Někdy byla prdel :)

Někdy byla prdel :)

Anotace: Tak nějak se to stalo.......

Sedím si tu a vzpomínám na časy minulé a připadá mi že kdysi byla nějak větší legrace a pokud se něco stalo bylo to bráno jako omyl a omyl je vlastnost veskrze lidská a omluvitelná.Pracoval jsem na dráze v partě a vrchnost si usmyslela že budu důvěrníkem ROH,což o to pár korun navíc a občas nějaký to školení proč ne ,řekl jsem si a vzal to.Rodina spokojena ale pak to přišlo,,Jak to že naši pracovníci nebyli na prvním máji?!!Podívám se na traťáka a vidím magora s plackou jak se čertí jak tasmánskej čert.No jak to ,,Byli přeci po šichtě na pívu a bylo dobrý sám jsem je popíjel“.,,No to si děláš legraci! Ty!? předák a straník??“ ,,Vole prober názor,straník nejsem a pívo bylo fajnšmekroví,měls příjít, Rudla točil jako divej a pěna jako za švejka“.Povídám a koukám že Luboš nabírá rudou barvu ne nepodobnou vlajce se srpem a kladívkem za jeho zády.,,Coooo?? a to mi říkáš jako vedoucí tý bandy co jsi dostal na převýchovu??.Pozoruji jak nabírá na infarkt a pod vědomě jdu k umyvadlu natáčím ešus vody a podávám ho traťákovy,ten v návalu soudružské soudržnosti máchne rukou a obsah ešusu končí na stole s hlášením o dnešní práci a jejich výsledcích ku prospěchu socialisticko kapitalistického zřízení.Při pohledu na tu spoušť se mě a o traťáka pokouší mdloby.Mě nenapadlo nic lepšího než honem utírat tu spoušť,sakra je to nějaký rozmázli a jde to do modra.,,Vole“ říkám ,,číms to psal?“.,,No čím tou tužkou ze šuplete“šeptá Luboš a nabírá pro změnu zase barvu co se rozlívá po stole a rozmazává písmenka v hlášení a výkazech provedené práce za uplynulí měsíc.Ingoustovka!!,,No ty bláho to je v řiti,sípá Luboš ,,měl jsem tam návrh o odebrání prémií Strakovy a teď nevím proč jsem mu je chtěl vzít!!“Pozorujíc traťáka nabývám dojem že brzy použiji služební telefon a zavolám mechaniky v bílých pláštích z Ostrovského oddělení psychiatrie.,,Cože ?tys vzal Vencovy prémie?víš co to bude pro jeho rodinu?s tím nesouhlasím a tohle ti nepodepíšu a víš že pokud to nepodepíšu tak to budeš muset nějak vysvětlit! a pak vyjde na jevo ta tvoje levárna s vlečkou!!“ Luboš mění barvu opět z modré na rudou,představuji si v duchu malého čuníka s vykulenejma očičkama jak zírá na řezníka a pořád si myslí že ho přišel jen pozdravit.,,Véééén!!! řve Luboš a já raději vyklízím pole,paní účetní v kanceláři kterou probíhám jen valí oči a přidržuje stoh papírů,asi nějakých smysluplných hlášení o morálce a kvalitách drážních zaměstnanců.Vybíhám před okrsek a co nevidím ,,Moje oběť!“ mihne se mi hlavou.Je těsně po sametové revoluci a přes koleje si to šine nějakej maník následován postarší paní a psem.V paní poznávám účetní paposu ale ten maník?,,Co tady děláš vole“ řvu na tu postavu,brigadýrku v černý barvě má velikou jak lítací talíř a pod ním hlavička s blonďatými vlásky,tak metr čtyřicet výšky,uniformu stáhnutou tak že vypadá že má sukni,opasek mu táhne k zemi pistole kterou má až u kolena a na nohou číny nádherně zelený barvy.,,Neřvete na mne!! já jsem peněžní doprovod!!“vyjukne fistulkou ta postavička,paní jen pokrčí rameny a její pohled říká.,,Co si najali to maj“spíš to vypadá že ona chrání jeho.Pes po mém zařvání stáhne ocas a schovává se za paní účetní.,,Já ti dám doprovod magore,copak nevíš že přes koleje se nechodí?!!“.,,Dám ti pokutu že ti budou ty kecky velký“.Kulím očima a zírám na tu hromadu neštěstí půl metru pod sebou.,,Ale já.....“.,,Co ty!!“Za oknem kanclu vidím traťáka jak kulí očima a pomalu se sesouvá k zemi,účetní se drží závěsu a řve až jí padaj slzy smíchu po tvářích a kluci čuměj ,no jak by ne ze šatny a ozývá se odtamtud huronskej smích a jekot.,,Víš co ty?“ povídám smířlivě,,seber se i s tvojím doprovodem a mazej dnes to bude jen pokárání jo?“Ochranka kývá hlavou jako by mu měla upadnout a spěšně se vzdaluje.,,Stát!!“zařvu ,,a co účetní tu tady necháš?“Paní účetní s pobaveným úsměvem projde kol mne a vezme to mládě za rameno a odcházejí...
Autor mobo, 12.06.2008
Přečteno 463x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí