Poslanci a vejce

Poslanci a vejce

Anotace: Aneb, když je hlavním tématem debaty slepice.

Sbírka: Tak pravila Madam N.

Když mám občas volnou chvilku a chci se pobavit, zavítám na internetové stránky Poslanecké sněmovny ČR, kde je možnost audiovizuálně nahlédnout do jednacího sálu a zaposlouchat se do lichotivých slov našich pánů poslanců. Přesně tak jsem to udělal i dnes. A světe div se, zrovna se nám u pultíku jako kohout „naparoval“ náš oblíbený Jiří Paroubek.

            Jak jsem očekával, celý jeho proslov byl zaměřen proti současné vládě a její neschopnosti vládnout. Když se pan poslanec prokousal veškerou špínou, kterou si doma velmi dobře připravil, začal mluvit o současné vajíčkové krizi. Ani jsem nečekal, jak se pobavím…

            Pro názornost si s sebou k pultíku přinesl i plato vajec – samozřejmě veškeré přítomné, i nepřítomné, ihned seznámil s jejich cenou. „V úsilíhodném výstředním učení ču-če podle Kim Ir Sena si dnes naši četní spoluobčané pořizují do svých městských příbytků kvokající slepice.“ Dokonalé. Naprosto dokonalé. Myslím si, že současný vůdce Korey může být na svého dědečka právoplatně hrdý, když si ho čeští politici berou jako vzor. A co je na tom špatného? Taková slepice v bytě bude jistě velmi přínosná.

            „Už se těším, až si občané na sídlištích vytvoří celá společenství chovatelů slepic a budou si zapůjčovat kohouta, aby slepice měly lepší snášku.“ Dle mého názoru je to krásná vidina – mám rád vesnice, a takové kokrhání půjčovaného kohouta se žádnému budíku nevyrovná (faktická poznámka: kohout nemá žádný vliv na to, jak slepice nesou). Ale nemůžeme se divit. Nebýt Evropské Unie, v naší politice by byla nuda – nikdo by nikoho nepomlouval, nikdo by nesvaloval vinu na jinou stranu – zkrátka a dobře: děkujme za tyto výroky. Člověk se může alespoň zasmát…

            Abych zakončil naší procházku drůbežárnou – jak jsem se taky doslechl v proslovu, drůbež bude jistě krásnou ozdobou našich balkónu. Vysvětlení vajíčkové krize ale může mít počátky už při volbách do parlamentu a právě vinou pana Paroubka, který zapříčinil to, že lidé začali ve velkém zkupovat vejce jako střelivo. Proč nemít v zemi pár slepic navíc, těm současným volům to jistě vadit nebude. A slepice se stane naším folklórem…

 

P.S. Máte-li zájem poslechnpout si tento dokonalý proslov, tuším, že to je možné zde (téma vajec se objevuje asi v třetí čtvrtině nahrávky): 

 

http://www.psp.cz/eknih/2010ps/audio/2012/03/20/2012032019181932.mp3

Autor Lord Bartimaeus, 20.03.2012
Přečteno 1185x
Tipy 2
Poslední tipující: zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Pan Paroubek mohl pár vajec střelit mezi ostatní, bylo by to asi záživnější než celý jeho proslov :-)

20.03.2012 21:09:12 | zaba.zuzla

Ano, to je pravda :D Na tom záznamu je jen zvuk, ale já to viděl i s obrazem - představte si, jak podomní prodejce vyzdvihuje své zboží, zvedá ho v ruce a ukazuje na něj - tak přesně to dělal! :D

21.03.2012 16:54:40 | Lord Bartimaeus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí