Když je Čech na cestách

Když je Čech na cestách

Anotace: Jak to vypadá, když se Čech vydá do světa.

Tomu ani nemůžu uvěřit. Jsem v jednom z nejkrásnějších měst Evropy-v Římě. No jen se podívejte-těch památek, obchodů a hlavně lidí, většinou turistů. Třeba ten pán v červeném tričku s delšími černými vlasy bude určitě Španěl nebo Řek. Paní kupující si pohlednice mluví polsky na snědého italského prodavače. A samozřejmě nejde přehlédnout skupinu Japonců, kteří svými, jak jinak než dokonalými, foťáky dokumentují pozůstatky starověkého senátu. A co pán ve žlutém tričku, pruhovaných kraťasech s prestižkami na nohou a batohem narvaným k prasknuti? No to musí byt Čech! Chvíli jsem pána pozorovala abych se přesvědčila jestli jsem to odhadla dobře. Po pěti minutách bylo jasno. Za ,,asičechem‘‘ dorazila paní v ostře červených šatech se zlatými knoflíky a s dvěma malými stejně oblečenými dětmi a po tatínkově vzoru s prestižkami. Muž na ně už z dálky křičel: ,,No kde jste? Pojďte rychle sem o tohle nemůžete přijít. Vidíte, děti, tohle obrovské kulaté stavení? Tomu se říká koloseum.‘‘ Děcka stály s otevřenou pusou, tatínek vysvětloval a vysvětloval a maminka se culila na všechny strany.
Řekla bych, že naši vlastenci se po chvíli stali největší atrakcí Říma, když si přímo před koloseem udělali vlastní piknik. Maminka začala vytahovat z batohu pro každého balíček svačinky nebo spíše, podle velikosti, oběda. Jídlo zavonělo až k nám. Hmm řízky, jak jinak. V tu chvíli i Japonci odložili foťáky a obdivovali tu náramnou vůni. Češka to samozřejmě zaregistrovala a hned začala vyplašenou skupinu pobízet ať zkusí, že tak dobré jídlo v životě nejedli. I když neřekla ani jedno japonské slovo, docela dobře ji pochopili. A myslíte,že se šikmoocí nechali přemlouvat? To ani náhodou. V zemi zapadajícího slunce takovou dobrotu asi nemají, protože se na náš klasický česky šnycl dívali opravdu velmi překvapeně. Pár jich ten zázrak zkusilo a když začali vytahovat foťáky musela jsem se smát. Japonci jedou přes půl světa a nakonec skončí u kolosea a fotí si český řízek.
Takže co z toho že s sebou má někdo drahé foťáky, kamery nebo jinou nepotřebnou elektroniku, hlavní je mít pořádnou svačinu.
Autor Shainta, 30.05.2007
Přečteno 702x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vtipné....docela mě to pobavilo, úplně jsem si ty džapka (japonce) živě představil. Jen by mě zajímalo jestli u toho ochutnávání řízků mlaskali, jak to mají ve zvyku když jim chutná ?! ;-) Je u nich zvykem celý rok makat a pak si vzít najednou všechnu dovolenou, někam jet a tam, fotí, fotí, fotí a zase fotí. Pak přijedou domů a cestují vlastně až z fotek, jelikož se celou dobu soustředili jen na ně. Říkal mi to jeden japonec, že tak pak mohou vychutnávat všechny detaily po delší dobu (do další dovolené za rok), jelikož mají vše obrazově, je to prý u nich zvykem. Proto tolik fotografují...

03.09.2007 19:37:00 | Lvicek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí