Kde domov můj aneb Tam, kde bydlím

Kde domov můj aneb Tam, kde bydlím

Anotace: Si člověk zvykne;)

Tam, kde bydlím, nebo spíš abych byla přesnější - tam, kaj bydlim, to každopádně nevypadá jako z obálky realitního magazínu "Stěhujme se SEM". Od obou autobusových zastávek i dvou šedivých místních základek je cestička k mému domovu pokrytá dostatečně silnou vrstovou žvýkaček, nebo aspoň byla, teď je dlažba nová, červeně a /jako tradičně/ šedě provedená a ochcané patníky, o které bych si denně rozbíjela hubu a dělala červené dlažební kostky ještě červenějšími, se už tady nevyskytují tak často, na což pejsci všech velikostí i barev, ochuzeni o své toi-toi samozřejmě nespokojeně poštěkávají.
Přestože se nejbližší okolí kolem našeho paneláku dá nazývat vyhnaništěm, autobusové spojení je tady převelice výtečné a místní si nemohou stěžovat, už jen z toho důvodu, že obě autobusové zastávky se nacházejí nečekaně blízko tří paneláků Jedlovky /to jest naše ulice/.
Na první pohled dost neestetický dojem, který v cizinci vyvolávají tři dvanáctipatrové šedivé domy, se může ještě prohloubit, pokud si cizinec zacpe nos, projde kolem pozvraceného kanálu po levé straně vchodu domu číslo 2, pomocí čipu /ach! jaká vymoženost na zdejší poměry!/ otevře dveře a nakoukne do chodby vedoucí k výtahům. Přízemí sice vypadá jako přijímací salonek v luxusní vile, ale jen pokud si odmyslíte to cosi páchnoucí a hnědé, rozmatlané po celé podlaze, kapičky krve kolem toho, vysypaný květináč a poplivané nápisy na dveřích obou výtahů. A myslím, že ve zbývajících panelácích to nevypadá o moc líp.
Uprostřed všech tří paneláků se kupovidu nerozkládá parkoviště, jak tomu bývalo ještě před šesti sedmi lety, ale dostatečně velký plác s pár zakrslými stromky /které tady nemají šanci na přežití/ a pochopitelně několik laviček. Ty jsou kteroukoli denní i noční hodinu okupovány zdejšími desperados a ti, co mezi nimi mají nějaké odpůrce, mají občas problém se dostat domů aniž by si vyslechli nějakou šťavnatou narážku či urážku.
Nechybí ani dva obchůdky /na vesnici by to nazvali koloniály/, z toho jeden předražený a druhý zase skoupý na slušné zacházení, o pozdravu ani nemluvě.
Nebyli bychom správné zapadákovské sídliště bez dvou všestranných hřišť, jenž jsou jen tak trochu zdemolována k obrazu mládeže. Například kousek betonového ohrazení plní funkci městské nástěnky /či jak se tomu nadává/, s tím rozdílem, že místo vyhlášek primátora se zde dočtete že Michala je pěkná pi** a že Pepa D. má malýho ptáka. Nakonec, proč ne, člověk musí být v obraze, že ...
V létě se mi při každém návratu ze školy skýtá pohled na bachratou sousedku z prvního patra, lebedící si na balkoně a živě debatující s mládeží pod okny. Kolem tří věžáků krouží na kolech či skejtech malí sprostí smrádci a na lavičkách /zrovnach těch nejbližších mému vchodu/ vesele vykuřují mí bývalí spolužáci a aby jim z padesátky cigaret denně nevyschlo v krku, nikotin splachují levným krabicovým, nejlépe červeným, neboť z bílého by se prý zblil i rus.
Jiný by se tady zbláznil, tedy pokud by mezi místní sebranku nezapadl, ale já už si za těch pár let docela zvykla a vím, že i tady se da mezi červivými jablky najít chutné ovoce a svět z betonových krychlí končí hnedka pár metrů za paneláky, v lesích, vedoucích do Orlové, Petřvaldu, nebo prostě do lesa ... ;)
Autor Grafomanická MIA, 02.03.2008
Přečteno 924x
Tipy 18
Poslední tipující: Alasea, kulí očko, Alžběta., Veverushka, Suzan, Doki, verushka, Sarazin Faestred, Bíša, Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tvoje psaní mi připomíná styl Meg Cabotové. Vtipné a rozveselující:-)

23.03.2008 13:27:00 | Alžběta.

uzasne slecno, gratuluj k talentu ;)

07.03.2008 21:17:00 | Suzan

Asi se někdy přijedu podívat... s foťákem samozřejmě:)

04.03.2008 14:03:00 | Doki

Sarazin: Jo, bratráncia vůbec celá rodina jsou taky z jedné vesnice ... a je to tam parádní:D Pravá vesnická idylka:D

03.03.2008 11:58:00 | Grafomanická MIA

Hurá že žijem na dedine! A takej peknej / že Snežnica /, no, nemenil by som.:-)

03.03.2008 09:32:00 | Sarazin Faestred

Velmi barevně popsaný kolorit Tvého bydliště...

03.03.2008 00:12:00 | Bíša

Moňa..upě jako bych byl na Jedlové luxus...a to s tí mjak tam všici vykuřujou mě taky sere...kolikrát na tebe čeká mco nejdál od Jedlovky...;)

02.03.2008 21:14:00 | Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner

Ty paneláky nám z Tvé povídky vyrůstaly přímo před očima, oživené postavičkami jak ze současného seriálu.
Jen ten les nám tam nějak nezapadá, což je samozřejmě dobře a dík za něj. :o)
Že čteš naše povídky nás těší, ale my nejsme povídkáři.
Ty píšeme jen zřídka, doplňkově, naše tvorba je převážně v básních.
j.c.ben + J.C.senior

02.03.2008 20:46:00 | j.c.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí