Kytara

Kytara

Anotace: kytara

Je to už víc jak třicet let, kdy v branické hospodě jménem Žumpa, jednou takhle navečer, popíjel jsem, tehdy výborné, branické kvasnicové pivo a čekal na své kamarády.
Přišel ke mně jistý člověk, mně nikoliv neznámý muzikant. Zda si může přisednout, vypít pivko a že zas půjde. Řekl jsem mu, že to není problém. Sedl si a pil a po chvilce se mě zeptal, jestli jsem už někdy slyšel brečet, plakat a sténat kytaru. Zavrtěl jsem tázavě hlavou a on mi řekl:

,,Dneska ráno jsem se strašně ožral a zhulil se... a dostal děsnej ámok. A svoji milovanou kytaru jsem vyhodil z okna. Tady, kousek odtud, u Jezerky... Když ta kytara dopadla na zem, slyšel jem, jak brečí, jak pláče a také naříká a sténá.. bylo to hrozný, hrozný..! A tak já vyběhl ven a posbíral ji a doteď se jí omlouvám a líbám ji..."

Ten člověk, ten muzikant, už nežije, protože ho zavraždila partička naprosto neužitečných idiotů.

I já mám kytaru. Moc na ní neumím a ona také není dokonalá, víme to o sobě a dost nás toto spojuje. Někdy večer si na ni zahraju, ona si to ode mě nechává líbit a já, naoplátku zas, toleruji její falešné déčko... a dbám na její pohodlí.. má extra měkký futrál.

Dneska mi ta kytara upadla. Neožral jsem se předtím, ani nezhulil.
Zahrál jsem si na ní - a s ní, a náhle přišla na mě, veskrze lidská potřeba, kamsi odběhnouti. A já, tu kytaru mou milovanou, jen tak opřel do kouta a ona najednou  upadla, ano, upadla a já uslyšel jak pláče. Jak brečí a naříká... sténá... Upadla tím nejhorším způsobem, jakým jen upadnout mohla, asi jako když pán tvorstva upadne na ksicht.

I posbíral jsem ji, a omlouval se jí a líbal ji a ona mi nejspíš odpustila, neb všechny akordy nadále ladí, kromě mnou tolerovaného déčka...

Odpustila mi asi, aniž by zkřivila svůj krk a mě tím připravila o jisté požitky a chvíle s ní strávené...
Odpustila mi, protože není člověk.
Mrzí mě, že už nežije ten muzikant, co ho zavraždila partička zbytečných, neužitečných idiotů, už mu nikdy neřeknu, že jsem také slyšel brečet, plakat, naříkat a sténat kytaru. A že to bylo vskutku hrozné.

Ten člověk, ten muzikant a výtečný kytarista, co si ke mně tehdy, před více než třiceti lety, přisedl, jmenoval se František Sahula.

Autor Holoxicht, 13.11.2021
Přečteno 358x
Tipy 20
Poslední tipující: kudlankaW, mkinka, danaska, Olin_Petrzelka, paradoxy, jenommarie, Sonador, šerý, ZH, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc pěkná povídka - také jsem kdysi trápila kytaru, no to moje hraní nebylo nic moc, ale ona mi to vždycky odpustila. Početla jsem si. Takže ST a velký pozdrav z Prahy. Daniela

14.07.2022 19:03:39 | danaska

Děkuju moc.

14.07.2022 21:33:18 | Holoxicht

vytisknout a rozvěsit po Braníku by si to zasloužilo!

28.06.2022 22:36:11 | Olin_Petrzelka

Ala tak to zas asi ne... ale děkuju moc.

14.07.2022 21:34:01 | Holoxicht

Na kytaru musí mít člověk hbitý prsty, to není můj případ, ale i tak jsem se snažil. Přišla ke mě 22 června 64 a stála 165Káčées a to sakra byly prachy. Skoro čtvrtina platu mý mámy. Vyplatila se, na vojně jsme založili skupinu a pustili nás na opušťák pro nástroje. Něco nevídaného- tehdy! Krásnou Meredith jsem sice hrál ale nehledal, protože jsem nebyl americkej námořník. Přišla jiná, měla kytaru podstatně lepší a obě tyhle holky leží spolu na skříni už čtyřicet čtyři let. Trochu jí občas poškádlím a utřu prach.
No jo, Sahula byl prostě číslo (uznávaný).

13.11.2021 19:42:01 | Lesan-2

Díky za krásný komentář. Já teď mrknul na vikipedii a ono už to je 13 let, co ho zavraždili. Je to možný, že by to bylo tak dlouho? Mně furt připadá, že to bylo nedávno... ale fakt je, že člověk si ani kolikrát neuvědomí, jak to letí, ten čas..

13.11.2021 21:06:40 | Holoxicht

Jsem ráda, že jsi ji sem opět dal.
Moc pěkně napsaná s citem vzpomínka..dýchá láskou k hudbě,
navíc dotyčný kytarista by ti dnes jistě rád poděkoval, že jsi si dal tuhle práci.
Úplně přesně jsi vySTihl..jeho skon.
Velká škoda tohoto člověka.
Žel tak smutný konec taletu.
Měj se krásně a děkuji * výborné:) M.
Jo..a měj rád svojí kytaru, ať nepláče :))

13.11.2021 19:19:26 | jenommarie

Děkuju.

13.11.2021 21:07:53 | Holoxicht

JO!*

13.11.2021 19:08:49 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí