Vánoce

Vánoce

Anotace: Jako malá jsem vánoce milovala, milovala jsem dárky větší než já, moje dětská naivita dokázala udělat z komára velblouda. Však čím jsem byla starší, klesaly mé ideály o pohodě vánoc na minimum. Přesto stále sním o dárcích větších než moje maličkost...

Vánoce, vánoce přicházejí. Přicházejí mezi nás svátky radosti, míru, lásky a nákupních horeček. Odevšad na nás míří reklamy a letáky plné slev na nové Barbie, které stejně do dalšího roka skončí na té velké hromadě starých hraček v rohu dětského pokoje.
V oknech sem tam poblikávají kýčovité žárovečky a začíná masové vybíjení rybníků. Mezi lidmi nepanuje radost, či mír a klid, ale spěch, nervozita, stres a podrážděnost. Plno lidí musí sáhnout hluboko do poloprázdné kapsy, aby se zavděčili svým miláčkům, kteří přece byli loni tak moc zarmouceni ze dvou krabic spodního prádla a kousavých ponožek.
Ale vánoce přece nejsou jen o hektickém utrácení peněz. Jsou třeba o pečení cukroví, když se maminka po celodenním uklízení strhaná vrhne k troubě a její linecké je spálené, nebo tatínek který místo stromku z nedalekého lesíka donese domů pokutu za ničení porostu, jsou třeba o dětech, které si z těch nedobrých kaprů vrážejí kosti do krků, či jsou traumatizovány ze zprávy, že jejich milovaný Ježíšek neexistuje.
To vše, kvůli pár hodinám stráveným pod vánočním stromkem.
A přesto má cenu obětovat dva měsíce života nakupování dárků a příprav na dny pohody a lásky, za ty nevinné dětské rozzářené oči a tleskající ručičky pod vánočním stromečkem.
Autor Janika, 26.06.2005
Přečteno 1405x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (7x)

Komentáře

měl bych malou připomínku. K fejetonu tomu ještě něco chybí. Jedna z těch maličkostí je přílíšná strohost, chtělo by to odlehčit, aby se to líp četlo. Ale na druhou stranu oproti jiným dílkům v téhle sekci to má závěrečnou pointu. Boužel celkouvý dojem je, že to patří mezi úvahy.

09.06.2006 10:32:00 | snilekbasnik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí