Zachraňme svět!

Zachraňme svět!

Anotace: Taky jste si všimli toho, že lidi často mluví o věcech, o kterých nic neví a nejsou ochotní si zjistit víc?

Určitě to většina příslušníků mé generace zná. Po škole padnete doma ke kompu, nebo vezmete do ruky mobil, a jen tak bezmyšlenkovitě scrollujete na efbíčku. Je to prostě taková ta hluchá chvíle mezi příchodem ze školy a vyvíjením další činnosti. I já se k tomu často snížím. Při prodírání se fotkami stěňátek a obrázků typu označ někoho kdo... často natrefím na takový ty učený články, o tom, jak jsou imigranti špatní, jak Merkelová zničila celou Evropu, nebo že všechna média nám lžou. Ale moment, nejsou webové portály a obzvláště rádoby zpravodajské taky média? Já mám pocit, že jsou. Takže vlastně říkaj sami, že jejich články lžou. A vás potom baví to číst?

Já tu nejsem od toho, abych rozsoudil, jestli ty sdílené články na Facebooku, zejména na stránce Blok proti islámu, jsou pravdivé, nebo ne. To bych musel do těchto věcí více vidět a mít nějaké potvrzené informace. No největší problém je, že nejspíš lidi, kteří toto sdílí o tom ví už úplný... však vy víte co. Pokládají za pravdu to, co jim naservírují a sranda je, jak se u toho ještě rozčilují. Pak se strhne lavina vášnivých komentářů, kde sdělují rádoby zasvěcení své názory s gramartickými chybami a snaží se vypadat, že o tom ví všechno. Tak já vám řeknu sladké tajemství: Oni o tom vědí jenom to, co si přečtou. Kdyby si radši vzali do ruky Gellnera, Seiferta, nebo Čapka. Určitě by to bylo vlastenečtější, než sdílet články o tom, jak vám na hlavě místo vlasů začne za chvíli růst hadr.

Párkrát jsem to psychicky nevydržel a několik článků z nedůvěryhodných zdrojů nasdílených mými přáteli jsem si přečet. Někdy to je tak postavené na hlavu a autoři si tolik protiřečí, že nějakou tu skrytou lež by našlo i dítě z mateřské školky. Zeptal jsem se jednoho z mých přátel, jaký je důvod k zahlcování zdi na efbíčku těmito věcmi. Odpověď zněla: „Potřeba přiblížit zkreslenou zkorumpovanou představu lidí o migrační krizi k realitě.“ Jste z toho moudří? No já teda vůbec. Asi se snaží zachránit svět. Moment... přichází další šokující informace: Nezachrání ho. Určitě ne sdílečkama a lajkama. Takže příště, až budete mít chuť něco takového sdílet, tak si rozmyslete, jestli nebude lepší stáhnout net na lištu a jít si o tom popovídat s někým do hospody. Pokud dovedete slušně a bez emocí rozmlouvat, možná nedostanete půllitrem po hlavě.

Autor Maggot7, 19.04.2016
Přečteno 744x
Tipy 12
Poslední tipující: Frr, Papagena, CoT, ewon, hanele m., Lighter, tall&curly
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Doufám, že nikoho neurazím, když nebudu odpovídat ke každému komentáři zvlášť. Moc děkuju za ohlasy :). Určitě jsem nechtěl rozvířit debatu o imigrantech, o politice, protestech atd. To je trochu jiné téma, ke kterému se vyjadřovat nechci z prostého důvodu - nic o tom nevím. Nejsem pro, ani proti. Spíš si všímám věcí, který se týkaj mě osobně a vidím je na vlastní oči. A s poznámkou o zakázaní mobilů a internetu v hospodách určitě souhlasím! Miluju, když jdeme na pivo a všichni vytáhnou mobily a čumí do nich (ironie). Ale na tohle téma se rozhořčím třeba zase příště :D

19.04.2016 20:53:22 | Maggot7

tak urazit se můžu... :) Ale skalní fanoušci politiky na literu jako já si bohatě vystačí v diskuzi sami se sebou. :-)

Mě tam oslovila ta fráze: "všechna média nám lžou"
1) to ideálně vede k ověřování informací z více zdrojů a snahu pochopit to co se (např. ve světě) děje
2) bohužel, u části lidí to vede k tomu, že místo "hlavních médií" najdou na internetu menší média či šiřitele hoaxů, která buď říkají nesmysly, či zkrátka cokoliv, co autory napadne, v horším případě něčí propagandu.
Stává se, že ti co zrovna nejsou úplně čistí, nejvíc píšou jak jsou nezávislí a pravdu hájící. Bohužel.

A tomuhle pak část lidí věří- a maj to za tu správnou pravdu. A s tím jdou i do voleb.
ale vlastně jsi psal asi o lidech, co jsou na střední... ty asi ještě nevolej. :-)

3) moje spekulace: lidem možná chybí to, že by se pro něco nadchli, něco vyššího. Snaha bojovat za národ je v jistém smyslu ušlechtilá (mě asi spíš chybí), může dávat hluboký smysl, ti lidé jsou přesvědčeni že konají dobro, bohužel často místo boje za národ jde o boj za myšlenky nějakého extrémisty (dle mě).

20.04.2016 10:17:33 | ewon

Tohle je ovšem trefný fejeton, máš pravdu, tlachat na různých diskuzních fórech atp. o aktualitách, je poslední roky velice oblíbené hobby, které se soc. sítěmi nabralo jaksi olbřímých rozměrů, kdy už opravdu nevím, jestli se smát nebo plakat. PS: když chtěj v hospodách prosadit zákaz kouření, zakázala bych tam rovnou internet a mobily, pro lepší objektivitu při diskuzích :)

19.04.2016 20:19:21 | Papagena

spousta lidí své "názory" jen někde vyčte, máloco mají přímo ze sebe, a když dojde na lámání chleba, je to znát. ale stejně tak jako neexistuje vysoká holka bez kudrlin, není ani kudrnatá holka, která by nebyla vysoká. snad se chápeme :)

19.04.2016 18:50:32 | CoT

nechal jsem se strhnout ST přede mnou. :-) Ale vážně, napsal jsi to velice čtivě. Jen jsem si říkal, co je to ta "moje generace".

No, k médiím a nezávislosti- např.:

http://neovlivni.cz/analyza-jak-informuji-tzv-proruske-weby/

pěkné 3 hodinky- takový ten hluchý okamžik- (je to z roku 1992 a ještě jsem to nezkouk...):

https://www.youtube.com/watch?v=YHa6NflkW3Y

...za poslední dobu jsem párkrát cvaknul na komentáře u Novinek k něčemu co mi souviselo s uprchlíkama- nenašel jsem tam jeden koment, kterej by mi nepřišel rasistickej.

Nejhorší ale je vidět tu pravdu. Já třeba zastával názor X a teď ho měním na Y. A ten teď třeba cpu lidem na literu. Je ale názor Y konečnej? No těžko. Nejspíš jednu blbost vystřídá jiná. Štestí je, pokud to je aspoň menší blbost.

Já demonstrovat nebyl- v poslední době. Ale myslím, že Holešovská výzva její "nespokojenost" (kde jsem byl) se přetavuje do něčeho nepěkného. (osobní hodnocení).

19.04.2016 18:26:09 | ewon

To je právě ten problém, člověk chce jen jít vyjádřit někam názor a hned se na to nabalují další organizace, který si přihřívají svojí polívčičku...nic není nevinné dnes.

19.04.2016 18:37:16 | tall&curly

a to jsem ani nepochopil, jak to vlastně myslíš.

Snad to tu nepřebalastím, když řeknu, že Holešovská výzva byl jakýsi "křik ulice" resp. mělo to v základu pár nespokojených lidí, kteří se znají přes internet (myslím Popelku a Ponerta, ale upřímně nevím, jestli se znají zrovna přes internet, tuším ale že jsou už rozhádaní). Za rok nebo dva se toho chytil Okamura a Bárta - (tím toho myslím, tu nespokojenost). A je tu co tu je. Tohle opět je moje subjektivní, možná šíleně nepřesné hodnocení člověka, který to viděl zevnitř. A který nejspíš před ČT křičel, shoďme vládu (tehdy Nečase)... a divil se, že nás není (aspoň) sto tisíc... těch, co to myslí "dobře". Psychologie davu je ošklivá věc, asi jako propaganda.

To co se děje dál souvisí s tím, že ČR ač má problémů sama jistě dost, tak není ve vzduchoprázdnu a více či méně na ní doléhají problémy z toho "zlého, ošklivého světa"- ještě tak před rokem, dvěma pro mě téma: "postavit, či nepostavit mešitu" bylo okrajově intelektuální. Teď mě přijde (zas dojem), že to řeší skoro každý.

19.04.2016 19:17:26 | ewon

Myslela jsem to podobně. Já chtěla jít vyjádřit svůj protikonvičkovský postoj. Jenže se k tomu přidaly organizace sympatizující s komunisty. Jakoby nešlo být jen člověk s názorem, bez těhle politických šaškáren. To mě na dnešní době štve.

19.04.2016 21:10:37 | tall&curly

už chápu...
no, stává se že člověk demonstruje s lidma, s kterejma by si jinak moc nerozuměl, neřkuli se jich štítil...
a něco jsou politický témata a tak přitahují politicky aktivní jedince a skupiny...

20.04.2016 10:02:08 | ewon

Skvělý text! Obzvláště bych vyzdvihla čtení jako formu vlastenectví :)
No, tohle hrdinství na FB, to je kapitola sama pro sebe. Já byla jednou demonstrovat proti Islám v ČR nechceme a setkat se s těma lidma tváří v tvář bylo hodně smutný. Fakt si přeju, aby tenhle typ lidí neměl ambice zachraňovat svět, ve kterým žiju.

19.04.2016 18:13:47 | tall&curly

v té hospodě se toho taky moc nevyřeší, ale jinak se mi tvé sepsané myšlenky hodně líbí

19.04.2016 18:06:03 | hanele m.

Běžní ovčané. :-)) Dobře napsané.

19.04.2016 18:04:00 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí