Anděl, který sestoupil na zem

Anděl, který sestoupil na zem

     „…v městě Betlémě Bůh zrozen dnes, z lásky se člověkem stal…,“ zpívá v jedné české textové verzi známé vánoční písně „Tichá noc, svatá noc“ mladá operní pěvkyně Patricia Janečková. Nejde však o slova, ale jak je zpěvačka zpívá.
     Patricia Janečková má skutečně nádherný hlas, jenž povznáší a v posluchačích budí dojem, že je ta žena andělem, co sestoupil na zem, aby světu přinášel ryzí krásu, čistotu a lásku. Tak Patricii vnímají mnozí napříč národnostmi a zeměmi, kde žijí. A působí tak i na mě.
     Její zpěv, osobnost i osud svádí, aby byly přirovnány k příběhu Ježíše, tedy Boha, který se narodil jako bezbranné lidské dítě, žil bez božské moci jako jiní lidé a odlišil se od nich až svým poselstvím čisté lásky, za které byl právě umučený. Tím víc, že Patricia andělsky zpívá v Tiché noci, že se Bůh stal z lásky člověkem. Nechci Patricii však připodobňovat k Ježíšovi. Ona je člověkem jako každý, ale mimořádná darem, jehož se jí dostalo, talentem a tím nehmotným, co sděluje svým andělským zpěvem.
     Paťka, jak hlásaly transparenty jejích příznivců, se stala andělským zjevením už roku 2010, kdy se jako dvanáctiletá zúčastnila soutěže Talentmania a zazpívala tam neskutečným způsobem beze slov slavnou píseň Ennia Morriconeho „Once Upon A Time In The West“ čili „Tenkrát na Západě“. Porotce Pavol Habera měl pravdu, když řekl, že je jedno, zda v soutěži zvítězí, což se nakonec samozřejmě stalo, neboť ona už tehdy byla velkou zpěvačkou.
     Jenže velká zpěvačka není přesné označení. Tou byla například Maria Callas či Montserrat Caballé. Z Patriciina hlasu však v každé árii, v každé písni, kterou zpívá, vychází kouzelná, čirá záře, s níž vstupuje člověku do duše mír a láska, až i takový ateista jako já uvěří, že je pěvkyně světlem oděná andělská bytost.
     Patricia Janečková, v Německu narozená a v Ostravě žijící Slovenka, se od časů „Tenkrát na Západě“ dávno stala mladou ženou, velmi krásnou ženou, kterou si pro její zpěv a zážitky, které jim jeho prostřednictvím poskytuje, zamilovali lidé na celém světě. O to víc je vyděsilo, když se dověděli, že jí byl v únoru 2022 diagnostikován karcinom prsu. Od té doby se za ní mnozí modlí, přejí jí uzdravení a prosí za něj. Lze jen doufat a přát si, aby Patricia zvládla těžkou zkoušku, kterou jí osud přichystal.
     Na konci roku 2022 Patricia uvedla, že hlavní část léčby již má za sebou, znovu vystupuje a rozdává radost svým hlasem. Je to nadějné pro ni samotnou i pro nás všechny, kteří ji rádi posloucháme. V březnu 2022 nazpívala Patricia krásnou píseň „Osvobozená“, kterou složil Zdeněk Král a otextoval Tomáš Novotný. Ta píseň jen potvrzuje, že mladá pěvkyně je tou, jež přináší krásu, čistotu a lásku v ryzí podobě.
     Přemýšlím, čeho víc je potřeba v dnešním světě, do něhož jako by proudem tečou neštěstí, zloba a nenávist, v kterém blízko nás zuří zrůdná válka vyvolaná šíleným a krutým agresorem. Jako balzám pak působí vedle Patriciina zpěvu vlídná slova posluchačů napsaná pod videem písně Osvobozená na YouTube: „Přeji vám, abyste na nemoc navždy rychle zapomněla. A potěšte svět svým krásným hlasem!“ „Velkolepý hlas, nezapomenutelný výkon. Doufám, že to uslyšíme ještě milionkrát. Uzdrav se, opravdu tě potřebujeme.“
     Záměrně jsem vybral odezvy napsané azbukou. Je nejspíš příznačné, že ruských vzkazů Patricii Janečkové se nejen pod touto nahrávkou nachází spousta. Snad je tato mladá pěvkyně opravdu andělem, který sestoupil na zem…

 

Nakonec přidávám tři odkaazy na skladby, které Patricia Janečková zpívá a o nichž jsem se v textu zmínil, protože bez toho, aby čtenář slyšl, o čem jsem psal, by to nebylo úplné.

https://youtu.be/VexAnDN24go?list=RDgeVBruZAWA4

https://youtu.be/mqN5NM949kc?list=RDgeVBruZAWA4

https://youtu.be/pmpBdkFVxSw

Autor kvaj, 16.02.2023
Přečteno 175x
Tipy 4
Poslední tipující: Edina Elwes, Sonador, mkinka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hudbě rozumí všichni... Byla opravdu skvělá.

11.11.2023 15:13:12 | Edina Elwes

jsem moc ráda, že jsi mi tuhle krásnou a nadanou bytost představil, neznala jsem ji...

16.02.2023 17:47:44 | Sonador

Rádo se stalo.

16.02.2023 18:58:26 | kvaj

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí