Školní přestávka

Školní přestávka

Anotace: Učitelům vstup zakázán !!! Jako byste to neznali :-)

-Žáci a studenti rozlišují několik druhů přestávek. Rozdělují je především podle jejich účelu. Upozornění 1: Následující charakterizované přestávky jsou jen základní, dají se vzájemně kombinovat.Upozornění 2:Pokud se tento text dostane do rukou kantorům, jsou povinni zachovávat nestrannost a dále mlčenlivost.

- Přestávka „Svačinová“ či „Jídelní“ probíhá obvykle během velké přestávky, často se protahuje do příštích hodin, což způsobuje stres mnoha učitelům. V této přestávce se obvykle může odehrávat několik scénářů:
a) žák, který svačinu nemá, ale má peníze, vystojí frontu v bufetu doufaje, že na něj vyzbyde jídlo, pokud se jeho starosti nesplní, je spokojen
b) žák který svačinu nemá a nemá ani peníze, prochází mezi spolužáky a nenápadně pátrá po velkých svačinách
c) žák mající svačinu z domova, či z bufetu má jedinou
starost, aby si ohlídal jídlo před hladovými vrstevníky.

- „Přemlovací“ neboli „Beznadějná“. Tento druh přestávky předchází testům či písemkám. Nedostatečně naučená třída obvykle vysílá dva delegáty, jejichž povinností (chtě-nechtě) je „diplomaticky přemluvit“ učitele, aby zkoušku odložil. Tento výběr je ovlivněn pověstí žáků, jejich výřečností a především oblibou u konkrétního kantora.

- Přestávka „Šprtací“ neboli „Předpísemková“.Často se prolíná s přestávkou „Přemlouvací“. Studenti musí stihnout naučit se nebo opsat látku na lavici ruku či papír. Bylo vynalezeno už množství úkrytů pro „taháky“ a v každé třídě se najdou jedinci, jejichž kreativita v těchto ohledech nezná mezí. Nejvýhodnější pozice pro opisovaní je první lavice před učitelským stolem. Když se totiž lavice přirazí těsně k učitelskému stolu, vzniká zde mrtvé místo, které se nenachází v zorném poli vyučujícího a na ně se dá pohodlně umístit papírek s nápovědou. Jako praktické se také osvědčilo, přilepit tahák izolepou na spodní stranu penálu. Osobně si taháky připravuji zřídkakdy, nedokážu totiž pořádně opisovat. Čas od času se ale najde milý a sympatický pedagog, který má s námi slitování, a „dělá že nic nevidí“ i když moc dobře víme, že ano.

- Přestávka „Omlouvavá“ se týká domácích úkolů. Student má na výběr ze dvou možností: zapomenutý úkol nenahlásí a bude riskovat poznámku či pětku, nebo úkol nahlásí učiteli a bude doufat v jeho shovívavost.Třída obvykle žáka přemlouvá aby za kantorem nechodil, doufaje že si na úkol nevzpomene, a třída hromadně nezíská špatnou známku. Několik poctivých a nezapomínajících jedinců nemá proti většině šanci. Ať už je vyučující obměkčen či nikoliv, žák svojí práci neodevzdá, protože ji nemá. Tato přestávka často přechází v přestávku „Úkolovou“.

- Přestávka „Úkolová“ nebo také „Rychle-bycha-honící“ nastává v momentě, kdy si student uvědomí, že zapomněl úkol a existuje šance, že ho do kritické doby stihne vytvořit. Obvykle si pak půjčuje úkoly od spolužáků a hledá správné řešení, či alespoň inspiraci.

- Přestávka „Procházková“ čili „Špionážní“ se týká především dívčí části studentstva a znamená cestu ke školnímu rozvrhu za účelem zjištění místa výskytu studentského idolu. Následuje opakované procházení konkrétním patrem, které končí až spatřením cíle. V případě, že dívka nezná jméno, ani třídu svého vyvoleného, následuje procházení celou školou, což je velice únavné především pro nás, doprovod. A zapříčiňuje, že přestávku nemůžeme strávit ani „svačinově“ ani „šprtavě“.

- Přestávka „Záchodová“ neboli „Čůrací“ je zcela typická pro všechny třídy. Zahrnuje hledání čistého a volného záchodu, často po celé škole.Což je pro nás, kteří tak trávíme skoro každou přestávku, opravdu namáhavé. Jak už jsme ale zjistili, dá se tato přestávka výhodně spojit i s přestávkou „Špionážní“.

- Přestávku „Převlékací“ neboli „Potělocvikovou“ snad ani není nutné představovat, stejně jako přestávku „Spací“.

- Probrat všechny typy školních přestávek a jejich možnosti by vydalo na víc, než jednu kapitolu. Třeba jen dodat, že jsem tento úkol psala doma, abych nemusela strávit přestávku „úkolově“ ani „omlouvavě“ a mohla si dát něco k jídlu.
Autor Magna, 29.01.2007
Přečteno 3062x
Tipy 7
Poslední tipující: jvacl, sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (8x)

Komentáře

Tak tohle dílko se mi líbí velice, moc hodně! Pobavilo mě, zásmála jsem se, vrátila se vzpomínkách do školních let a dozvěděla se něco nového, jak to na školách probígá dnes. Máš u mě v zápisníku jedničku s hvezdičkou a k tomu třikrát podtrženou!

10.09.2010 08:46:00 | sluníčko sedmitečné

Je to...výborný!=)
Nevim, zda-li je to fejeton či ne ale na tom nezáleží.
Na naší škole to sice funguje úplně jinak ale jsou tu podobný rysy.
=)

16.12.2009 20:16:00 | Corsica

Perfekto:D

02.03.2008 17:25:00 | Grafomanická MIA

Superní

23.12.2007 19:36:00 | TerA

Ať už je to fejeton nebo ne, text je velmi pěkný. Je to pěkně napsané a hlavně pravdivé. Úplně vidím jak naše služba odchází do kabinetu přemlouvat profesora o odložení písemky :)

12.04.2007 17:41:00 | Linily

Fajn úvaha. Ne, promiň to ode mě bylo hnusný, ale opravdu mi to nepřipadá jako fejeton.

27.03.2007 16:33:00 | beni

Nene já chodím na "Pajdu" do KV :-)

27.02.2007 17:22:00 | Magna

Fajn fejeton, je náhoda, že jsem se chtěl taky zeptat, jestli nemáš co do činění s pardubickým ústavem a připadalo mi to, jak z našeho ústavního plátku...A pak jsem si otevřel komentáře a uviděl, že otázka byla již položena...

16.02.2007 15:59:00 | Brouzdal

a co to podle tebe je ? lyrická báseń?!!! :-)

11.02.2007 13:03:00 | Magna

tu špionážní zavedla moje velmi dobrá kamarádka :-)

09.02.2007 17:16:00 | Magna

Pobavilo mě to hodně. Líbí se mi tvůj styl psaní. Je to příjemné, relaxační, má to pointu, velmi pěkné.

Mám jen dvě poznámky:
1. Jednotlivé odstavce (přestávky) bych oddělil graficky, odsunutím. Já vím, že Liter toto moc dobře řešit neumožňuje, ale prostě jsem někdy z jedné přestávky strašně prudce přeskočil do druhé. A přitom by stačila mezera mezi odstavci.

2. Všechno nejlepší k narozeninám. Je Ti 18, jsi plnoletá a tak dávej pozor, ať z toho nezblbneš.

06.02.2007 07:01:00 | Daniel S.

tak vidím, že to všude probíhá stejně :-D...ale fakt skvěle napsané, hodně jsem se pobavila ;-)

05.02.2007 21:17:00 | Barbara Smílová

Aaaa, to mi něco připomíná..:D to spolužák vynalezl ještě přestávku uvolňovací, akorát kantorům se ten přepsaný supl moc nelíbil..:D

29.01.2007 17:27:00 | Zasesevracímkpřezdívcezorik

Jinak fakt dobře napsaný.:-)

29.01.2007 17:27:00 | Zasesevracímkpřezdívcezorik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí