Člověk neb Zvíře?

Člověk neb Zvíře?

Anotace: Je člověk vážně tak dokonalý?

Myslíte si, že nejvyšší formou života na téhle planetě je člověk? Že je nejchytřejší, nejsilnější, nejodvážnější, prostě nejlepší? Může být vůbec tak chytrý jako liška, silný jako lev nebo odvážný jako tygr?
Kdyby byl skutečně takový, němělo by se spíš například o lišce říkat, že je chytrá jako člověk?
Jenže člověk je bohužel pyšný jako páv a tvrdohlavý jako beran, proto si nikdy nepřipustí, že není to nejdokonalejší stvoření na světě. Společnost po něm vyžaduje pilnost včely, flexibilitu chameleona a odolnost hrocha. Většina lidí však hroší kůži nemá. Zato mají hroší mrštnost a sloní rychlost. Navíc dupou jako ježci a pomalí jsou jak želvy. Ale aby se neřeklo, že jsem jedovatá jako had, už raději mlčím jako ryba.
Já se každé ráno hrabu z postele jako jezevec a při pohledu do zrcadla bručím jako medvěd. Nikdy se mi nechce uvěřit, že ta opice naproti mne, jsem já. Kolem očí černé kruhy jako panda, samotné oči slepené ospalky, díky kterým jsem slepá jako krtek. Možná dělám z komára velblouda, ale jak mám takovou ošklivou myš proměnit v kočku? K tomu se loudám jako slimák a hlad mám jako vlk. Při snídani se cpu jako křeček a prý jím jako prase.
Na tramvaj peláším jako zajíc. Řidič je ale taková krysa, že mi zavře dveře přímo před nosem. Popadně mě chuť vrhat bodliny jako dikobraz. Navíc neumím předvídat počasí jako rosnička, následkem čehož do školy dorazím jako zmoklá slepice. Kupodivu se mi všichni smějí jako hyeny.
Po schodech skáču jako kamzík, ale učitel má oči jako rys, takže mu neunikne můj pozdní příchod. Náladu má jako rozzuřený býk a já se cítím jako potrefená koza. Co bych dala za to, abych byla malinkatý mravenečk a někdo mě pokojně zašlápnul. Na maléry mám čich jako policejní pes. Bohužel znovu čichám malér velký jako kráva.
Přesto, že na tabuli brejlím jako sůva, z nové látky jsem jelen. Učitel vyhlíží výhrůžně jako kobra, tak jsme radši jako myšky. Naštěstí div nepřede blahem jako kočka, když po něm všechno jenom papouškujeme. A tak tam sedím jako kvočna a na všechno kývám hlavou jako osel.
Po škole běhám po městě jako honící pes, a když po mně někdo něco chce, říká mi běruško, broučku nebo holubičko.
Po celém dni jsem utahaná jako kotě a přestože jsem líná jako veš, mám pocit, že se dřu jak vůl.
Ve sprše chci zpívat jako slavík, ale místo toho krákorám jako vrána. Když se dostanu konečně do postele, jsem šťastná jako blecha.
A tenhle stereotyp se mě drží jako klíště.
Tak posuďte sami, zda-li jsme skutečně páni tvorstva nebo nás mají zvířata pěkně pod palcem. Já osobně tomu rozumím jako pes pastvě.
Autor brouceklesni, 06.09.2008
Přečteno 636x
Tipy 9
Poslední tipující: Myghael - the Lord of Absurdity, Lili Holiday, Ondřej, Simaaa, Narcysa Buttonová
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Dobré, kéž by přirovnání k člověku nebylo urážkou zvířat...

23.03.2010 19:43:00 | Myghael - the Lord of Absurdity

Musím říct, že tohle je naprosto úžasné. Jedna spolužačka to četla ve škole a všem se to strašně líbilo. Já jsem měla občas co dělat, abych nevyprskla smíchy. Naprosto úžasné. :D

24.02.2010 19:34:00 | Lili Holiday

zajímavé... ale ještě bych tam doplnil některé ryze lidské vlastnosti... třeba krůtý jako člověk... protože to je v přírodě unikát... zvířata "ubližují" jen při obraně a při lovu, kdežto člověk někdy i pro zábavu

06.05.2009 10:02:00 | Ondřej

To je upě luxusní..To bych ze sebe nikdy nedostala fakt moc povedené...Já jsem psala fejeton na téma Důchodci a MHD:-Dale nic moc

19.03.2009 17:44:00 | Simaaa

Moc hezké a výstižné...mnohokrát jsem na toto téma uvažovala, ale takové pěkné myšlenky mě nenapadly...gratuluji.

27.09.2008 16:32:00 | Narcysa Buttonová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí