Satanské verše 2007

Satanské verše 2007

Anotace: Sir Salman a dnešek

Otevřu noviny a zírám!
Spisovatel Salman je sirem. Britská vláda ho vybrala a královna jmenovala. Nevím to jistě, ale lze předpokládat, že ta britská hlava pomazaná nic od nového sira nečetla. A kromě slavných satanských veršů, nezná ani jeden z titulů jeho knih. To samé , se dá říci o mně i o Vás i o Britské vládě, drtivé většině křesťanů, muslimů, hindů i ostatních obyvatel naší modré planety!
Co to tedy všechno znamená?
Žijeme v jakémsi virtuálním světě. Sir Salman napsal knihu. Jestli chtěl někoho urazit nebo ne, netuším. To je jen v jeho hlavě.
Povedlo se mu urazit nebo naštvat několik kleriků v muslimském světě. Ti pak za sebou sešikovali davy zmanipulovaných lidí a virtuální realita se změnila v krvavou reálnou lázeň. Sir Salman vypustil z lahve džina, muslimští klerikové ho pořádně vykrmili a důsledkem je, padesát mrtvých lidí,kteří zemřeli kvůli satanským veršům po celém světě.
Položme si otázku: ,,Proč?
Může za to sil Salman nebo snad klerikové?
Muslim Vám bez zaváhání odpoví , že vina je na autorovi.
Příslušník euro-atlantské civilizace, ať už křesťan nebo ateista s krátkým zaváháním řekne, že vina leží na islámských klericích.
Ale kde je pravda? Já i Vy stojíme pevně v Evropě, podvědomě hájíme práva autora, ale každý z nás musí alespoň v koutku svého vědomí nebo spíš svědomí cítit , že vše není tak jednostranné, jak se nám to jeví na první pohled.
Autor je původem Ind , jestli si svojí knihou řeší komplexi ve vztahu Indie – Pákistán, pláče na špatném hrobě.
Islám a tím méně Mohamed za to co na se hranici dvou novodobých jaderných velmocí stalo nemůže.
Pramen zla leží na západ od Kašmíru a to dost daleko až v samém srdci civilizace té naší civilizace. Přímo v centru Londýna. Až bude britská královna sira Salmana uvádět do šlechtického stavu , může se jí zeptat co, že to dělali její korunovaní předchůdci na území britské Indie ,té perly v koruně Impéria.
Proč štvali Hindy proti muslimům. A co vlastně sledovali svojí politikou rozděl a panuj. Třeba mu ta milá stará dáma vysvětlí, proč zánik koloniálního panství přinesl potoky krve a hory mrtvých.
Indie a Pákistán se díky imperiální politice budou nenávidět asi na věky a to , že si pořídily absolutní zbraně, ohrožuje celý svět.
Zdá se mi, že sir Salman je dalším produktem imperiální politiky Londýna vůči jeho bývalým koloniím. Dalším z dlouhé řady , a bohužel ne posledním.
Proč zrovna teď se musel autor stát sirem?
Rozsudek smrti vyhlášený velkým klerikem v Iránu začal upadat ze zapomnění a třeba i sir Salman mohl začít, žít normálním životem. A do toho ho královna z dynastie viníků a nositelů zla vyzvedne do šlechtického stavu. Následovat budou protesty muslimů, možná vypálený kostel, možná zabitá jeptiška, která v Karáčí pečuje o nemocné a zcela určitě pohoršení a zdvižené obočí celé Evropy , cože se těm muslimům zase nezdá.
Chválíme a budeme ještě více chválit Velkou Británii za její odvahu na vyjádření svobodného názoru.
Poradil bych siru Salmanovi , aby uchopil své břitké pero a napsal Satanské verše II , tentokrát inspirované biblí. Vždyť i v naší knize knih se najde dost věcí k parodování , zesměšňování a kritice.
Pokud sir Salman svojí knihu vydá v Čechách nic se nestane.
Kardinál Vlk vydá tiskovou zprávu a teolog Halík řekne pár slov na ČT mimo hlavní vysílací čas a bude klid po pěšině.
Když to, ale zkusí třeba v Polsku mohl by se dost divit. Je skoro jisté , že by polský Sejm přijal speciální zákon a kniha by vzplála na hranici. Celá Evropa by se mírně ošívala cože to ta nezvedená polská dvojčata prezident a premiér zase dělají?
Ale nakonec by uznala ,že nikdo nemá právo urážet cítění polských věřících a přitom podkopávat dogmata naší civilizace.
Sir Salman by měl do smrti Polsko zakázané. Jen co by se kravál způsobený knihou v Polsku trochu uklidnil, rozhodl by se úhlavní nepřítel naší civilizace , Iránský prezident udělit siru Salmanovi nejvyšší íránské vyznamenání.
Polsko je v jednom ohni. Uražené národní cítění plane jako plamen. Přidává se Evropský parlament. Rezoluce požaduje zavedení sankcí vůči Iránu.
Sir Salman se na devět let uchyluje pod ochranu speciálních sil jedné arabské země a pomalu píše Satanské verše III.
Za svůj cíl tentokrát zvolil víru židovskou, kdyby jen tušil co ho čeká. Jede do jedné středoevropské země podepisovat čerstvě vydanou knihu.
Ráno Sachrův dortík a pravá vídeňská káva.
Dopoledne podpisování knihy.
Odpoledne zatčení.
Sir Salman se hájí , není antisemita a nezlehčuje holocaust, ale nic platné.
Dalších devět let pak stráví v bezpečí cely, ale už nebude psát , nemá o čem.
Chudák je až druhý Irving ho předběhl.“
Je mi jasné, že tento pokus o fejeton nevyjde v žádných novinách. Tam budou jen chvalozpěvy na Velkou Británii. Pokud Vás téma zaujalo napište svůj názor a pokud nesouhlasíte s tím co zde je, napište proč .

Děkuji
Autor Tanula, 24.06.2007
Přečteno 687x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to že má být fejeton? je to něco ve stylu úvahoreportáže, nemyslíš?

20.07.2007 08:50:00 | Janika

Myslím, že v dnešním světě málokdo vidí věci tak jak jsou, nemůže ani, protože pravda je jaksi relativní, obyčejní lidé vědí jen to, co jim hlavy pomazané dovolí vědět a nakonec ani ty hlavy nevědí .....ale opravdu mě tato úvaha dost zaujala..

05.07.2007 19:05:00 | renales

Myslím, že tento text není fejetonem, ale přímo výbornou úvahou. Moc jsem se nenasmála, ale kdybych ho našla mezi úvahami, neváhala bych ani minutku dát 100%.

26.06.2007 19:24:00 | Neferehathor

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí