Režim mezer rezem mi žer

Režim mezer rezem mi žer

Anotace: Do sbírky Špalindromy.

Sbírka: Špalindromy

Netuším, zda rezignace „nejlepšího“ polistopadového ministra školství Josefa Dobeše byla jen jeho malou osobní tragédií v důsledku krátkozraké a bezkoncepční vládní politiky v oblasti školství či planým gestem snažícím se ze sebe — ale jen ve svých očích — udělat chlapa, co si do vysoce odborné práce nenechá mluvit ode všech, a nebo zda je zbabělým útěkem z nedobojované bitvy. To ukáže jistě čas. Ať tak, onak či jinak, tahle vláda se chová, jako by jejím cílem bylo demontovat české hospodářství, jehož nejsilnější základnou jsou nikoliv nerostné suroviny a energetické zdroje, ale ti, kdož je umějí rozumně využívat ku prospěchu nás všech a kdo tvoří další hmotné i nehmotné statky, tedy široké profesní spektrum  náležitě vzdělaných lidí. Bez nich budeme spíše jen středoevropskou montovnou. Už nyní  máme nedostatek zvláště technických odborníků, a to ve všech vzdělanostních kategoriích. Pokud bude tato hluchá vláda takováto hluchá místa nadále tvořit, budeme čím dál silněji vyjídat naše národní bohatství, a tím i svoji podstatu.

Mám pocit, že naše současná vláda si v budování kapitalismu prošpikovaného podobnými mezerami snad přímo libuje. Mnozí lidé, obzvláště mladších ročníků, ať již pracující či na své povolání se teprve připravující, to rozhodně nemohou nevidět a začínají se někdy chovat a vést život značně nemorálním stylem, zejména vzhledem k našim potomkům: Užijme si, než si užijí jiní více, čili po nás potopa. Jsou tak počínající rzí naší společnosti. Nepřímo tomu nasvědčují i poslední statistiky porodnosti.

Pokusil jsem se chod našeho politicko-hospodářsko-společenského dění posledních let shrnout do zveršované hádanky — tzv. ráčkovky, jejímž řešením je ráček neboli palindrom, tj. výraz čtený zepředu stejně jako zezadu. Nutné je jen ve veršovánce nahradit zvýrazněná slova jejich synonymy (ve stejném pádě, čísle nebo čase jako původní, tj. nahrazovaná slova). Pokud si nebudete ani po chvíli s luštěním vědět rady, napoví vám jistě nadpis tohoto článku.


Tenhle systém politický
plný dutin, jako vždycky
korozí jen nahlodává,
co mně naše země dává...
Fofrem jez, než pojde kráva!

23. 3. 2012
Autor Špáďa, 25.03.2012
Přečteno 1140x
Tipy 6
Poslední tipující: Markéta Hl., Aťan, zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dík Aťane za pár minut a souhlas, který však nikdy není podmínkou, abych děkoval za zastavení.

25.03.2012 22:37:19 | Špáďa

luštěnka jde mimo mě, ale s článkem souhlasím

cenu za luštění (kterou jsem tímto nezíkal), věnuji na charitu :)

kobyla má malý bok

25.03.2012 14:08:41 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí