Šmarjá! Tma!

Šmarjá! Tma!

Anotace: ... já se bojím!

Fakt neznám nic lepšího, než je zhasnout a v dusném pokoji, v němž mimochodem ležíte úplně sami, pozorovat vynořující se stíny, které najednou k vašemu obrovskému údivu k ničemu v pokoji nepatří, a chtě-nechtě si vybavovat celou filmotéku hororů, které jste kdy viděli.
Zvlášť, když se bojíte tmy. Lahůdka.
Víte, léto má tu nepříjemnou vlastnost, že je děsný hic nejen během dne, ale i po celou noc, a já mám tu nepříjemnou vlastnost, že pokud mi není dopřána ke spánku naprostá tma, ticho a teplota umožňující normální život bez dušení, tak prostě neusnu. A jelikož mi (krom té strašné tmy) bylo minulou noc všechno odepřeno, měla jsem cca od půlnoci dostatečný prostor jen tak naprázdno ležet, koukat na vynořující se stíny, které k mému údivu najednou k ničemu nepatřily... však víte.
Když pozdní odpoledne strávíte s Vřískotem a tunou jídla, není zas až tak udivující, že pak budete mít těžké sny. Po tom, co jsem se po pětiminutovém spánku probudila ze snu, v němž jsem nejdřív figurovala jako lstivý mušketýr a poté nabrala podobu lišky mizící v keři, nebyla jsem si úplně jistá, jestli chci znovu usnout. Krom toho to ani nešlo. Pár zoufalých smsek, které jsem odeslala (je tu tma!), a několik stejně zoufalých odpovědí, které jsem obdržela (no a co, ja hlidam dve decka, co se boji bourky), mě utvrdilo v názoru, že bez koňských sedativ tuto noc probdím.
Tma. Ležím a koukám na lustr. Tak matně jsem si vzpomněla na své rané dětství, kdy jsem ze stejných důvodů nemohla spát, a hrozně mě děsil stín, který náš lustr v pokoji vrhal. Vypadal jako malý ramenatý chlapík a já na něj vydržela koukat celou noc. Protože mě děsil, nic jinýho v tom nehledejte!
Dneska mi nenahání hrůzu lustr, ale divný zvuk zvenčí. Znělo to tak nějak jako otevírání dveří se zrezivělými panty, ale ten pískot byl mnohem tenčí. To mé myšlenky přivedlo na horor Tajemství loňského léta. Hloupou shodou náhod jsem se zrovna v tu chvíli koukla na mobil, kde hodiny ukazovaly několik minut po jedné, a mimochodem taky fakt, že je dnes 4. července. To přece vraždil rybář s hákem ty teenagery! Ač jsem všechno, jen ne pobožná, vyslala jsem k nebi modlitbičku a zadoufala, že nemám žádné děsivé tajemství.
Panebože, ta tma všude kolem! Až do té doby jsem si nepřipouštěla, že bych kdy mohla trpět klaustrofobií, ale najednou mi můj malý pokojík připadal jaksi stísňující. Sakra, rozsvítila bych, ale za světla neusnu. Kdybych tak aspoň měla malou lampičku... vlastně mám, ale ta vydává víc světla, než takové ty neonové zářivky v převlíkacích kabinách.
Napadlo mě zapnout televizi a vypnout zvuk, jenže pak si říkám, co kdyby se mi televizí do pokoje připlazila Samara jako v Kruhu? a radši se rozhodla trpět potmě.
Nevím, kolik bylo, když jsem konečně usnula, nevím, v kolik hodin pak naplno vypukla bouřka (ale bouřky se fakt nebojím!:)), ale jedno vím jistě - sama nikdy žít nebudu, neboť bych se za temných nocí zbláznila strachy:)
Autor Grafomanická MIA, 04.07.2008
Přečteno 582x
Tipy 12
Poslední tipující: Nergal, Alasea, Zasněný básník, Bíša, Linushka, Alžběta., rry-cussete
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ty mne koukam "drze" fusujes do remesla.. od hororu jsem tady ja, zase a pouze jenom ja :) Ne, je to opet dobre napsany fejeton.. v tvem osobitem podani. ST

17.02.2010 11:20:00 | Nergal

Temná noc nevadí. Bouřka je horší (té se taky nebojím, ale kulové blesky... Asi jsem paranoidní. Kdo tu řekl, že jsem paranodidní?!)

14.07.2008 10:26:00 | J.U. Ray

Tyto problémy má většina lidí...

13.07.2008 13:01:00 | Bíša

To mi něco připomíná!!! Bylo to někdy kolem Vánoc, pár roků zpátky, byla jsem nemocná, teplota apod... A dávali v TV Kruh. Heh, naši mi nikdy nedovolovali dívat se na horory (asi věděli proč:)) Aaale, sem byla hrdinka a tak sem si zapla Kruh, uvelebila a čučela. Teplota se zvedla, cítění zesílilo a psychika oslabila. Z vrcholných scén se mi dělalo nevolno a při vylézání z obrazovky jsem já vlezla za dveře a sledovala dění jen po očku. Fuj! Né že bych to vypla, hahá, hrdina!!! Dokoukala sem do konce a zbytek noci jsem strávila v pokojíku s výhledem na nevinně temnou televizní obrazovku a malý rozsvícený vánoční stromeček... Tak tak že mi té noci nehráblo. To už by to se mnou fakt nebylo k vydržení:D Ale ten stromeček, dokážeš si to představit, ta DEPRESE!!!!:D

10.07.2008 15:19:00 | Linushka

Já usnu vždycky a všude xD Ne, třeba ted jsem byla v nemocnici a tam se mi spalo dost špatně.
Jednou když jsem usínala doma, tak se mi zdálo, že na mě někdo zezadu jde a strká na mě ruce. Okamžitě jsem vylitla a zmateně koukala, co se děje. Nikdo tam nebyl, potom jsem měla problem usnout...:)

06.07.2008 10:28:00 | Mademoiselle S.

Přesně tohle jsem zažila předminulou noc- tma, dusno a ty stíny. A do toho mi skrz okno poblikávalo zelené světýlko! Vzpomněla jsem si na zprávy o lidech, které unesli mimozemšťané. V tu chvíli mi nebylo všecko jedno...

05.07.2008 20:38:00 | Alžběta.

Stíny? Chachacha...zrovna mám díky tomu chuť pokračovat v psaní toho románu!:-D Ale je to ještě dobrý, co teprve ten "malý taťka"...?:-D

05.07.2008 09:25:00 | Isabella Monvoisin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí