Řečník má vyčerpat téma, nikoli posluchače

Řečník má vyčerpat téma, nikoli posluchače

Anotace: O těch, co jsou slyšet. Někdy to nemají zas tak jednoduché :-)

O tom, že řečnictví je jistý druh umění, není v žádném případě pochyb. Pokud si myslíte, že řečníkem se může stát kdokoliv z nás, jste na hlubokém omylu. K veřejnému proslovu totiž nestačí pouze kuráž a text, jejž se onen odvážlivec naučil zepředu i zezadu nazpaměť. Řečník by neměl postrádat smysl pro humor a samozřejmě ani umění improvizace. Tedy alespoň pro mě je představa, že byhc měla poslouchat dlouhosáhlý výklad člověka, jehož důvtip a charizma je na úrovni některých nejmenovaných komiků z komerčních televizí a podobně, více než zničující.
Proto byste měli zvážit své schopnosti a předpoklady dříve, než se rozhodnete vystoupit před obecenstvem. Pokud objektivním úsudkem dospějete k závěru, že většinu lidí v hledišti neuspíte, nebo dokonce nepopudíte proti sobě, můžete štěstí v této branži klidně zkusit. V opačném případě byhc doporučila, v zájmu všech, uchýlit se k jiné činnosti.
A abych nezapomněla, osoba chystající se vystoupit na veřejnosti by měla zvolit vhodný oděv a celkový způsob úpravy svého zevnějšku. Tím rozhodně nechci tvrdit, že řečníkem se mohou stát pouze adepti na soutěž krásy, avšak první dojem je důležitý a vzezření o daném člověku prozradí mnohé. No posuďte sami, jaký dojem by na vás udělal proslov politika oděného do teplákové soupravy?
Autor Gothic.Princess, 23.05.2008
Přečteno 585x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí