vybaví si Ivana Hlinku. Hlavně o panu Hlinkovi neříkejte nic špatného. Bylo by to nejspíš to poslední, co byste řekli.

Zeptejte se na několik otázek z hokejové historie…on vám na ně odpoví…a s radostí. Jen si před tím vymyslete dobrou výmluvu, proč musíte odejít, protože jinak máte odpolední program plný. Doporučuji neříkat upřímně narovinu, že vás to už nezajímá a chcete vypadnout. Nemocný by vás mohl zdrbat za to, že nejste správný Čech a nemáte rádi svou zem.


Projevy NHO při zápasech reprezentace:

V tomhle případě nemocného poznáte na první pohled. Má červenomodrobílý obličej, někdy i vlasy. Na sobě reprezentační dres, okolo krku šálu s nápisem ,,czech team“ . Ale pozor!!…ne všichni, co takhle vypadají, jsou nemocní. Nemoc má různé formy…nakažený může být i ten, kdo sedí doma u televize a zdá se úplně v pořádku.

Projevy chování…začátek zápasu… nakažený sedí na židli, zhluboka dýchá, nemrká, potichu si pro sebe cosi opakuje furt dokola. Připomíná autistu. Nikoho neruší.

Šance na gól…Osoba stojí na stole. Drží se za hlavu. Začíná rudnout. Zrychluje dýchání. Sem tam zoufale vykřikne. Sousedi bouchají do zdi.

Oslabení…Nemocný má hlavu strčenou v popcornu. Začíná se potit. Opakuje velmi nahlas stále dokola stejnou větu jako motlitbu, např. „vydržte to“. Sousedi stále bouchají do zdi

Gól…osoba skáče dva metry vysoko. Její hlasivky nestíhají. Zdá se, že praskne, ale konstrukce drží. Je celá červená a zpocená. Dýchá jako po maratoně. Sousedi zuřivě mlátí do dveří.

Prodloužení…osoba klečí na kolenách, vzhlíží k televizi jako k bohu. Má sepnuté ruce a prosí boha o výhru. Je rudá, jak sovětská vlajka. Nemůže dýchat. Zoufale křičí. Sousedi se snaží vyrazit dveře.

Nájezdy…nakažený mlátí hlavou do země. Brečí a směje se zároveň. Pořád zoufale křičí. Plazí se po zemi, modlí se k televizi a prosí brankáře, aby chytal. Sousedi vyrážejí dveře.

Vítězství…nakažený skáče 4 metry vysoko. Řve různé oznámení o výhře. Satelity na oběžné dráze zaznamenávají podivný zvuk. Hlasivky dosluhují. Osoba běhá po zdi, poté padá na zem a plazí se. Stále křičí. Sousedi vtrhávají do bytu. Dívají se na nemocného a odcházejí s lítostí v očích.

Česká republika postupuje do semifinále.
Autor Caprica, 01.09.2010
Přečteno 476x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

a co za stu, vždyť do dvou let může být po všem:)

07.09.2010 21:48:00 | Lilien

Prohry? :D to je lepší nevědět :D...ne:D...prohry se projevujou asi depresivní náladou, pesimistyckýma úvahama, které od hokeje dojdou k tomu, jaký bude svět za sto let:D

06.09.2010 23:27:00 | Caprica

A jak sed projevují prohry?

06.09.2010 23:06:00 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí