Alkohol

Alkohol

Anotace: Alkohol - někdy přítel, někdy noční můra

Každý z nás si občas říká „já bych se tak něčeho napil.“ A teď nemyslím džus nebo minerálku. Všichni znáte ten pocit první kocoviny, kdy jste si mysleli, že vám hlava pukne na milion kousků a ty následně odletí oknem ven. Vzpomínáte na to s úsměvem na tváři. Ale tenkrát to moc vtipné nebylo.

Nikdo to nechce připustit, ale každý si někdy rád přihne. No, a to je právě ten problém. Alkohol může být přítelem, ovšem musíte s ním umět zacházet a najít si k němu správnou cestu. Když ho využíváte, nebude vás mít rád. Je fajn pařit s kamarády, nebo jen tak posedět v hospůdce na vínku nebo pivku, ale jak se říká: nic se nemá přehánět. Druhý den toho můžete litovat. Divíte se, když na vás přátelé vybafnou: „To jsi se zase jednou předvedl!“ A vy ani nevíte, co jste kde předváděli, když máte okno velké jak výloha obchodního domu. Potom byste se raději nakopali do zadku při nepříjemném zjištění, že vás kdosi nahrával nebo fotil.

Tady vás právě přítel alkohol opustil a stala se z něj noční můra. Ale nejhorší na tom je, že si za všechno můžete sami. Vy jste přece pili, co hrdlo ráčilo. Vy jste neposlouchali váš vnitřní hlas, který našeptával: to už by snad stačilo! Všechno a pouze jen Vy! Přeci stačí tak málo. Chce to jenom sílu vůle. Proto platí pravidlo: nenalíváme mladším osmnácti let. A proč asi? Ty to se silnou vůlí totiž mají všelijaké. Ale když se nad tím zamyslíte, i dospělí dělají chyby, a někdy jich není zrovna málo.

Nejhorší je, když v alkoholu utápíte vlastní smutek. Blbost! Nic tím stejně nevyřešíte! Akorát je vám po flámu ještě hůř, a k tomu házíte do kýblu takové šavle, že se nestačíte divit. Ale nepoučíte se. Děláte to znova a znova. A proč? Toť otázka. Lidé byli vždycky takoví, jsou a budou. Tak to na světě chodí. Lidské pudy vám nezabrání, abyste přestali. Cítíte se dobře, když můžete alespoň na chvilku pustit z hlavy všechny starosti. A alkoholem to není, jako když vás kousne v mládí pes a vy se ho bojíte po celý život. Možná je to trochu škoda. Neříkám: nechoďte za zábavou, spíš naopak. Ale zábava neznamená jen chlast a soutěž o to, kdo první na house party pozvrací kamarádovu zahradu.
Pro příště: pijte se střídmostí, jinak se vám to může vymstít.
Autor Peyka, 28.05.2011
Přečteno 625x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí