SMS generace

SMS generace

Anotace: Tak tohle je moje slohová práce na téma fejeton. Jak je mým dobrým zvykem, píšu ji večer před odevzdáním, takže to asi nebude nic moc. Ale přece jen bych se ráda dozvěděla jestli jsem v tom psaní opravdu kritický případ :)

SMSky, fenomén, kvůli kterému má většina mladých nepoměr palce oproti ostatním prstům. Vymyšlení této formy komunikace, bylo opravdu převratem. Avšak, jednu chybu by to mělo. O správném pravopisu asi SMSkám nikdo neřekl. Tak třeba učitele češtiny by asi přišla jedna informace na pěkný balík a to je samozřejmě nepřípustné, kvůli stále chybějícímu kreditu.

Netuším přesně, do jakého věku SMS generace zapadá. Ale čtyřicetiletí už tam asi nepatří. Můj táta totiž píše SMSku půl hodiny a po tu dobu vůbec nevnímá okolní svět. Dokonce jsem mu při psaní SMSky řekla o vyšší kapesné a on přikývl. Po dopsání však o tomhle dotazu neměl vůbec tušení (takže to zase nevyšlo).

Já osobně mobil moc často nepoužívám. Když něco potřebuji, tak jednoduše zavolám. Jelikož můj mobil na poličce leží ladem, při zvuku příchozí SMS jsem byla vždycky celá bez sebe a hned odepisovala. SMSka byla většinou nesmyslná a hned po jejím přečtení přišla druhá s textem „promiň, to nebylo pro tebe.“ A nebo byla od mého starého známého s číslem 4603, kterému bych také nejradši odepsala. A proto si teď vždycky říkám „co ten operátor zas otravuje?“

Pro někoho je ale tohle SMSkování naprostou mánií. Pokud moje ségra za den nenapíše a neobdrží alespoň dvacet zpráv, je celá nesvá. Někdy zasedne k internetu a posílá SMSky sama sobě. Tomu už ale já říkám diagnóza. Ale operátoři vědí jak na to. Pořád vymýšlejí výhodnější a výhodnější tarify. Ale otázkou zůstává, pro koho je to více výhodné? Já bych se zas tak dlouho nerozmýšlela.

Když už jsme u těch zpráv, tak mě napadá že tahle slohovka by mě vyšla na 1633 znaků, 11 zpráv a hlavně na 22 Kč.
Autor Linily, 29.05.2006
Přečteno 1387x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Dobrá nápad, ale přijde mi to takové zmatené. Taky se ti často opakuje "ale", "asi", třeba hned ve dvou větách po sobě. Myslím si, že kdyby jsi to víc propracovala, bylo by to i na 100.

K obsahu: já smskuju často a mám k smskám vřelejší vztah, než k hovorům. Je mi příjemnější napsat pár slov, než povídat si s tou osobou. A je to taky levnější, že. :)

Díky za koment.. :o)

24.05.2007 14:31:00 | Gabika

Super závěr, jen na začátku mi přišel úvod trochu zmatený a moc nenavazující na druhou sloku. Ale já jsem se bavila, vzpomněla jsem si na svého taťku, jak píše sms.:-)

14.04.2007 16:13:00 | Rádoby zoufalá

Dobrý... to vrhání k telefonu znám, taky jsem měla podobný období, ale už mě to pustilo :) Díky za coment, cristinne

14.04.2007 09:51:00 | Cristinne

SMS používám sice často (nechci-li rušit účastníka), avšak moje adolescentní dcera mi vytýká malou rychlost a samozřejmě i způsob psaní. Ať už však dělám s výpočetní technikou cokoli, tak největší pochvalou je výrok, že na "gerontku" to je slušný výkon!

13.04.2007 23:20:00 | Juhunka

Jo, dost slušný. Sms používám fakt jen v nejnutnějším případě. Sice mi ještě není 40, ale už mě to nebere.

29.08.2006 13:26:00 | Marťafon

Moc pěkný!! No a to psaní večer před odevzdáním dobře znám, taky to tak dělám a většinou se mi daří lépe, než přes den.

26.06.2006 19:16:00 | Linushka

.. náhodou..i starší generace může být závislá :))ale smsky, to ještě nic není..horší je to u toho prokletýho chatu, to jsem schopna zvýšit kapesný i naší kočce :-D ..

17.06.2006 15:39:00 | Nuna

No máš pravdu. SMSky nejsou zrovna moje vášeň. Nechápu ale proč sem ta Verča V. psala "toto je můj pěkný fejeton"

01.06.2006 15:37:00 | Linily

Nechala jsem si ten počet znaků spočítat ve Wordu, takže by to asi mělo souhlasit :)

31.05.2006 15:30:00 | Linily

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí