Neuvěřitelně vysoké rozdílové číslo.

Neuvěřitelně vysoké rozdílové číslo.

Hodně se v poslední době hovoří o rovnosti pohlaví. Diskuze se však vede značně jednosměrně a fakticky i povrchně.

Taktéž se v české kotlině dlouho debatuje o tzv. důchodové reformě. Satirik by dodal: (ne)moudré řeči, se o ní vedou, voda ve Vltavě i Svratce teče, pivo se pije, ale skutek pořád zatím utekl.

Dovolím si ve veřejném prostoru připomenout jeden zásadní opomíjený aspekt.

Podle oficiálních statistik byla v roce 2021 průměrná doba pobírání starobního důchodu pro muže 18,88 roku a pro ženy 28,07 roku.

To je opravdu obrovský nepoměr. Deset let, to je gigantická část života a hlavně zde narážíme na ekonomicky neuvěřitelně vysoké rozdílové číslo.

Nalejme si čistého sójového genderového latté – rozdíl deset let ve prospěch žen činí přibližně dva miliony korun. Navíc čistého, jelikož důchody se prozatím nezdaňují. Dva melouny, jak by řekli mladí pojištěnci, navíc ze společné kasy oproti mužům, to není opravdu málo. Takže časté řeči o znevýhodňování žen nemají u tématiky starobních důchodů své legitimní místo.

Nutno mít za to, že pokud se má citovaná genderová nerovnost napravit, měl by být posunut věk odchodu do starobní penze pouze ženám, ostatně se dožívají díky své od přírody odolnější konstituci vyššího věku. Skutečnost, že si neustále na něco polo-bulvárně stěžují, jak v soukromém tak i veřejném prostoru, na tvrdých avšak pravdivých statistických číslech nic v zásadě nemění.

Anebo je tu druhá možnost, zvýšit ženám – jak zaměstnankyním, tak i OSVČ – výši sazby sociálního pojištění. Kterak říká v laskavé nadsázce takřka osmdesátiletý soused – právník v důchodě, dlouhodobý trend, aby muži dotovali ženám penze je mravně neudržitelný.

Sečteno a podtrženo – z genderové tématiky si nemožno vyzobávat, milí/ý (sic!) woke aktivisté, pouze to, co se Vám zrovna hodí do krámu. Padni komu padni.

 

------------------------------

Vyšlo modifikovaně  v MFD, 22.5.2023

Autor Medved23, 25.05.2023
Přečteno 111x
Tipy 3
Poslední tipující: šerý, Aru
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

děkuji za reakce

26.05.2023 01:16:21 | Medved23

Politika je přece o tom, říkat, co se ti hodí a neříkat, co ne. Úmyslně, ve svém nejlepším vědomí a svědomí. :-) Ve jménu jakékoliv blbosti (třeba teď genderu) se dá prosazovat, co se komu hodí.

Větší nechutnost vidím v skrytě nelidském postoji zakrývaném statistickými daty "ženy neumírají dostatečně brzy, to je nespravedlivé"(ekonomicky bráno). Ale bez solidárního principu by žádná společnost nebyla, jenom dav (ne)mocných sobců.

25.05.2023 14:20:19 | Lighter

To říkám permanentně. Logika - chceš li, selský rozum, stojí už JAK vyhublej osel ve stáji. Raději ani tyto argumenty nezveřejňovat. Třeba děti, domácí zvířátka, ženy ap. jsou snad navždy "privilegovanými" chudáky a když se to říká, tomu tak musí být.
Pro ženy mám odvěkou slabost, ale vůbec si nemyslím, že jsou křehké. Jsou daleko silnější, nežli muži. Co někdy vydrží budí ve mě obdiv. Třeba už to, jak si hrajeme na přiblblé vojáčky a jsme mnohdy nezodpovědní manželé a ony nesou v následku největší existenční tíži.
Nemám rád kategorii emnancipačních bojovnic. Myslím, že v minulosti zde měli svůj význam ale dnes bychom měli najít konečný břeh. "Odborníci" mají rádi nesmrtelnost, aby se mohli nekonečně pitvat ve vnitřnostech domnělých problémů. Už A. Conte, rád rozlišoval na paradigmata objektivistická a interpretační. Rozvádět, nimrat a uvádět fakta v možný bezbřeh teorii.
Samozřejme vyhrává jen ten, který je hlasnou troubou, skáče do řeči a užije si posledního slova.
Rád jsem si přečetl dvacet trojko. Uvelebme se v trojmezí. Mezi na distanc od žen, které by nam za ty naše zdejší kecy vyškrábaly oči. A námi mužskou ješitností a army vrozenou agresí.

25.05.2023 12:56:22 | šerý

sou daleko silnější, nežli muži. - trefa

26.05.2023 01:17:33 | Medved23

s konstitucí máš pravdu, já se střídavě na umření cítím už deset let :D

25.05.2023 11:20:13 | Aru

pobavilo :D

25.05.2023 08:13:35 | stormeater

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí