Fejeton o mrtvém

Fejeton o mrtvém

Anotace: Ne, není to morbidní, nevykrádám hroby, neberu si náhrobky domů.

Prostě najednou stojíte před hrobem a koukáte a koukáte ... koukáte na černobílou podobiznu a cítíte, že se vám ta osoba na fotografii, která už mimochodem devadesát pět let kouká na kytičky zespod, nesmírně zamlouvá a že kdyby byl ještě živ, tak byste, dámy, neváhaly před ním upustit bílý kapesníček.
Ok, není to normální a nejsem normální, jo, ano, líbí se mi mrtvý, stačí? Sympatie zkrátka neovlivníte:)
Říkám vám, hřbitovy byly vždycky moje gusto a především ty staré, kde na hrobech lze už jen s obtížemi vyluštit jména a data. Jména mě popravdě moc nezajímají a data jen pokud jsou opravdu stará, ale co na hrobech každopádně dokážu ocenit, jsou ty černobílé fotečky ve starodávných rámečcích, ze kterých na vás koukaj načesaný dámičky a snobsky se tvářící chlapíci s takovým tím bílým smotaným šátkem místo kravaty.
A že mě teda tenhle portrétek zaujal ... Budiž země tomu neznámému Theofilovi lehká, ale když jsem setřela z kouku úst slinu, napadlo mě, jak by se asi sličný Theo tvářil, kdyby měl jen nejmenší tušení, že nad jeho posledním domovem stojí střapatá šestnáctka, která místo aby prolézala obchody, se promenuje po hřbitově a prohlíží fotečky na hrobech. Určitě byl zvyklý na obdiv dívek jiného ražení než jsem já. Hlavou se mi mihlo, že když se odsud hnu, objevím určitě ještě starší a zajímavější náhrobní snímky, ale pak mi to v mozku setřela neviditelná houba, však co, ostatní počkaj, přece tu toho kořena nenechám jen tak bezpovšimnutí.
Když o pár minut později zatřese mou paží kamarád, můj spolucourač po hřbitovech, a drze se otáže, proč okouním celou věčnost u jednoho hrobu a jestli si tam rovnou nechci ustlat, rozhorčeně se do něj pustím, ačkoli to není špatný nápad, a více méně slušně mu vysvětlím, že on jako kluk něco takového v životě nepochopí. Vždyť kdo kdy viděl tak dokonalou harmonii vepsanou ve tváři? Ty okouzlující tmavé oči a tmavé, hladce a přitom nenásilně a neslizce sčesané po staromódnu z čela si musely vydobýt nesčetně mnoho srdcí mladých dam. Postarší tetičky se při odpoledním čaji o pohledné Theově tvářičce bavily jako o ideálu tehdejší krásy a slečny pod pohledem vysokého džentalse (no jo, porád, jasně že to nejde na fotce poznat, ale určitě byl vysoký, jinak by ten hrob nebyl tak dlouhý!) jihly a omdlévaly s čichací solí u nosu. Určitě. To vím.
Dominik na mě po mém proslovu kouká jako na zjevení.
"Vždyť je mrtvý ... ?"
"A co. Právě proto."

Příště sem přinesu nějaký kvítko a setřu ten poslintaný hrob ... :)
Autor Grafomanická MIA, 07.04.2008
Přečteno 649x
Tipy 10
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, Alasea, Aluna, Adam Alexandr Velvet, verushka, Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Na mě hrbytovy působi depresivně (některé), ale staré fotky mám moc ráda, vracím se do doby Oldřicha Nového jak můžu...Dnešní muži už nevědí co zamená dvornost a noblesa,myslím, že je to škoda i když nějaké vyjímky se najdou.

09.09.2010 12:47:00 | sluníčko sedmitečné

ty si taky dobrý psycho :-D

15.06.2008 11:36:00 | Alex Foster

Ahojky Mio no tak to je nádherný,moc nádherný,ráda čtu tvé díla jsou super,moc se mi líbí co píšeš.

23.04.2008 17:07:00 | Aluna

Jej, to je nádhera. Krásné čtení, jen tak dál, velice se mi líbi, tento fejeton.

19.04.2008 14:52:00 | Adam Alexandr Velvet

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí