Člověk 21. století

Člověk 21. století

Anotace: Kritika současného stylu života.

Člověk jedenadvacátého století, tedy člověk dnešního typu, je zvláštní vývojovou větví člověka století dvacátého. Je větví tzv. slepou, zato svým založením zcela jedinečnou. Odborníci se shodují na pojmenování homo habilis electronicus, nebo-li v překladu: člověk zručný elektronický. Důvody tohoto pojmenování se vám zde pokusím nastínit.

Homo habilis electronicus se vyznačuje především rapidním vývojem „chápavého palce“, který vědci slučují s rozvojem příručních telefonů a počítačových polohovacích zařízení, jejichž používáním člověčí palec zesílí a stává se dominantním. V extrémních případech přebírá chápavý palec i funkci myslící, což už vědci nechápou. S rostoucí úlohou palce naopak klesá důležitost ostatních soustav. Na významu ztrácí především mozek a smyslové orgány.

S tím souvisí i druhá část pojmenování, tedy electronicus. Člověka 21. století jen zřídka zahlédnete bez špuntů do uší. Špunty jsou nepřesným výrazem, který je užíván zejména mezi laiky. Ve skutečnosti se jedná o malé reproduktorky, které vydávají nepředstavitelný hluk s cílem narušit posluchači sluch. Člověk 21. století se takto baví. Kromě problémů se sluchem dnešního člověka sužuje i špatný zrak a nezdravé zakřivení páteře (leckdy až do groteskních tvarů). Tyto problémy jsou způsobeny obzvláště mnohahodinovým vysedáváním před televizorem a monitorem počítače. Netřeba již dodávat, že všechny tyto vlivy jsou také přímou příčinou ochromení mozkového centra.

Na závěr je ještě nutno podotknout, že homo habilis electronicus reaguje, bez výjimek, násilně a agresivně, pokud je vyvíjena snaha jej od technologických výdobytků odtrhnout. Tímto Vás tedy předem varuji a odrazuji od podobných praktik.

PS: Stále probíhají experimenty interakce homo habilis electronicus s knihami. Bezvýsledně.
Autor Demo, 08.11.2008
Přečteno 1878x
Tipy 51
Poslední tipující: mkinka, Marten, Frr, čarodějka07, Andul96, Sýkorka07, Matty09, Týna, Muta cum liquida, Iwushak..., ...
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (18)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ještě že jsem z minulého tisíciletí...;-)

08.10.2019 21:02:27 | Marten

Moc dobře napsané, výstižné a vtipné zároveň. :)

17.10.2013 12:56:23 | Sýkorka07

Vtipně vystižené. A jsem rád, že jsem ještě trochu zaostalý :)

17.10.2013 12:45:46 | Matty09

Vtipný fejeton, dobře napsaný , určitě za ST:-)

05.03.2012 19:47:14 | kočkopes

Mám pocit, že se dnešní společnost štěpí na dvě půlky, ta kterou popisuješ a ta druhá co prahne po informacích a díky možnému přístupu k nim se stává brutálně inteligentní a moudrou. No a ta kterou popisuješ, krom toho, že sedí u kompu a TV musí taky makat a vydělávat na ty inteligentní co je ovládají. :)

Vím, že to míjí Tvou pointu o tom, že lidi jsou v současné době dementi, ale já to prostě musel říct.

28.08.2010 01:56:00 | Fenceless

Prostě...ST!
=)

22.12.2009 20:26:00 | Corsica

ST...líbí se mi dost

27.09.2009 18:44:00 | PPetrushka

Ano, stratuju rakety u p....e a vyrážím do přírody:)...ST

13.07.2009 12:38:00 | T-Mac

Parádní. Groteskní tvary zkřivených páteří mě prostě ještě víc rozesmály, než tomu bylo předtím a pak to zase gradovalo. Chudák monitor, zas jsem mu ukázala svůj chrup:D zasloužené ST

17.04.2009 12:52:00 | kikis

Ale jo, povedený. :-)

13.03.2009 18:36:00 | Tracy Beakerová

Maddean: Díky za komentář, jsem rád, že se fejeton, který mimochodem u mě na škole nebyl prijat jako fejeton :), líbí!
Vůbec si ale nemyslím, že je trapné napsat něco na stejné téma. Vsadím se, že můj fejeton taky není první a určitě ne nejlepší :) Piš, když chceš; přeci kolik malířů již namalovalo modrou oblohu, slunce a mraky, ale žádný neměl důvod připadat si hloupě, protože už na stejné téma maloval někdo před ním - leda by se snad pokoušel jiného napodobovat to potom možná ano.
No abych nepoučoval a nepřednášel: prostě si myslím, že by si se měla také pokusit něco napsat, když máš tu potřebu...

29.01.2009 18:05:00 | Demo

To je přesné. Moc se mi líbí, jak jsi to vystihl. Před časem jsem měla v plánu napsat na tohle téma článek na svůj blog, ale nedostala jsem se k tomu. Po přečtení tvého fejetonu mi připadá trapné o něco se snažit, stejně bych to nevystihla lépe. Opravdu povedé.

29.01.2009 15:57:00 | Maddean

Pěkně jsi nám to nastínil... Líbí.

06.01.2009 23:06:00 | Mademoiselle Drea

Dekadentní jako můj levý hák. :)

26.12.2008 23:41:00 | PatriceB

pěkný...:o) souhlas

23.12.2008 14:24:00 | Agniezka

No já mám teda spíše sluchátka v uších abych zachovala svou osobu v jakš takš normálním duševním stavu... :) Ono je to někdy opravdu téměř nezbytné... když člověk nedobrovolně, aby se dostal domů, tráví skoro hodinu denně s lidma,jejichž hlavním námětem konverzace je, jak si někde pořádně za****li... (doplnění nechám na fantazii).. čímž samozřejmě nechci nijak zlehčovat, ony negativní dopady na lidský sluch, ale všechno je černobílé... :)
Pěkný fejeton.

14.12.2008 09:35:00 | Ještě dítě

el viento, grohy: Jsem rád, že se líbí. Díky, komentáře se vždycky jen hoděj.

03.12.2008 19:48:00 | Demo

líbí moc...má to šmrnc - a navíc je to pravda...

03.12.2008 15:57:00 | el viento

velmi pěkné...moc se mi líbí tvůj pohled na dnešek

24.11.2008 21:43:00 | grohy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí