Škola - základ života

Škola - základ života

Anotace: aneb Fejeton psaný na oprátce (času)

Pokud se rozhodnete postavit dům, je třeba (krom uspokojení patřičných byrokratických aparátů stohy papíru) především vykopat dobré základy. Taková stavba bez základu se totiž jeví býti značně nestabilní a málokdo by chtěl v takové budově bydlet. A velmi podobná situace je i s lidským životem. Především co se týče jeho psychické stánky - je třeba na něčem stavět. A o čem se neustále mluví jako o základu života? Ano, ano..víme…Škola.

I kolem malého člověka se zpočátku pohybuje spousta papírů. Většinou však nejsou opatřeny tiskem, zato je v nich často integrovaná absorpční vložka a jiné vymoženosti..Ano, hovořím o plenkách. Právě v době, kdy je v nich dítě ve spodní části obaleno, ujímají se pomyslných kopacích nástrojů zpravidla rodinní příslušníci. Jakmile však dítě dosáhne věku způsobilého pro docházku do školního zařízení a vymění plínky za spodní prádlo s Pokémony (případně s jinými potvůrkami, dle módního diktátu doby), rodina složí většinu krumpáčů a lopat před brány školy, kde si je pak v předem neznámém poměru rozeberou učitelé, spolužáci a jiní lidé, pro které je škola přechodným útočištěm.

Pravda, spolužáci dítěte mají početní převahu a jsou i poněkud hbitější, než pedagogové, takže si těch nástrojů naberou sakramentsky více a důležité části základů pak staví hlavně oni. Ovšem, jak se malí caparti vyznají ve stavebnictví? Samozřejmě prabídně. A pokud osoba, jež se právě nachází ve funkci vedoucího stavby (jde o funkci mnohokrát přeobsazovanou) nechá přičinlivé malé kopáče kopat příliš tvrdě a příliš dlouho, má to většinou neblahé následky.

Vznikne dům, jenž se naklání podle toho, jak se zrovna procházíte po chodbě. Dům, jenž se propadá do země ve chvíli, kdy si na střechu sedne vrabec. Dům, kterému nemůžete dopřát další patro, aby se náhodou definitivně nerozsypal. Získáte chatrnou stavbu bez možnosti dalších dodatečných úprav. A stejně tak nevhodným položením duševních základů malého člověka získáte jedince, se kterým si každý kývá, jak se mu zachce, veškerý problém je pro něj pohromou a těžko se někdy bude dál výrazně vyvíjet…

Proto pozor! Všichni bychom měli vědět, že v dnešní době je dobré na veškeré dělnictvo pořádně dohlížet…. I na to školou povinné.
Autor Niktor, 10.09.2007
Přečteno 1591x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí