Byl jsem v Evropě

Byl jsem v Evropě

Anotace: Napsal jsem tuto vzpomínku čerstvě po návratu z Malorcy. Prostě mi to nedalo, tak to na mě zapůsobilo.

Léto, slunce, letadlo, spousta kufrů a už jste tam. Jiná země, jiní lidé, jiné prostředí, vše je jakési jiné, relaxační. A daleko pryč je vaše rodná hrouda, každodenní starosti a snad i radosti, vše je jiné. Slyšíte šplouchání moře, vítr v listech palem, plachtách lodí a všude kolem vás štěbetají lidé různých národností, i když převládá němčina, angličtina, španělština, ale i čeština, slovenština a polština.

Jste ve "světě". Plážové kecky na nohou, volné triko, bermudy "naostro", sluneční brýle ještě ne na nose, ale už vyrážíte do ulic, na promenádu, na pláž. A to báječné slunce, které tak krásně hřeje, lehtá na bradě, připaluje nos a dává vám jasně najevo, že neuskutečněná návštěva u kadeřníka je drobet osudová pro vaši hlavu na další dny pobytu. Ale ať si, hlavně, že jsme tady, protože tady se člověk cítí báječně. První dny báječných pocitů, neustálá eufórie.

Snad je to věkem, dospělostí, najednou si začínám všímat věcí, které dříve plynuly nepovšimnuty kolem. Kolem vás se pohybují nejen místní a šťastní turisté na dovolené, ale i lidé s tělesnými deformitami, lidé na invalidním vozíku, lidé, kteří to mají tak trochu "spočítané". A vy máte to štěstí, že neoplýváte těmito problémy. A přesto toto štěstí opomíjíte a malicherné maličkosti vám mohou zkazit náladu.

Zajímavé, jak slované mají tendence hlásit se k sobě: My jsme z Plzně a odkud jste vy? Podobnou otázkou vás obdaří polák ve výtahu a již druhý den se vás ptá na snídani: Jak se máte? Báječný svět, báječní slované, ale samozřejmě komunikace probíhá i v jiných jazycích a s jinými lidmi, jste-li touto schopností obdařeni. Prodavač v obchodě z vás německo-anglicky dostane, že jste čech a lámaně po zaplacení řekne děkuji. S úsměvem a ještě lámaněji za vámi volá na-shle-da-nou. Báječný člověk a skvělá nálada. Báječná dovolená, tak si ji užijte, a pokud jste nikam letos nejeli, dopřejte si ji příště, ať se také cítíte báječně.
Autor ReLaXáToR, 22.04.2008
Přečteno 467x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..ano,dovolená je vždy báječná,také ji povětšinou tak prožívám.sic tady v našich krajích ale mé já je spokojeno.kde? řeknu vám,kopce lesy samota-chatička malá-bez vody(jen potok)-elektřiny.víte jak tam se relaxuje?

07.05.2008 07:53:00 | igniss

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí