Jak to narafičit

Jak to narafičit

Anotace: Možná trochu drsnější způsob, ale ...

Ukažte mi muže, který si pamatuje data narozenin, svátků a různých rodinných výročí. Kolik jich asi bude? Díky tomu jsme se my ženy staly vynalézavými v tom, jak se připomenout.

Bláhově jsem si myslela, jak to osud mému muži zjednodušil. Bude stačit, když si zapamatuje číslo 11. Patrně mé osudové číslo. Narodila jsem se 11.11. a svátek mám v srpnu. Samozřejmě, že 11. Náhoda tomu chtěla, že jsem se vdávala 11 dní po svém svátku. Takže žádné logaritmy, derivace a integrály. Vcelku jednoduché kupecké počty.

Abych to umocnila, porodila jsem na 6. výročí svatby i naše první dítě. Pravda, mohla jsem to stihnout o rok dříve. Lépe by se to počítalo. Ale stačila ta práce s tím předčasně porodit v pravý čas. Takže od té doby, jakmile u nás zazní věta: "Co dáme letos mladýmu k narozeninám?", rozbliká se ihned kontrolka "Pozor, máte výročí". Pak se stačí zeptat syna, kolik že mu to vlastně letos bude a připočítat tu 6.

A jak se dá oslavit takové výročí či narozeniny? Způsobů je mnoho. Jít na večeři, za kulturou, s přáteli, doma v soukromí, nebo dokonce v soukromí ložnice. Někdo to odbyde polibkem a někdo to odbyde úplně. Proto se my ženy nedáme a určitě vymyslíme, jak si ten den, dva v roce užít. Člověk až žasne, čeho všeho jsme schopné pro trochu romantiky.

Nám letos přála náhoda. Zrovna v ten den byl na nedalekém hradě koncert Lenky Filipové. Teplý letní večer, osvícené hradby hradu, krásné písničky, slova k zamyšlení, teplá medovina pro básníky a palačinky s medoládou. Tak proč toho nevyužít. Ale nechtělo by to trochu víc?

Jak už jsem říkala. My ženy jsme všehoschopné. Je to vcelku jednoduchý návod. Stačí jít po trochu nerovném chodníku a nekoukat moc před sebe. A třeba se ještě ohlédnout za houkající sanitkou. A pád na sebe nedá dlouho čekat. To se mi to povedlo. Domů jsem se dobelhala z posledních sil a vypadalo to, že moc pohyblivá tedy rozhodně nebudu. Jéé, bude mě muset dneska nosit na rukou. Příjemná představa, ale upouštím od ní, když zhodnotím svou váhovou kategorii. Kila darovaná léty manželství by mohla zničit i mou silnější polovičku. Tak mě bude aspoň obskakovat. "Nedáš si ..." .... "Přineseš mi, prosím ..." Užívám si to.

A je tu cesta na koncert. Sice nabídnuté rámě není zcela podle etikety. Vzhledem k bolavé noze musím jít po levici. Ale od svatby jsme takhle mnohokrát nešli. A teď dokonce kráčíme k hradu. Takže by to snad i pan Špaček prominul.

A dokonce i počasí je na mé straně. Trochu to vypadá na déšť. No a já mám deštník. Jediný. Takže se dočkávám i příslibu tulení se. Tedy v případě deště. Tak chtít nebo nechtít déšť. Toť otázka!

Takže tímto drobným klopýtnutím se mi podařilo udělat tento den trochu výjimečným. Pravda, je to trochu drsnější způsob a nevím, jestli bych vás měla nabádat k následování, ale za tu bolest to, myslím, stálo. Jenom na příští rok budu muset vymyslet něco nového. Bojím se, že by mi to už neuvěřil.
Autor Štěpina G, 26.08.2008
Přečteno 779x
Tipy 33
Poslední tipující: Lota, hašlerka, Triffid Kolbe, saddova, sluníčko sedmitečné, spare, Iva Borecká, WhiteSkull, Churry, Žqáry, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak jsem si Tvůj fejetonek užila, výborné čtení. Silvestr na krku, parádní čtení k úsměvu, tedy hlavně pro ženy, jak na to !!! :-)

30.12.2010 14:56:00 | Lota

Milá Zuzko, já jsem na tom díky T.G.M. a mým rodičům dobře. V den D, respektive N vlají vlajky, všichni se radují, že nemusí do práce a tak to má můj muž jednoduché.

04.09.2009 23:17:00 | hašlerka

Tak takhle jsem se už dlouho nepobavila. Vtipné, výborně napsané. A za téma? Za to se podepíšu velkými písmeny. :)

09.10.2008 08:25:00 | Triffid Kolbe

tož to je pekny fejeton, musela jsem se usmivat :-)...
s temi daty je to pravda, sic bez manzela, tak mi staci bratr, kdyz sem mela v srpnu svatek, tak mi psal co delam a ja, že si varim slavnostni veceri, kterou si vecer slavnostne snim , no a co myslis?? ani ho to netrklo a misto toho se zeptal : jo a co slavis?? .No myslela jsem, ze mne picne :-)).
Na sklerozu to svadet nemuze, je mladsi nez ja :))

25.09.2008 15:31:00 | saddova

...budu se muset nad sebou zamyslet ...si nepamatuji ani své narozky ...

...nečekal jsem tak pěkně napsaný článek ...gratuluji ...

30.08.2008 15:54:00 | WhiteSkull

:-)

29.08.2008 07:54:00 | Žqáry

:-)))

29.08.2008 07:54:00 | STIMPRE

Moc se mi to líbí je to moudré a něžné a vtipné a chytré Tebe mít za ženu je výhra!!!!!!!!!!

Robot píše DIK....asi vzkaz pro gabkina :o)

27.08.2008 15:12:00 | Noc17

Dobrý postřeh Bíšo. Gabkin a mobil. To je téma ... Tudy rozhodně cesta nevede :-)

27.08.2008 15:03:00 | Štěpina G

Jsem dozajista albín mezi muži. Všechna data celé
rodiny si pamatuji. Zuzko, skvělý fejeton! Nyní si pamatuji i Tvoje narozeniny. V komentech mě pobavila
rada, aby se do Gabkinovo mobilu uložila tato data,
chachacha. Byl jsem 3x svědkem, kdy jsme jeho mobil
prozváněli, aby ho v chalupě našel...

27.08.2008 14:58:00 | Bíša

Já si nemyslím, že žiju vedle takového ignoranta :-). A nemyslím si, že je nutné 3x do roka (v den nějakého výročí či svátku) pozvat manželku na večeři a předat ji kytici a něco zlatého. Na tom přece vztah 2 lidí nestojí. A to zlato bych už dnes ani neunesla :-).
Jen my ženy vnímáme a představujeme si prožití těchto dnů jako něco více. A naopak muži tomu moc důležitosti nepřikládájí. Je v tom trochu rozpor mezi pohlavími, ostatně jako i v mnoha dalších směrech.
Mimochodem ten můj "ignorant" mi vloni připravil úžasnou oslavu čtyřicítky.

27.08.2008 14:50:00 | Štěpina G

Tak to je síla! Padla na mne z toho depka a vztek, že tohle může někdo tolerovat. To budu radši sama, než s takovým ignorantem! To je fakticky strašný!

27.08.2008 12:11:00 | Hannazka

Zuzanko, Tys ale zaperlila! :-))) V listopadu máme výročí, asi bych měla dumat... ;-)))

27.08.2008 09:20:00 | Levandule

Ještě že nejsem vdaná a dlouho nebudu:D Nevěděla bych co vymyslet, Lenka Filipová mě moc nebere, hrady sice ohromně, ale na medovinu jsem jednou překecala prodavače ve vánočním stánku a skoro se mi obrátil kufr:) Jinak si myslím, že tenhle fejeton některé ženy ocení:)

27.08.2008 08:38:00 | Grafomanická MIA

Zdravím Štírku. Tak to jsme se minuli o jeden koncert. Ale tenhle fejeton je vlastně o něčem jiném... Myslím, že datumy jsou Damoklovým mečem většiny mužů :)

26.08.2008 23:01:00 | Koprtinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí