Svět Teď

Svět Teď

Anotace: Není to fejeton, není to úvaha, ba ani pohádka, ale tak nějak něco mezi.

Svět Teď? Svět Teď je právě teď, byl před teď a bude i po teď zaneřáděn malými šotky, kterým se říká Neřádi. Neřádi proto, že všechno kolem sebe zaneřádí. Oni totiž vlezou lidem do hlavy a tam se začnou živit jejich smyslem pro klid, pořádek, odpočinek a také přátelstvím, pohodou, dobrou náladou a vůbec. A proto jsou dnešní lidé uspěchaní a celá dnešní doba je uspěchaná, lidi nemají čas na přátele, na odpočinek, všechno dělají na poslední chvíli a dopadá to tak, že se už nevyznají ani sami v sobě a mají věčně špatnou náladu a pořád by se s někým hádali. Málokdo si dokáže vyhradit v denním shonu nějaké to místečko pro odpočinek, kdy se jen tak sejde s milovanými lidmi a prostě nedělá vůbec nic… Musím se přiznat, že ani já nemám na odpočinek moc času. A když už, tak leda o víkendu, ale stává se, že i víkend mám zaneprázdněný povinnostmi a vystoupeními. Taky mám asi v hlavě Neřáda. A jelikož jsem málo líná, asi se ho nikdy nezbavím. Neřády totiž dokáže z hlavy vyhnat jen řádná a promyšlená lenost.
Ale pozor na lenost! Když budete zas líní moc a vaše lenost nebude dostatečně promyšlená a rozvržená tak, aby pokrývala ty správné části dne, hrozí zase jiné nebezpečí: Čističi. To jsou zase jiní šotci, kteří vám hlavu vyčistí od všech starostí. To se může zdát jako docela užitečné, ale opak je pravdou. Oni totiž čistí naprosto dokonale, a proto vám v hlavě zůstanou myšlenky jen na to, jak se vyhnout práci, jak se vyhnout sobotnímu úklidu, jak se vyhnout nedělní rodinné návštěvě, jak se vyhnout učení, jak se vyhnout manželce atd. Zkrátka a dobře, stanou se z vás lenoši na vrcholné úrovni. Lidí s Čističem v hlavě je všude kolem až přespříliš. Pořád si stěžují, že je nic nebaví, nic se jim nechce, že nemají žádné kamarády, ale bavit se s nimi o ničem nedá, ba dokonce se s vámi ani nechtějí bavit a během hovoru téměř nahlas přemýšlejí, jak od vás co nejrychleji utéct.
Když to shrnu, svět Teď je plný extrémů, lidi jsou buď moc pracovití a zaneprázdnění, nebo líní a nudní. A za všechno nemůže globální oteplování, vyspělá technika ani škodlivé látky ve vzduchu. Ne! Za to za všechno můžou ti zpropadení šotci! A tak vás prosím, kdybyste náhodou potkali nějakého člověka, který žádného šotka ještě nemá, tak mu řekněte, ať si dává pozor a nosí radši klapky na uši.
Autor veronicie, 01.09.2011
Přečteno 537x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí